Volg hier de slotetappe van de Ronde van het Baskenland 2021
zaterdag 10 april 2021 om 14:25 Volg in Google

Volg hier de slotetappe van de Ronde van het Baskenland 2021

De Ronde van het Baskenland eindigt vandaag met een korte, explosieve etappe met aankomst op de berg Arrate. Met de top-5 binnen een minuut kan de eindzege nog alle kanten op. Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

Met 111,9 kilometer is de slotetappe de kortste rit-in-lijn, maar tegelijk is het misschien ook wel de zwaarste. Onderweg liggen zeven, typisch Baskische beklimmingen. Na 23 kilometer hebben de renners er al drie daarvan achter de kiezen. Na de Azurki krijgen ze alleen een afdaling om uit te rusten, want de lange Elosua-Gorla (9,6 km aan 5,7%) staat vervolgens te wachten. Een korte vallei volgt, maar al snel doemt de loeisteile Krabelin-klim op met stroken tot 17%.

Vanaf de top is het dan nog veertig kilometer tot de finish. Het profiel en de tussensprints inclusief bonificaties, nodigen de renners uit om hier een spektakel van te maken. De finale is ook zwaar, want met nog twintig kilometer te gaan bereiken de renners de top van Trabakua. Daarna blijft het op en af gaan, tot de voet van de slotklim. Eenmaal boven op de Usartza zijn de renners er nog niet: na een plateau van 500 meter wacht nog een korte afzink tot de finish in Arrate.

Om 14u40 wordt in Ondarroa het startsein gegeven. De aankomst in Arrate wordt tussen 17u20 en 17u40 verwacht. De rit worden live uitgezonden door Eurosport. De uitzendingen begint rond 15u30 op Eurosport 1. Ook via de Eurosport Player en de GCN-app is de koers te zien.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van het Baskenland 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Twitter #Itzulia)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
652 Reacties
1 4 5 6 7 8 18
10-04-2021 16:30
40sec. Oef, en Pogacar moet tijd goedmaken he..
    10-04-2021 16:31
    Gewoon de finale bidon er wat eerde ingooien.
    10-04-2021 16:31
    Moet dan wel ja... :)
    10-04-2021 16:34
    Loopt vlot terug nu.
10-04-2021 16:30
Astana <3
Movistar <3
10-04-2021 16:30
als Hirschi dit moet dichtrijden, dat gaat nooit lukken natuurlijk
10-04-2021 16:30
Pogi veel op kop, gaat ie niet leuk vinden
10-04-2021 16:30
Heerlijk voor Roglic dat de rollen in de slotrit eens andersom zijn.
10-04-2021 16:31
On- Jumbo-Visma om hier mee te zitten. Heerlijke koers zo, prachtige combine.
10-04-2021 16:31
Verschil 42sec en eentje van Astana klaar.
10-04-2021 16:31
Benieuwd of Vingegaard Pogačar kan volgend zodra MC Nulty verdronken is.
10-04-2021 16:32
Pogacar rijdt nu op kop voor zijn kopman.
    10-04-2021 16:33
    Geen geel treintje waar hij aan kan haken, lastig voor hem.
    10-04-2021 16:33
    35sec handgeklokt.
10-04-2021 16:32
Pogacar zichtbaar geirriteerd dat ie op kop rijdt
    10-04-2021 16:34
    Leert hij ook eens wat. Die periode heeft hij volledig overgeslagen.
10-04-2021 16:33
Oomen al erdoorheen rijdt al achter vingegaard
    10-04-2021 16:35
    Heeft zich perfect leeg gereden op het stuk waar de knechten verschil konden maken.
    10-04-2021 16:36
    Daarom netjes gewerkt
10-04-2021 16:33
Hopelijk gaan ze in de Tour ook zo koersen
10-04-2021 16:34
Gaan er zoveel auto's kapot doordat ze tegen fietsers aanrijden dat carglass de reclameblokken tijdens een wielerkoers opkoopt?
    10-04-2021 16:36
    Nee, al die wielerflitsers slaan een sterretje in hun eigen voorruit zodra er reclame is. Handig op ingespeeld.
10-04-2021 16:34
Loopt wel rap terug.
10-04-2021 16:34
ze rijden er wel naar terug lijkt het
10-04-2021 16:34
Bilbao lost bij de achtervolgers.
10-04-2021 16:35
Als ze vooraan gegroepeerd blijven komt Pogacar met McNulty terug.
10-04-2021 16:35
GPS 27 naar 32 naar 29sec naar 31... Euh ja... :-)
    10-04-2021 16:36
    Ze hebben de Vlaamse gps ingehuurd denk ik
    10-04-2021 16:37
    Ja, bergop in ieder geval.. .Daanet 27sec geklokt, terwijl ze 21sec melden... :-)
10-04-2021 16:35
Tolhoek achteraan
10-04-2021 16:36
Tolhoek valt mij niet mee.
    10-04-2021 16:37
    Het maximale is er al uitgehaald. De vorm van oomen en Tolhoek is er niet.
    10-04-2021 16:37
    Dan hadden ze m beter net mee op kop gezet
10-04-2021 16:36
ze komen hard terug 22sec
10-04-2021 16:36
Vansevenant gaat top tien rijden zo.

Iemand Van Wilder gespot?
10-04-2021 16:36
Moet dicht op deze klim
10-04-2021 16:36
Ze moeten echt harder vooraan, dan maar groep halveren.
10-04-2021 16:36
McNulty in de problemen
1 4 5 6 7 8 18

Om te reageren moet je ingelogd zijn.