Volg hier de slotetappe van Parijs-Nice 2020
zaterdag 14 maart 2020 om 09:35 Volg in Google

Volg hier de slotetappe van Parijs-Nice 2020

Eigenlijk zouden we vandaag aangekomen zijn bij de voorlaatste etappe van Parijs-Nice. Maar omdat de slotrit geschrapt is wegens het coronavirus, finisht de Franse ronde in het skigebied Valdeblore La Colmiane. Wie pakt daar de eindzege? Bespreek hier het koersverloop!

In de zevende etappe rijdt het peloton over 166,5 kilometer van Nice naar skigebied Valdeblore La Colmiane. Na 24,8 kilometer bereiken de renners de voet van de Col de Vence, na 72,9 kilometer gevolgd door de Col de la Sigale en de Côte de Saint-Antonin. Na 150,2 kilometer begint de voet van de klim naar Valdeblore La Colmiane. De klim is redelijk constant, maar kent zijn steilste delen in de eerste drie kilometer. Ook de laatste vijf kilometer zijn steiler dan 6,5 procent.

Parijs-Nice 2018 - etappe 7

Om 09.50 uur wordt het startsein gegeven voor de slotetappe van Parijs-Nice. Tussen 14.40 en 15.13 uur worden de renners aan de finish verwacht. De koers is vanaf 13.10 uur rechtstreeks te volgen via de Eurosport Player en op Eurosport 1 én 2. Sporza op één is erbij vanaf 13.40 uur.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Nice 2020

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
56 Reacties
14-03-2020 09:44
Zo mannen en vrouwen geniet ervan vandaag. Tot over 3 maanden.
    14-03-2020 09:52
    Optimist!
    14-03-2020 10:08
    Ik vermoed dat LBL de eerste koers gaat zijn die weer verreden wordt. Want Wallonië en dunbevolkt.
    14-03-2020 10:16
    Maar tot nader order nog steeds in Belgie....
    14-03-2020 10:23
    En de stad Luik is nu ook niet meteen dunbevolkt ;-)
    14-03-2020 10:35
    Vlak buiten Luik starten/finishen is geen probleem. Ik ben er zelf ook wel eens bij geweest, zo veel mensen komen er uberhaupt niet op af daar. Luik/Wallonie heeft vrij weinig interesse in de koers. Allemaal stukken makkelijker te realiseren daar dus.
    14-03-2020 10:51
    Het probleem is misschien niet eens zozeer hoeveel mensen er naar de koers komen kijken. Er moeten ploegen, individuele renners en materiaal uit alle delen van de wereld worden vervoerd en als je ziet welke reisbelemmeringen er momenteel worden ingevoerd, kunnen we er niet zomaar van uitgaan dat alles tegen die tijd weer normaal is. En onderschat ook niet hoeveel voorbereidingstijd er nodig is en hoe ingewikkeld het is om allerlei overheden en organisaties (gemeenten, provincies, politie, ambulances etc.) op één lijn te krijgen. Niemand heeft enig idee hoe de toestand tegen die tijd is - dus wanneer zouden ze überhaupt hun medewerking kunnen toezeggen?
    14-03-2020 10:51
    QMerlinappa Ook die kun je vergeten !!
    14-03-2020 11:19
    Goed punt Tuubke. Toch denk ik dat LBL doorgaat. Misschien meer de hoop die spreekt, maar toch.
14-03-2020 10:25
Spijtig dat het niet integraal uitgezonden wordt - er gaat strijd geleverd worden om in de vlucht te zitten van de laatste koers in maanden.
14-03-2020 10:52
Spannend ! genieten vanmiddag. 't zonnetje schijnt, de lucht is blauw, finale van Parijs-Nice, kom maar gauw.


14-03-2020 10:53
17 leiders op de Col de Vence, waaronder alle favorieten.
14-03-2020 11:10
Ik ben benieuwd hoe Schachmann die beuk van gisteren verteerd. Was een aardige klap.
14-03-2020 11:21
Groepje met o.a. Ala en De Gendt weg
14-03-2020 11:23
Edet ook mee, die voor de bergtrui gaat. 3min voorsprong.
14-03-2020 11:53
De Gendt voor de rit en Benoot voor de eindwinst! :D
14-03-2020 13:18
Nog 45km en 2.43 voor de zes koplopers. Live op Eurosport 1 nu.
14-03-2020 13:23
Het peloton is net als de shoppers hier op jacht naar Edet.
14-03-2020 13:50
Sunweb lekker aan het pokeren
14-03-2020 13:52
Quintana de etappe en Higuita het AK
14-03-2020 14:02
Lekker weertje! Morgen weer koersen jongens! Een dag zonder nieuws over het virus zou welkom zijn, want het blijft allemaal vrij eenzijdig nieuws.
14-03-2020 14:03
De Gendt alleen.
14-03-2020 14:06
Hele week zie je al dat Alaphillipe niet sterk genoeg is. Nog geen schim van de renner die begin van vorig seizoen zo huishield.

Indrukwekkende De Gendt ook. Hopelijk kan hij het afmaken.
14-03-2020 14:10
Heel sterk van De Gendt.
14-03-2020 14:11
De Gendt gaat weer een Degendtje doen
14-03-2020 14:13
Laatste de koers van De Gendt en dan ook nog winnen ook....
14-03-2020 14:16
De Gendt mag winnen van mij. het is hem gegund en vediend. Maar liever zie ik nog echte strijd om het AK.
14-03-2020 14:20
Dit kan hij wel in rittenkoersen maar niet in eendagswedstrijden. Dit omdat de belangen in een rittenkoers verdeeld zijn (bergklassement, eindklassement, ritwinst). En daar weet Thomas perfect doorheen te fietsen.
14-03-2020 14:25
Oja, De Gendt denkt dat dit de laatste koersdag van het jaar is. Extra motivatie.
14-03-2020 14:29
Nog 4,5km, ik hoop op een spannend slot. Een aanval.
14-03-2020 14:30
Nog 42/45sec voor De Gendt.
14-03-2020 14:31
Nairo gaat. De Gendt gaat het niet halen.
14-03-2020 14:31
Quintana gaat hard, groep dunt uit.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.