Volg hier de slotetappe van de Ronde van het Baskenland 2021
zaterdag 10 april 2021 om 14:25 Volg in Google

Volg hier de slotetappe van de Ronde van het Baskenland 2021

De Ronde van het Baskenland eindigt vandaag met een korte, explosieve etappe met aankomst op de berg Arrate. Met de top-5 binnen een minuut kan de eindzege nog alle kanten op. Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

Met 111,9 kilometer is de slotetappe de kortste rit-in-lijn, maar tegelijk is het misschien ook wel de zwaarste. Onderweg liggen zeven, typisch Baskische beklimmingen. Na 23 kilometer hebben de renners er al drie daarvan achter de kiezen. Na de Azurki krijgen ze alleen een afdaling om uit te rusten, want de lange Elosua-Gorla (9,6 km aan 5,7%) staat vervolgens te wachten. Een korte vallei volgt, maar al snel doemt de loeisteile Krabelin-klim op met stroken tot 17%.

Vanaf de top is het dan nog veertig kilometer tot de finish. Het profiel en de tussensprints inclusief bonificaties, nodigen de renners uit om hier een spektakel van te maken. De finale is ook zwaar, want met nog twintig kilometer te gaan bereiken de renners de top van Trabakua. Daarna blijft het op en af gaan, tot de voet van de slotklim. Eenmaal boven op de Usartza zijn de renners er nog niet: na een plateau van 500 meter wacht nog een korte afzink tot de finish in Arrate.

Om 14u40 wordt in Ondarroa het startsein gegeven. De aankomst in Arrate wordt tussen 17u20 en 17u40 verwacht. De rit worden live uitgezonden door Eurosport. De uitzendingen begint rond 15u30 op Eurosport 1. Ook via de Eurosport Player en de GCN-app is de koers te zien.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van het Baskenland 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Twitter #Itzulia)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
652 Reacties
1 5 6 7 8 9 18
10-04-2021 16:36
Pogacar lost McNulty, Tolhoek geparkeerd
10-04-2021 16:36
wat een Kaos
10-04-2021 16:36
Dit is mooi haha mcnulty weg
10-04-2021 16:36
Als het boven niet dicht is wordt het lastig voor UAE, sowieso kost dit krachten.
10-04-2021 16:37
Pogacar mag door, logisch
    10-04-2021 16:38
    Een Sunwebje.
10-04-2021 16:37
McNulty wordt alleen gelaten.
10-04-2021 16:37
Dag McNulty.
10-04-2021 16:37
Als Vingegaard naar de groep kan springen dan is het perfect voor Jumbo.
10-04-2021 16:37
Mac uit het wiel gereden.
10-04-2021 16:37
Die Pogi, fenomeen. Rijdt fluitend z'n kopman er af.
10-04-2021 16:38
En we schakelen in. Deze chaos ontstaan in de afdaling?
    10-04-2021 16:38
    Ja, door Astana, die gingen vol in de afdaling.
    10-04-2021 16:39
    Yup. Astanarenners vanuit peloton in het zog van de motor.
    10-04-2021 16:39
    Zaten op de klim mannen vooruit. O.a. Oomen en Tolhoek. In de afdaling ging Astana en zat Roglic mee, waardoor het in de vallei een wedstrijdje werd tussen Hirschi en de mannen vooraan.
10-04-2021 16:38
Maar Pogacar moet tijd goed maken. Dus oeps... :)
10-04-2021 16:38
Pogacar draait McNulty even professioneel de nek om door iets te hard tempo te rijden.
10-04-2021 16:38
Is Vingegaard er ook compleet doorgezakt of heb ik hem gemist?
    10-04-2021 16:38
    Zit bij de groep Pogacar/Chaves
    10-04-2021 18:25
    Weet je het antwoord inmiddels?
10-04-2021 16:38
Briljant dus van TJV om die trui weg te geven aan McNulty. Pogacar binden aan een mindere rijder en zelf oorspronkelijk niet de koers hoeven dragen.
10-04-2021 16:38
Ziet er goed uit voor Roglic
10-04-2021 16:38
Wordt een duel Rogi Pogi nu.
10-04-2021 16:38
Tolhoek nog even in het wiel gaan irriteren
10-04-2021 16:39
Jammer tolhoek net iets te vroeg eraf. Anders nog mooi voor over de top. Maar de 2 van wie ik het niet had verwacht laatste dag super gereden
10-04-2021 16:39
Tolhoek en Oomen niet goed genoeg helaas.
    10-04-2021 16:40
    Niet goed genoeg? Hebben echt verdienstelijk werk geleverd. Veelbelovend na blessures van beide heren vorig jaar.
    10-04-2021 16:40
    Hmm, ze hebben aangevallen, en gewerkt, valt wel mee.
    10-04-2021 16:41
    Oomen was ijzersterk vandaag. Rijdt naar die kopgroep toe op de klim en is er mede voor verantwoordelijk dat ze in de vallei meer dan een halve minuut pakken.
10-04-2021 16:39
Mauri harkend net aan mee.
10-04-2021 16:40
Landa zit opeens vooraan volgens Eurosport? Of zullen we gewoon die man Gino Mäder noemen?
10-04-2021 16:40
Mooi om Roglic zo ver van de kop verantwoordelijkheid te zien pakken. Had misschien iets eerder gemoeten. Nog 45km.
10-04-2021 16:40
Vansevenant eraf.
10-04-2021 16:40
Dit is zoveel mooier dan de tour.
    10-04-2021 16:42
    Zie ook liever de vuelta dan de tour
1 5 6 7 8 9 18

Om te reageren moet je ingelogd zijn.