Volg hier de slotetappe van Parijs-Nice 2020
zaterdag 14 maart 2020 om 09:35 Volg in Google

Volg hier de slotetappe van Parijs-Nice 2020

Eigenlijk zouden we vandaag aangekomen zijn bij de voorlaatste etappe van Parijs-Nice. Maar omdat de slotrit geschrapt is wegens het coronavirus, finisht de Franse ronde in het skigebied Valdeblore La Colmiane. Wie pakt daar de eindzege? Bespreek hier het koersverloop!

In de zevende etappe rijdt het peloton over 166,5 kilometer van Nice naar skigebied Valdeblore La Colmiane. Na 24,8 kilometer bereiken de renners de voet van de Col de Vence, na 72,9 kilometer gevolgd door de Col de la Sigale en de Côte de Saint-Antonin. Na 150,2 kilometer begint de voet van de klim naar Valdeblore La Colmiane. De klim is redelijk constant, maar kent zijn steilste delen in de eerste drie kilometer. Ook de laatste vijf kilometer zijn steiler dan 6,5 procent.

Parijs-Nice 2018 - etappe 7

Om 09.50 uur wordt het startsein gegeven voor de slotetappe van Parijs-Nice. Tussen 14.40 en 15.13 uur worden de renners aan de finish verwacht. De koers is vanaf 13.10 uur rechtstreeks te volgen via de Eurosport Player en op Eurosport 1 én 2. Sporza op één is erbij vanaf 13.40 uur.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Nice 2020

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
56 Reacties
14-03-2020 14:31
Quintana rammelt eraan.
14-03-2020 14:32
Hup Nairo
14-03-2020 14:33
Quintana vreet de Gendt op.
14-03-2020 14:33
Zo stoomt De Gendt voorbij.
14-03-2020 14:34
Benoot is denk ik blij dat hij mee kan met de vier andere.
    14-03-2020 14:39
    Dat dacht ik 1 minuut geleden ook.
14-03-2020 14:38
Quintana lijkt zich even aan de motor af te zetten. En nu gaat Benoot!
14-03-2020 14:38
Go Tiesj!
14-03-2020 14:38
Benoot gaat. Schachmann moet passen.
14-03-2020 14:38
Waarom gaat Benoot niet eerder??
    14-03-2020 14:40
    Perfecte moment nu, niemand achtervolgt
    14-03-2020 14:40
    Ik denk dat hij niet eerder kon. Op adam gekomen doordat het wat stilviel langzaam na de aanvallen. Athans ik had het idee dat hij die aanvallen net aan maar kon verteren.
14-03-2020 14:40
Die hoogtestage van Benoot was zo gek nog niet.
14-03-2020 14:40
Echt balen als straks het verschil in AK minder dan 18s is.
14-03-2020 14:42
Wordt Benoot genaaid met die 3km regel gisteren
    14-03-2020 14:43
    Ik denk dat Schachmann gewoon dezelfde tijd krijgt als de andere, dan is het geen 12sec denk ik het verschil met Benoot.
    14-03-2020 14:45
    Toch 12sec, maar was het wel echt een gat van 2sec? Meer anderhalf denk ik.
    14-03-2020 14:45
    @dolfy
    Volgens mij moet het minimaal 1s zijn bergop.
    14-03-2020 14:47
    Ja. Het is net aan denk ik.
14-03-2020 14:42
Mooie zege van Quintana. Mooie aanval van Benoot maar komt toch net te kort.
14-03-2020 14:43
Schachman wordt behoorlijk geholpen door andere ploegen zeg, heeft het in mijn ogen echt niet verdiend
    14-03-2020 15:22
    Benoot werd toch ook geholpen door andere ploegen? Dat hoort nu eenmaal bij het wielrennen.
14-03-2020 14:45
Dat had Higuita veel slimmer kunnen doen...
Reageren op Pinot, achter Benoot rijden. Schachmann mag 'm wel bedanken. Hij had met Quintana mee moeten gaan.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.