Ploegpresentaties Scheldeprijs afgelast door noodweer

dinsdag 6 april 2021 om 20:11
Ploegpresentaties Scheldeprijs afgelast door noodweer

foto: Cor Vos (archief)

De ploegpresentaties van de Scheldeprijs voor mannen en vrouwen op het podium gaan woensdag niet door. Dit vanwege de verwachte slechte weersomstandigheden. Dat meldt organisator Flanders Classics ons.

Dit betekent dat alle deelnemende mannenteams zich niet melden op het podium in Terneuzen, maar vanuit de ploegbussen direct naar de start vertrekken. Dat startschot klinkt om 12.45 uur in de Zeeuwse stad. De vrouwenwedstrijd, die voor het eerst georganiseerd wordt, begint om 11.10 uur in Schoten en ook daar vindt geen officiële teamvoorstelling plaats.

De weersvoorspellingen voor woensdag zijn alles behalve lenteachtig. De wind waait stevig aan windkracht 5-6 uit noordwestelijke richting en mogelijk gaat dat, door temperaturen onder de 7 graden Celsius, gepaard met hagel en lichte sneeuwval. Alle ingrediënten voor een zware koers, maar ook reden om een streep te zetten door de ploegpresentaties.

Dit artikel delen:

14 Reacties

Dikke vrouw 6 april 2021 om 20:15

Dat belooft… :(

Wheely 6 april 2021 om 21:39

Dat belooft geen massasprint! :)

Franco Ballerini 6 april 2021 om 20:31

Noemen ze dat tegenwoordig al noodweer? Vroeger …

Verweggistan 6 april 2021 om 20:33

In de tijd van Roger bestond er helemaal geen noodweer.

josi 6 april 2021 om 21:03

Ook geen Westerscheldetunnel trouwens. Niet dat Roger zich daar iets van aan zou trekken, die was gewoon over het water gereden.

vanSpringel 6 april 2021 om 21:15

Hahahaha !

Quintenri 7 april 2021 om 00:37

In de tijd van Roger werd het noodweer afgelast als Roger moest koersen!

Posterix 7 april 2021 om 08:22

Vroeger schreef je koe nog met een lange “oe”

Wisten jullie trouwens dat Roger geen push-ups doet, maar dat hij de wereld een stukje wegduwt en weer naar zich toe trekt?

Verweggistan 6 april 2021 om 20:33

gemiste kans om niet te melden dat de vrouwenkoers om 11:10 op gang geSchoten wordt :)

ProfrondeZevenbergen 6 april 2021 om 22:11

Hebben ze het wel vermeld dan?

antong 6 april 2021 om 21:58

Ploegenpresentatie in coronatijd stond dat gepland?? Voor wie dan? Het moet niet gekker worden.

Frank V 6 april 2021 om 22:43

Voor de sponsors en de media. Als Terneuzen een sporthal of evenementenhal beschikbaar kon stellen dan had het gewoon kunnen doorgaan mi. Maar misschien heeft Flanders Classics er niet eens naar gevraagd.

David Janssens 6 april 2021 om 22:56

De kop van dit artikel is onjuist: het is niet vanwege het noodweer, nee het is omdat er wellicht noodweer zal zijn. Is de ploegenpresentatie (beetje onnodig zonder publiek, maar goed) alvast een voorbode voor wat we morgen gaan zien? Het zou wel eens kunnen waaien dus laten we de hele koers maar schrappen?

joep b 7 april 2021 om 00:46