Harde wind en mogelijke sneeuw tijdens Scheldeprijs

dinsdag 6 april 2021 om 15:54
Harde wind en mogelijke sneeuw tijdens Scheldeprijs

foto: Cor Vos

April doet wat hij wil, dat is de afgelopen dagen wel duidelijk geworden als we kijken naar het weer. Ook de Scheldeprijs krijgt woensdag te maken met zware weersomstandigheden tussen Terneuzen en Schoten. Dat zegt VRT-weerman Frank Deboosere tegen Sporza.

“Windkracht 5, of misschien wel 6, vanuit het noordwesten”, geeft Deboosere aan. Dat duidt op een wind schuin in de rug in de eerste zeventig kilometer van de koers richting Antwerpen, met windstoten tot zeker 70 kilometer per uur.

“En vooral in de eerste uren van de koers is er kans op hagel en smeltende sneeuw. Daarna wordt de kans op buien kleiner”, aldus de weerman. De temperatuur schommelt rond de 5 à 7 graden Celsius, dus erg warm wordt het ook niet in de Schelderpijs.

Dit artikel delen:

14 Reacties

hartstikkebedankt 6 april 2021 om 16:00

Dit gaat geen gewone koers worden denk ik. Sprint misschien maar met 20-30 man is niet ondenkbaar.

Dikke vrouw 6 april 2021 om 16:00

Als dat maar niet te gevaarlijk wordt. Veiligheid voorop!

Posterix 6 april 2021 om 16:05

Van een windstoot van 70 km/h waai je de Schelde niet in, tenzij je natuurlijk met velgen van 15cm hoogte aan komt

Chasse_patate 6 april 2021 om 16:06

Waaiers!!!!

WernerFranke 6 april 2021 om 16:10

Toon Aerts topfavoriet.

Jori 6 april 2021 om 16:22

Gevoelstemperatuur zal wel onder de 0 liggen? Kristoff zal er iigg wel warm van worden.

lo squalo dello Stretto 6 april 2021 om 16:29

Nou, wie weet krijgen we toch eens een aantrekkelijke Scheldeprijs. Stel je voor dat we dit weer zondag gehad hadden.

Romāns Vainšteins 6 april 2021 om 20:19

Dan was het misschien een samengesmolten bal klappertanders geweest die er aan het einde nog een verkleumd sprintje uitgeperst hadden. Ik had dezelfde gedachte eerder vandaag met de propositie dat we de best mogelijke koers hebben gekregen.

Michelangelo 6 april 2021 om 20:30

Is te hopen, normaal gesproken is de Scheldeprijs niet om aan te gluren. Wie weet wordt het daardoor een Gent-Wevelgem light.

Of het de RVV geholpen zou hebben vraag ik me af. Ik was best tevreden over de aantrekkelijkheid van De Ronde. Sneeuwbui zou weinig hebben toegevoegd…

RidderSchwobin 6 april 2021 om 17:29

Kans dat wanneer er live beelden zijn alles al in brokken en stukken ligt.

vincenzo 6 april 2021 om 17:40

Ewan had gelijk

Pietspeed 6 april 2021 om 20:04

Hellup Greet, waar ben je!?

Merlinappa 6 april 2021 om 21:08

Toch zonde dat ik morgen voor het eerst sinds tijden waarschijnlijk geen tijd heb om de koers te volgen. Ah well.

rvb 7 april 2021 om 00:11

is er geen koers in de ardennen, zou mooi wezen.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair