Volg hier de slotetappe van de Ronde van het Baskenland 2021
zaterdag 10 april 2021 om 14:25 Volg in Google

Volg hier de slotetappe van de Ronde van het Baskenland 2021

De Ronde van het Baskenland eindigt vandaag met een korte, explosieve etappe met aankomst op de berg Arrate. Met de top-5 binnen een minuut kan de eindzege nog alle kanten op. Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

Met 111,9 kilometer is de slotetappe de kortste rit-in-lijn, maar tegelijk is het misschien ook wel de zwaarste. Onderweg liggen zeven, typisch Baskische beklimmingen. Na 23 kilometer hebben de renners er al drie daarvan achter de kiezen. Na de Azurki krijgen ze alleen een afdaling om uit te rusten, want de lange Elosua-Gorla (9,6 km aan 5,7%) staat vervolgens te wachten. Een korte vallei volgt, maar al snel doemt de loeisteile Krabelin-klim op met stroken tot 17%.

Vanaf de top is het dan nog veertig kilometer tot de finish. Het profiel en de tussensprints inclusief bonificaties, nodigen de renners uit om hier een spektakel van te maken. De finale is ook zwaar, want met nog twintig kilometer te gaan bereiken de renners de top van Trabakua. Daarna blijft het op en af gaan, tot de voet van de slotklim. Eenmaal boven op de Usartza zijn de renners er nog niet: na een plateau van 500 meter wacht nog een korte afzink tot de finish in Arrate.

Om 14u40 wordt in Ondarroa het startsein gegeven. De aankomst in Arrate wordt tussen 17u20 en 17u40 verwacht. De rit worden live uitgezonden door Eurosport. De uitzendingen begint rond 15u30 op Eurosport 1. Ook via de Eurosport Player en de GCN-app is de koers te zien.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van het Baskenland 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Twitter #Itzulia)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
652 Reacties
1 8 9 10 11 12 18
10-04-2021 16:57
Irritant dat Gaudu en Carthy niet meerijden.
    10-04-2021 16:58
    In een afdaling is het niet erg, dan kun je beter zelf (als goede daler) het voorbeeld geven. Zoals de achtervolgers, die verliezen door het gewissel. Op het vlakke is het another biscuit
    10-04-2021 16:58
    Ook redelijk onbegrijpelijk. Tegen Yates en Valverde en pogacar is t lastiger winnen dan tegen roglic die de overwinning kan weggeven
10-04-2021 16:57
Jumbo heeft nu echt een grote kans om te winnen. Maar wie van de twee?
10-04-2021 16:57
Yates neemt niet over van Pogacar, kijken ze naar elkaar, dan toch weer overnemen.
10-04-2021 16:58
Wordt wel tijd dat doe gasten bij Roglic ook wat gaan doen. Is gewoon ook wel zo netjes.
    10-04-2021 17:01
    Je ziet het nu ook, dank!
10-04-2021 16:58
De komende paar kilometers zijn wel cruciaal. Als het groepje Pogacar in deze vallei niet een stuk dichter gaat komen is het wel definitief klaar aangezien het in de laatste 20km alleen maar op en af is.
10-04-2021 16:59
Haha Roglic pakt de boni's :)
10-04-2021 16:59
Gaudu wint de rit.
10-04-2021 16:59
Willem bij McNulty. Misschien dat die nog een idee heeft of het nog zinvol is om door te rijden.
10-04-2021 16:59
1.33 kan toch niet da tis he tal de hele tijd
10-04-2021 17:00
Die kerk lijkt meer een grot.
10-04-2021 17:00
Nou gaudu, meedraaien
    10-04-2021 17:01
    Laffe hazen zijn het.
10-04-2021 17:01
Was dit een punt waarop Troep geloosd kon worden?
    10-04-2021 17:02
    Stonden verzorgers.
10-04-2021 17:01
Echt irritant dat ze niet overnemen van Roglic, profiteurs.
    10-04-2021 17:02
    Precies. Uiteraard kunnen ze Roglic het meeste werk laten doen, is ook prima, maar dit is gewoon laf rijden.
10-04-2021 17:02
McNulty stort toch niet totaal in. Zit maar 30 sec achter Pogacar.
10-04-2021 17:02
Roglic duidelijk de sterkste. Rijd in zijn 1tje harder dan de groep erachter waar zeker 3 man draaien.

Mc Nulty gaat zo nog weer aansluiten bij groep 2.

Geweldige koers!

Wel typisch wielerflitsvolgers, dat er alleen kritiek is Jumbo zelfs nu vragen of dit wel verstandig is en ik lees nu niks over de domme tactiek van UAE. Jumbo was helemaal afgemaakt.
10-04-2021 17:02
1 minuut al.
10-04-2021 17:02
Groep twee wat naar elkaar aan het kijken.
10-04-2021 17:02
Poga moet wachten?!
10-04-2021 17:02
McNulty zit niet eens zo super ver achter pogacar. Rijdt eigenlijk misschien wel beter alleen dan gedacht.
    10-04-2021 17:04
    30 sec achter Pog maar
10-04-2021 17:03
Poga hongerklop?
10-04-2021 17:03
Tweede groep mentaal gesloopt. Valt stil.
10-04-2021 17:03
Eerste Astana was net in achtergrond te zien. De aanstokers zitten zelf net niet mee met groep Pogacar.
10-04-2021 17:03
Van Sevenant rijdt als een gek mee. Waarom? Op de volgende klim ligt hij er af. Wraakgevoelens bij de ploeg?
    10-04-2021 17:04
    En nu op lossen.
10-04-2021 17:03
Haha, Pogacar valt aan.
10-04-2021 17:03
Poga gelooft er niet meer echt in, lijkt het.
1 8 9 10 11 12 18

Om te reageren moet je ingelogd zijn.