Volg hier de slotetappe van de Ronde van het Baskenland 2021
zaterdag 10 april 2021 om 14:25 Volg in Google

Volg hier de slotetappe van de Ronde van het Baskenland 2021

De Ronde van het Baskenland eindigt vandaag met een korte, explosieve etappe met aankomst op de berg Arrate. Met de top-5 binnen een minuut kan de eindzege nog alle kanten op. Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

Met 111,9 kilometer is de slotetappe de kortste rit-in-lijn, maar tegelijk is het misschien ook wel de zwaarste. Onderweg liggen zeven, typisch Baskische beklimmingen. Na 23 kilometer hebben de renners er al drie daarvan achter de kiezen. Na de Azurki krijgen ze alleen een afdaling om uit te rusten, want de lange Elosua-Gorla (9,6 km aan 5,7%) staat vervolgens te wachten. Een korte vallei volgt, maar al snel doemt de loeisteile Krabelin-klim op met stroken tot 17%.

Vanaf de top is het dan nog veertig kilometer tot de finish. Het profiel en de tussensprints inclusief bonificaties, nodigen de renners uit om hier een spektakel van te maken. De finale is ook zwaar, want met nog twintig kilometer te gaan bereiken de renners de top van Trabakua. Daarna blijft het op en af gaan, tot de voet van de slotklim. Eenmaal boven op de Usartza zijn de renners er nog niet: na een plateau van 500 meter wacht nog een korte afzink tot de finish in Arrate.

Om 14u40 wordt in Ondarroa het startsein gegeven. De aankomst in Arrate wordt tussen 17u20 en 17u40 verwacht. De rit worden live uitgezonden door Eurosport. De uitzendingen begint rond 15u30 op Eurosport 1. Ook via de Eurosport Player en de GCN-app is de koers te zien.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van het Baskenland 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Twitter #Itzulia)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
652 Reacties
10-04-2021 16:47
Uae het verneukt door gewoon voor de verkeerde te werken je kent de kwaliteiten van je team toch wel . Pogi zichzelf op het vlakken laten opblazen verschrikkelijk dom
10-04-2021 16:48
Lastige is wel dat er meer mensen zitten in de Pogacar-groep die willen rijden dan in het groepje Roglic
10-04-2021 16:48
Dit had TJV dus vorig jaar in de Tour gewild met Rogla en Dumo.
10-04-2021 16:48
Gaudu en Carthy kunnen op zich ook wel iets doen toch?
10-04-2021 16:49
38sec nu alweer.
10-04-2021 16:49
Schitterend van Roglic, tot nu toe.
10-04-2021 16:49
Roglic en Vingegaard ijzersterk en schitterend om te zien, alleen ik vraag me af of het wel zo slim is om dit te doen?

Ben bang dat dat groepje met Pogacar gewoon goed gaat samenwerken en nog zal terugkeren. 40km is wel heel lang om praktisch solo te rijden voor Roglic, het is te hopen dat hij zich niet opblaast voor de Arrate straks.
    10-04-2021 16:50
    Voorlopig rijdt Roglic alleen maar verder weg.
    10-04-2021 16:50
    Volgende berg ook MC carthy op kop laten en die andere
    10-04-2021 16:51
    Pogi moet tijd winnen. Nu moet hij zich ook leegrijden.
10-04-2021 16:50
Wel sneu voor Mcnulty ao een afgang verdiende hij ook niet. Hadden ze maar meer alert geweest.
    10-04-2021 16:50
    Ook dan was ie gelost.
    10-04-2021 16:51
    Nou, als ik deze afdaling zie is het niet alleen alertheid
    10-04-2021 16:51
    Hij had sowieso de slotklim niet overleefd.
    10-04-2021 16:54
    Ik heb het niet over het winnen van het klassement. een top 5- top 10 had hij echt wel verdiend in het klassement!
10-04-2021 16:50
Bilbao gaf wel een lesje afdaling aan McNulty.
10-04-2021 16:51
Wat Valverde nu bij Pogacar doet had hij met Roglic kunnen doen als die ietsjes rustiger reed in de laatste km bergop.
    10-04-2021 16:52
    In het wiel zitten?
    10-04-2021 16:52
    Het verschil wordt enkel groter. Roglič de betere daler.
    10-04-2021 16:53
    Je ziet Valverde toch bij Pogacar zitten!? Hadden ze die mee moeten nemen over de top, dan waren ze nu niet meer vooruit.
    10-04-2021 16:55
    @dion, Valverde rijdt ook op kop.
    @wheely, nu wel, maar het duurt nog even.
    @morgenstern, Valverde liet zich terugzakken volgens mij. beetje kort door de bocht.
10-04-2021 16:51
waarom gaat Vingegaard niet een beetje storen
10-04-2021 16:51
Pogacar heeft ineens bondgenoten. Het is nog ver
10-04-2021 16:52
Wat een hoeveelheid aan reacties. Koershonger na vorig jaar.
    10-04-2021 16:53
    Mooiste koers van het jaar dusver. Mooier dan het Vlaamse voorjaar.
    10-04-2021 16:54
    Eens Wheely.
10-04-2021 16:52
Hopen dat gaudu en carthy nog overnemen
10-04-2021 16:52
Zie je @Marik. Pogi krijgt hulp. Dus helemaal geen gezeur.
    10-04-2021 16:54
    Marik heeft gewoon een punt dat de meeste van jouw bijdragen een zeurderige toon hebben.
    Misschien bedoel je het niet zo maar het komt wel zo over.
    10-04-2021 16:56
    Wijs me er de volgende keer maar op. Zal ervan leren. Maar deze keer vind ik het echt op zijn Michels, Gelul!
    10-04-2021 18:28
    Misschien moet je je eigen bijdragen achteraf even teruglezen. Goede les voor de volgende keer.
10-04-2021 16:52
Zelfs als Pogacar erbij komt, heeft UAE nog steeds een probleem. Pogacar moet 20 seconden pakken en Roglic krijgt dan ploegmaat Vingegaard erbij, die ook nog super staat in klassement.
10-04-2021 16:53
Dit was dan weer perfecte bocht van McNulty.
10-04-2021 16:53
Gaudu en Carthy snappen toch wel dat als ze voorop willen blijven ze moeten helpen?
    10-04-2021 16:54
    Ik denk dat Gaudu en Carthy ook wel door hebben dat Roglic bergop sterker is dus dat ze de etappe normaal gesproken niet gaan winnen als ze voorop blijven. Dan is het de vraag hoeveel waarde ze hechten aan een top 10 in het algemeen klassement.
10-04-2021 16:54
Roglic getergd in het interview. Hij een volger?! Echt niet, dr in vliegen is wat ie doet.
10-04-2021 16:54
Nu neemt Mauri over, en die was in de afdaling ook gelost bij dat groepje met Carapaz...
10-04-2021 16:55
Prachtige koers. Maar die motoren slaan helemaal nergens op in de afdalingen.
    10-04-2021 16:58
    Op de Azurki reed er een peloton aan motoren tussen vluchters en peloton.
10-04-2021 16:55
Gaat richting de minuut.
10-04-2021 16:55
Vingegaard moet weer wat meer storen door in tweede positie in te pikken.
    10-04-2021 16:56
    Vingegaard lekker in het wiel blijven bij Pogacar.. dan verliest hij nooit
    10-04-2021 16:58
    Yates met die muizenbeurtjes is meer storend dan effectief
10-04-2021 16:55
Jammer dat Yates Pogi niet oprookt.
10-04-2021 16:56
Roglic lijkt goed tezitten, maar is dat wel zo. alleen is maar alleen

Om te reageren moet je ingelogd zijn.