Volg hier de slotetappe van de Ronde van het Baskenland 2021
zaterdag 10 april 2021 om 14:25 Volg in Google

Volg hier de slotetappe van de Ronde van het Baskenland 2021

De Ronde van het Baskenland eindigt vandaag met een korte, explosieve etappe met aankomst op de berg Arrate. Met de top-5 binnen een minuut kan de eindzege nog alle kanten op. Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

Met 111,9 kilometer is de slotetappe de kortste rit-in-lijn, maar tegelijk is het misschien ook wel de zwaarste. Onderweg liggen zeven, typisch Baskische beklimmingen. Na 23 kilometer hebben de renners er al drie daarvan achter de kiezen. Na de Azurki krijgen ze alleen een afdaling om uit te rusten, want de lange Elosua-Gorla (9,6 km aan 5,7%) staat vervolgens te wachten. Een korte vallei volgt, maar al snel doemt de loeisteile Krabelin-klim op met stroken tot 17%.

Vanaf de top is het dan nog veertig kilometer tot de finish. Het profiel en de tussensprints inclusief bonificaties, nodigen de renners uit om hier een spektakel van te maken. De finale is ook zwaar, want met nog twintig kilometer te gaan bereiken de renners de top van Trabakua. Daarna blijft het op en af gaan, tot de voet van de slotklim. Eenmaal boven op de Usartza zijn de renners er nog niet: na een plateau van 500 meter wacht nog een korte afzink tot de finish in Arrate.

Om 14u40 wordt in Ondarroa het startsein gegeven. De aankomst in Arrate wordt tussen 17u20 en 17u40 verwacht. De rit worden live uitgezonden door Eurosport. De uitzendingen begint rond 15u30 op Eurosport 1. Ook via de Eurosport Player en de GCN-app is de koers te zien.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van het Baskenland 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Twitter #Itzulia)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
652 Reacties
1 9 10 11 12 13 18
10-04-2021 17:03
Groep twee nu al elkaar aan het bestoken. Domme zet van Pogacar
10-04-2021 17:03
Poga een toverdrankje van Panoramix gekregem haha
10-04-2021 17:04
Wtf gaat pogacar nou ruzie zoeken met t groepje
10-04-2021 17:04
Roglic mag niet te snel gaan, want anders komt de tweede plek van Vingegaard in gevaar ;)

Edit: Zozo, Gaudu neemt over!
10-04-2021 17:04
Arme Mauri
10-04-2021 17:04
Poga finalebidonnetje gehad, nu vol gas :P
10-04-2021 17:04
Gaudu, eindelijk.
10-04-2021 17:04
Carthy wel beetje eikel gedrag..
10-04-2021 17:05
Het lijkt erop dat Jumbo de twee sterkste renners van de dag heeft.
Vinegaard rijdt echt heel gemakkelijk.
Die gaat nog wat ondernemen op de slotklim.
10-04-2021 17:05
Nou ja zeg Gaudu, ben je ziek?
10-04-2021 17:05
Hahaha, schitterend dit gesprek tussen Roglic en Gaudu.
    10-04-2021 17:06
    Ja, mooi om te kunnen horen. Moeten ze vaker doen.
    10-04-2021 17:07
    You can win i dont care. Allright you only gc men i now. Geweldig haha
10-04-2021 17:05
Zeer veel respect voor Rogliz.
10-04-2021 17:05
Eindelijk Carthy.
    10-04-2021 17:06
    Meer voor de sier
10-04-2021 17:05
Live bij de onderhandelingen.
    10-04-2021 17:06
    Carthy functie elders!
    10-04-2021 17:07
    Gaudu voorzitter. Roglic premier.
10-04-2021 17:06
Haha, en dan maakt Pogacar zich boos dat niemand overneemt... :)
10-04-2021 17:06
Vingegaard is perfect bezig
10-04-2021 17:06
Poga is boos op Vingegaard. Tja, zo zat jij in de Tour. Je krijgt t niet allemaal kado vriend
    10-04-2021 17:06
    Boos op Vingegaard, waarom?
    10-04-2021 17:07
    Geen kopbeurtem
10-04-2021 17:06
Hahahaha Pogacar is gefrusteerd. Toont aan dat ie alleen maar kan volgen. Als die zelf initatief moet nemen kan die het niet.
    10-04-2021 17:07
    Heerlijk dit.
10-04-2021 17:06
I dont care about the stage, nee maar hij lost ze wel gewoon op de slotklim
    10-04-2021 17:07
    Tja als ze niet of nauwelijks werken kunnen ze net zo goed gelost zijn.
    10-04-2021 17:09
    Wanneer ze aan de voet anderhalve minuut bij elkaar rijden met zijn drieën, dan hoeft hij ze niet te lossen.
10-04-2021 17:07
McNulty nu gelost door G. Martin.
10-04-2021 17:07
Gaudu kan hier gewoon voor het podium gaan.
10-04-2021 17:07
Pogacar is de man die het meest gebaat is bij samenwerking. Hij krijgt nog veel samenwerking, gaat demarreren en is daarna boos dat hij geen medewerking meer krijgt.
10-04-2021 17:07
En Valverde wegsprongen.
10-04-2021 17:07
Wat een prachtige rit.
10-04-2021 17:07
Nu had je mee moeten gaan Vingegaard.
    10-04-2021 17:08
    Vgs mij doet hij t juist perfect.
    10-04-2021 17:09
    Dan had ie Pogacar nog meer mentaal gesloopt.
    10-04-2021 17:09
    Okay op die manier
1 9 10 11 12 13 18

Om te reageren moet je ingelogd zijn.