Volg hier de slotetappe van de Ronde van het Baskenland 2021
zaterdag 10 april 2021 om 14:25 Volg in Google

Volg hier de slotetappe van de Ronde van het Baskenland 2021

De Ronde van het Baskenland eindigt vandaag met een korte, explosieve etappe met aankomst op de berg Arrate. Met de top-5 binnen een minuut kan de eindzege nog alle kanten op. Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

Met 111,9 kilometer is de slotetappe de kortste rit-in-lijn, maar tegelijk is het misschien ook wel de zwaarste. Onderweg liggen zeven, typisch Baskische beklimmingen. Na 23 kilometer hebben de renners er al drie daarvan achter de kiezen. Na de Azurki krijgen ze alleen een afdaling om uit te rusten, want de lange Elosua-Gorla (9,6 km aan 5,7%) staat vervolgens te wachten. Een korte vallei volgt, maar al snel doemt de loeisteile Krabelin-klim op met stroken tot 17%.

Vanaf de top is het dan nog veertig kilometer tot de finish. Het profiel en de tussensprints inclusief bonificaties, nodigen de renners uit om hier een spektakel van te maken. De finale is ook zwaar, want met nog twintig kilometer te gaan bereiken de renners de top van Trabakua. Daarna blijft het op en af gaan, tot de voet van de slotklim. Eenmaal boven op de Usartza zijn de renners er nog niet: na een plateau van 500 meter wacht nog een korte afzink tot de finish in Arrate.

Om 14u40 wordt in Ondarroa het startsein gegeven. De aankomst in Arrate wordt tussen 17u20 en 17u40 verwacht. De rit worden live uitgezonden door Eurosport. De uitzendingen begint rond 15u30 op Eurosport 1. Ook via de Eurosport Player en de GCN-app is de koers te zien.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van het Baskenland 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Twitter #Itzulia)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
652 Reacties
1 3 4 5 6 7 18
10-04-2021 16:21
Welke 3 van movistar zijn er?
    10-04-2021 16:22
    Valverde Mas en Verona
10-04-2021 16:22
Het gat groeit weer.
10-04-2021 16:22
Super mooie wedstrijd zeg zo. Ze blijven geven in die tweede groep.
10-04-2021 16:22
Lets go!!!
10-04-2021 16:22
Oh een Slagle is geslagen. Maar die Astana trekken harder door dan de jumbo klimmertjes
10-04-2021 16:22
Wauw wat een rit tot dusver. Slim en sterk van Roglic dat hij mee wist te springen.
10-04-2021 16:23
Astana en Movistar trekken lekker door.
10-04-2021 16:23
Nu gaat het wel hard
10-04-2021 16:23
Uae nu ernstig in t defensief gedrongen.
10-04-2021 16:23
Oomen en Tolhoek zouden niet mee moeten rijden nu, Astana en Movistar rijden toch wel. Minimaal 1 van die 2 moet de Krabelin zien over te komen zodat Roglic ook in de volgende vallei nog wat ondersteuning heeft.
    10-04-2021 16:24
    tolhoek rijdt toch niet mee
    10-04-2021 16:24
    Tuurlijk niet. Gewoon ondersteunen.
    10-04-2021 16:25
    Ze komen beide die berg niet met De beste mee over. Ze hebben beiden geen topvorm te pakken.
10-04-2021 16:24
Ze komen nog bij Carapaz zo.
    10-04-2021 16:24
    En ze zijn er... Nu wachten die ook... :-)
10-04-2021 16:25
Nu effe niet zo'n interviewtje
10-04-2021 16:25
Smullen zeg!!
10-04-2021 16:25
Waar zit Bilbao? Valverde kan zo best wat plaatsjes opschuiven.
    10-04-2021 16:26
    Bilbao in G2, bij Pogie-boy
    10-04-2021 17:45
    Kan Roglic niet overnemen???
10-04-2021 16:26
Mooi werk van Jumbo.
    10-04-2021 16:26
    Tolhoek sparen voor bergop straks?
    10-04-2021 16:27
    Zou ik wel doen wildebert. 1 voor nu en 1 voor bergop
10-04-2021 16:26
Heerlijke rit dit, om je vingers bij af te likken.
10-04-2021 16:26
Bij Uae moeten ze alle drie gaan draaien, dus ook de leider.
10-04-2021 16:26
Uae was zo sterk bezig en verliezen alles in de afdaling. belachelijk.
    10-04-2021 16:27
    Vlak Pogi effe niet uit. Die komt nog wel.
    10-04-2021 16:27
    Ach ik kom ook liever heel beneden.
    10-04-2021 16:28
    Pogi gaat rammelen op de Krabelin.
10-04-2021 16:27
Oomen lekker bezig op dit aflopende tempostuk.
10-04-2021 16:27
Valverde op weg naar het podium, samen met Izagirre en Roglic
10-04-2021 16:27
Wel strak van Fraile dat-ie aangaf niet over te nemen in dat stukje afdaling daarnet, zo van ik neem die wel even.
10-04-2021 16:29
Hirschi rijdt zich helemaal naar de tyfus zo.
    10-04-2021 16:30
    Houdt eigenlijk zeer goed stand!
    10-04-2021 16:32
    Goede training dat wel.
10-04-2021 16:30
Sterf met je reclame.
    10-04-2021 16:30
    Echt hé, jammer dat de Belg of NOS deze etappe niet uitzendt....
10-04-2021 16:30
SolitaryShell over tactiek UAE: ,,Ze hebben zeker fouten gemaakt"
10-04-2021 16:30
Zo de parkeermeter afgetopt
1 3 4 5 6 7 18

Om te reageren moet je ingelogd zijn.