Volg hier de Scheldeprijs voor mannen 2021
woensdag 7 april 2021 om 12:30 Volg in Google

Volg hier de Scheldeprijs voor mannen 2021

In een tijdperk waarin wedstrijden steeds spectaculairder en zwaarder moeten zijn, houdt de Scheldeprijs traditioneel vast aan haar vlakke profiel. Gaat er een rappe man met de zege vandoor in wat weleens het wereldkampioenschap voor sprinters wordt genoemd. Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

Na een jaartje afwezigheid is de Scheldeprijs voor de derde keer in de geschiedenis te gast in het Nederlandse Terneuzen. De startlocatie is niet meer gelegen op het plein voor het Gemeentehuis. Na een passage door Zeeland, waar de wind vrij spel heeft, bereiken de renners na 72 kilometers koers in het Antwerpse Berendrecht de Belgische grens.

Ten oosten van de Antwerpse haven gaat het via Stabroek, Kappellen, Brasschaat en Brecht richting de plaatselijke omloop in finishplaats Schoten, die met zijn 16,7 kilometer een halve kilometer korter is dan vorig jaar. De plaatselijke ronde moet viermaal worden afgelegd, goed voor een totaal van 194 kilometer.

De aankomstlijn ligt naar goede gewoonte op de Churchilllaan in Schoten. De vraag is alleen of we daar een sprint krijgen van een compact peloton. De weersvoorspellingen voor vandaag zijn allesbehalve lenteachtig. De wind waait stevig aan windkracht 5-6 uit noordwestelijke richting en mogelijk gaat dat gepaard met hagel en lichte sneeuwval.

Alle ingrediënten voor een zware koers, maar ook reden om een streep te zetten door de ploegpresentaties voor mannen én vrouwen. Dit betekent dat alle deelnemende mannenteams zich niet melden op het podium in Terneuzen, maar vanuit de ploegbussen direct naar de start vertrekken. Dat startschot klinkt om 12.45 uur in de Zeeuwse stad.

De finish van de Scheldeprijs voor mannen wordt verwacht tussen 16.50 en 17.12 uur. Sporza en Eurosport 2 zijn allebei vanaf 15.00 uur present voor de live-uitzending, wat betekent dat de passage door Zeeland niet live op tv zal zijn.

Links
Voorbeschouwing: Scheldeprijs 2021

Website organisatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
140 Reacties
07-04-2021 15:18
Is trouwens een prima fietsweertje dit.
07-04-2021 15:18
Bol, Ackermann en Phillipsen die alledrie ook tevreden zijn met een podiumplaats?
    07-04-2021 15:20
    Wat moeten ze dan doen?
    07-04-2021 15:29
    Bora zit met genoeg mannen die ook een aanval kunnen proberen. Vraag is of dat de winstkansen hoger maakt.
07-04-2021 15:27
Mooie groep wel hoor.
07-04-2021 15:29
Eindelijk beelden, maar nu is alles wel beslist voor de komende tijd. Al zie ik het peloton nog wel een stuk dichterbij komen. Er zitten vooraan een aantal ploegen die lekker rustig aan kunnen doen, waardoor alles op de schouders van DQS en Bora zal komen te liggen. Benieuwd hoe lang dat goed gaat.

1 ding is zeker, Jan-Willem gaat nog aanvallen
    07-04-2021 15:32
    Peloton is kansloos
    07-04-2021 16:14
    Ik heb ook niet gezegd dat het peloton nog terug zou komen, ik zei dat ze nog wel dichterbij gaan komen. Dat zal ervoor zorgen dat DQS en Bora toch weer meer mensen moeten gaan inzetten vooraan. Dat zal een voordeel zijn voor Bol, Philipsen en Nizzolo o.a.
07-04-2021 15:30
Zou niet opkijken als bijvoorbeeld Politt, De Bondt, Siskevicius, Van Moer, Walscheid en die jongens van BEAT nog gaan proberen te ontsnappen. Senechal zou dan misschien mee kunnen springen om het dan weer aan anderen te laten. Dit lijkt anders wel vrij zeker naar DQS (Bennett te gaan).
    07-04-2021 15:32
    Voorlopig werkt Bora hard aan kop van de groep. Denk dat Bora gewoon Ackermann naar de sprint gaat proberen te rijden.
07-04-2021 15:31
Nou, de koers is dus wel gereden. Deze 30 vooraan gaan het uitmaken. Zie niet wie Bennet kan kloppen met de overmacht van DQS.
    07-04-2021 16:05
    DQS heeft niet meer renners dan Bora. Het gaat hier niet om welke ploeg overmacht heeft, maar welke ploeg de snelste sprinter.
07-04-2021 15:44
Toch vreemd dat Bora mee gaat rijden, hoewel ik me graag laat verrassen zie ik Ackermann nog niet sneller sprinten dan Bennett
07-04-2021 15:49
Senechal-Morkov-Bennett
De enige die ik Bennett hier misschien zie kloppen is Cees Bol op een goede dag. Volgens mij de enige uit deze groep die Bennett dit jaar al geklopt heeft.
07-04-2021 15:54
Nog 42km en 2.15 voor de koplopers.
07-04-2021 15:56
Deze is voor Bennett
07-04-2021 15:56
Eerlijk is eerlijk, toch ook knap van Cav om in elk geval weer in de kopgroep te zitten.
07-04-2021 16:00
Dit is zo toch wel de saaiste eendagskoers van het jaar. Ook sprinters verdienen een kans als deze, maar echt leuk om naar te kijken is het niet ;)
    07-04-2021 16:03
    klopt, het is een fantastische wedstrijd als er geen beelden zijn, als er beelden zijn kan de tv uit voor ander half uur en kun je hem de laatste 3 km weer aanzetten.
    07-04-2021 16:16
    Ja, en in die laatste minuten breekt er iemand zijn sleutelbeen (#ikgeeftoe: tegenwoordig minder snel dan vroeger).
07-04-2021 16:06
Nog 33km en 2.06
    07-04-2021 16:12
    29km en 1.45
07-04-2021 16:14
Bol kan lekker mee glijden. Heeft geen ploeggenoten, maar hoeft ook niet te werken.
    07-04-2021 16:16
    Morkov en Senechal hoeven ook nog helemaal niks te doen. Zolangs DQS een deftige leadout kan doen is het bijna een zekerheid met Bennett in het wiel van Morkov. De rest rijdt voor de twee overgebleven podiumplaatsen.
07-04-2021 16:16
Toch weer een saaie koers geworden, voor de kijkers?
    07-04-2021 16:17
    Het is een sprintersrit met een gevaarlijke finale. GP Monséré is interessanter.
    07-04-2021 16:20
    Er zijn in ieder geval twee groepen en geen volledig peloton. Dat is ook al iets anders als normaal :)
    07-04-2021 16:22
    Zeker heel normaal hoe het nu gaat, maar het weer zou een ander wedstrijd element toevoegen. waar door er wel meer "spektakel" voor ons als kijkers zou komen. maar goed dat is blijkbaar al geweest.
    07-04-2021 16:22
    Dan maar alvast overschakelen naar Baskenland?
    07-04-2021 16:24
    Daar (Baskenland) vind de regie het zo saai, dat daarnet een minuten lang de omgeving was te zien... :)
    07-04-2021 16:27
    Die omgeving is minder saai dan het Albertkanaal lijkt mij.
    07-04-2021 16:28
    Deden ze met de tijdrit in Baskenland ook. Steeds maar die luchtshots met de stand in beeld.
07-04-2021 16:22
22km en 1.40 tussen G1 en G2.
07-04-2021 16:24
Ik zou de koers ombouwen met een start in Zeeland in omgekeerde richting door de tunnel, en dan over de kasseien van Zeeuws-Vlaanderen en het Waasland naar Antwerpen.
07-04-2021 16:24
Bij DSM gaan ze nu al anderen met jasjesproblemen helpen. :)
07-04-2021 16:25
Je zou toch zeggen dat een van de BEAT renners nog wel met een aanval zou komen.
07-04-2021 16:26
Gelukkig zijn Jeroen en Karsten in vorm, die worden echt beter naarmate de koers saaier wordt.
07-04-2021 16:28
Laatste ronde, nog kleine 17km en 1.40 tussen G1 en G2
07-04-2021 16:28
Alpecin is zich knap aan het drukken.
    07-04-2021 16:31
    Misschien gaat Geert nog, of Philipsen.
07-04-2021 16:35
Nog 11km en 1.29 tussen G1 en G2
07-04-2021 16:38
Dit wordt spannend, spervuur van aanvallen zometeen
07-04-2021 16:39
Volgens mij wordt er zo hard gereden dat aanval quasi onmogelijk is
    07-04-2021 16:47
    Een aanval is altijd mogelijk. De kans van slagen is iets anders, maar naar de slachtbank laten leiden slaat al helemaal nergens op.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.