Volg hier de Scheldeprijs 2018
De Scheldeprijs (1.HC) start vandaag in het Zeeuws-Vlaamse Terneuzen en daardoor kleurt de semiklassieker dit jaar ook een beetje Nederlands. Met een tocht door Zeeland hoopt de organisatie het spektakel al vroeg te kunnen openen in de oudste klassieker van Vlaanderen. Marcel Kittel was hier al vijf keer de beste en is de titelverdediger. Kan de Duitser opnieuw schitteren? Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de wedstrijd.
De Scheldeprijs is dit jaar 200 kilometer lang en is traditioneel de Vlaamse klassieker met de minste hoogtemeters. Na het startsein in Terneuzen koersen de renners via Walcheren, Noord- en Zuid-Beveland naar België, waar zij enkele plaatselijke rondjes van 16,8 kilometer rijden tot de aankomst in Schoten.
De Scheldeprijs start om 12:15 in Terneuzen. De aankomst wordt verwacht tussen 16:59 en 17:24. De koers is ook live te volgen op tv. Michel Wuyts en José De Cauwer beginnen de live-uitzending namens Sporza woensdag vanaf 15:20 op één. Eurosport 2 gaat live vanaf 16:00.
Links:
Website organisatie
Informatie parcours
Voorbeschouwing Scheldeprijs 2018 (WielerFlits)
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Liveticker (Sporza)
A
A
I
E
R
S
A
A
I
E
R
S
80Km van het einde inschakelen, zo laat is dat toch niet voor een koers van dit niveau? Toevallig is hier het spektakel wel in de eerste helft groter dan in de 2e maar dat kun je spotza toch niet aanwrijven? Ik denk dat lefevre het wat spijtig vindt dat het grote publiek zijn coup in zeeland moet missen. Kan ik me wel bij aansluiten :(
Hoopt zelf op het trio Stybar, Keisse en Morkov,om Hodeg en hem,door de waaiers te loodsen.
W
--A
----A
------I
--------E
----------R
-----------S
Nu ze niet in Roubaix starten kan Roompot vandaag alles geven.
Schip in ieder geval mooi mee. :-)
Dan eet ik mijn hoed op! Ik zie ze best nog wel winnen vandaag hoor maar ik zou het echt straf (?) vinden als ze de wedstrijd van in de eerste koershelft naar hun hand zetten. Jacobsen, Asgreen, Hodeg en Martinelli hebben nog weinig of geen ervaring in het op kant rijden tussen de grote jongens toch?
Edit: Koplopers gegrepen, waaiers, peloton in drie stukken.