Volg hier de slotetappe van de Ronde van het Baskenland 2021
zaterdag 10 april 2021 om 14:25 Volg in Google

Volg hier de slotetappe van de Ronde van het Baskenland 2021

De Ronde van het Baskenland eindigt vandaag met een korte, explosieve etappe met aankomst op de berg Arrate. Met de top-5 binnen een minuut kan de eindzege nog alle kanten op. Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

Met 111,9 kilometer is de slotetappe de kortste rit-in-lijn, maar tegelijk is het misschien ook wel de zwaarste. Onderweg liggen zeven, typisch Baskische beklimmingen. Na 23 kilometer hebben de renners er al drie daarvan achter de kiezen. Na de Azurki krijgen ze alleen een afdaling om uit te rusten, want de lange Elosua-Gorla (9,6 km aan 5,7%) staat vervolgens te wachten. Een korte vallei volgt, maar al snel doemt de loeisteile Krabelin-klim op met stroken tot 17%.

Vanaf de top is het dan nog veertig kilometer tot de finish. Het profiel en de tussensprints inclusief bonificaties, nodigen de renners uit om hier een spektakel van te maken. De finale is ook zwaar, want met nog twintig kilometer te gaan bereiken de renners de top van Trabakua. Daarna blijft het op en af gaan, tot de voet van de slotklim. Eenmaal boven op de Usartza zijn de renners er nog niet: na een plateau van 500 meter wacht nog een korte afzink tot de finish in Arrate.

Om 14u40 wordt in Ondarroa het startsein gegeven. De aankomst in Arrate wordt tussen 17u20 en 17u40 verwacht. De rit worden live uitgezonden door Eurosport. De uitzendingen begint rond 15u30 op Eurosport 1. Ook via de Eurosport Player en de GCN-app is de koers te zien.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van het Baskenland 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Twitter #Itzulia)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
652 Reacties
10-04-2021 16:00
UAE ziet er goed geprepareerd uit.
10-04-2021 16:00
Sam gaat weer.
10-04-2021 16:00
Sam zegt bam.
    10-04-2021 16:04
    Mauri zegt bedankt.
10-04-2021 16:01
Uae ziet er sterk uit.
    10-04-2021 18:20
    Lol.

    Vond je dat echt op dat moment?
10-04-2021 16:01
Is dit handig van Oomen? Nu zitten Vingegaard en Roglic alleen in het peloton voor bidonnen en in geval van pech. En je had al Tolhoek vooraan en neemt nu Hirschi mee naar voren, terwijl Majka nog gewoon bji Pogacar en McNulty zit
    10-04-2021 16:02
    Neen! Blaast zichzelf zo op en brengt de kopgroep weer dichter. En kan DQS niet volgen.
    10-04-2021 16:03
    Was duidelijk getelefoneerd.
    10-04-2021 16:07
    Bidons worden in zo'n bergrit gewoon vanaf de kant aangegeven.
10-04-2021 16:03
Het idee was dus dat Jumbo niet hoefde te controleren als ze de leiderstrui uit handen gaven. Maar nu moeten ze aanvallen en controleert Roglic zelf nog een demarrage van Valverde.
    10-04-2021 16:05
    Taktiek a la de Movies...
10-04-2021 16:04
Vraag me af of die commentatoren van Eurosport af en toe blind zijn.
    10-04-2021 16:04
    Daar lijkt het wel op.
    10-04-2021 16:05
    Als molletjes.
10-04-2021 16:04
Mauri vooraan aangesloten.
    10-04-2021 16:06
    Die is aan het vliegen.
    10-04-2021 16:07
    Ja, erg sterk bezig, zoals hij de sprong maakte.
10-04-2021 16:06
Doordat vansevenant nu in kopgroep zit, moet uae meer gas geven en de kopgroep niet te ver weg laten lopen.
Nog 2 (?) Knechten voor mcnulty en pogacar.

Edit en hirschi nu vooruit natuurlijk
10-04-2021 16:07
Oomen en Hirschi toch komen aansluiten vooraan.
10-04-2021 16:07
Dit is in ieder geval prima ervaring opdoen voor de bijtjes, lekker mee koers maken.
10-04-2021 16:07
Hopelijk komen Tolhoek en Oomen er een beetje door heen, door dit rondje. Jumbo kan ze goed gebruiken
10-04-2021 16:07
ze zijn weer sterk bezig, die bietekwieten van Eurosport, man, man, man toch
10-04-2021 16:08
Polanc en Majka nog bij Pogacar en McNulty. Hirschi er nog voor. UAE qua ploeg is wel erg sterk, wat dat betreft een zegen dat Roglic de trui niet meer heeft. Maar dan moet je nog wel het verschil tegen McNulty gaan maken.
10-04-2021 16:08
Hirschi gaat denk ik zelf proberen de rit te winnen. Aard van het beestje.
10-04-2021 16:08
Vervelend voor Jumbo dat Hirschi de overstap ook heeft kunnen maken.
Natuurlijk zijn Tolhoek en Oomen meer pure klimmers, maar na vorig seizoen ga ik Hirschi niet meer onderschatten die kan lang mee.
10-04-2021 16:08
UAE voorlopig alles onder controle.
10-04-2021 16:10
Astana geeft er een klap op in de afdaling
    10-04-2021 16:11
    Hoe verrassend.
    10-04-2021 16:11
    Lekker rammelen. Kopgroep ook uiteen gevallen.
10-04-2021 16:10
Ontwikkeling is nadeel voor Roglic, want boni's zijn weg.
10-04-2021 16:10
De oliedollars helpen de piraten...
    10-04-2021 16:12
    Roglič profiteert.
10-04-2021 16:11
Voor Jumbo gunstig dat Mauri mee zit, dan moet UAE ze wel kort houden.
    10-04-2021 16:12
    Astana weer voor de chasse patat net als gisteren.
10-04-2021 16:12
Lekker in het zog van de motor de groep uit elkaar trekken. Vooral de motor voor de kopgroep.
10-04-2021 16:12
dalen het nieuwe Klimmen
10-04-2021 16:12
Maar een normale Roglic kan wel 20 seconden op McNulty pakken. En een counter van Pogacar hoef je dan ook minder te vrezen, die moet dan immers ook nog 20 seconden op Roglic pakken zonder boni's
10-04-2021 16:12
UAE niet direct mee met de Astana-trein. Roglic wel.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.