Volg hier de Ronde van Vlaanderen 2017
zondag 2 april 2017 om 10:15 Volg in Google

Volg hier de Ronde van Vlaanderen 2017

Eindelijk is daar de Hoogmis: de Ronde van Vlaanderen. Na weken van voorbereiding is dit het moment waarop iedereen wil pieken. De renners wacht 260 kilometer door het Vlaamse land. Als de koers weer vroeg opengebroken wordt, zou dat zomaar eens kunnen gebeuren op de Muur van Geraardsbergen, 95 kilometer voor het einde. Wie volgt Peter Sagan op? Volg het verloop van de wedstrijd hier op WielerFlits.

Om 10.30 uur klinkt het startschot in Antwerpen, dat na meerdere jaren Brugge aflost als beginplaats van de Ronde. Aan het vertrek staan liefst 23 Nederlanders, verdeeld over negen ploegen. Krijgen we een opvolger voor Adrie van der Poel? De finish in Oudenaarde wordt verwacht tussen 16.35 en 17.25 uur.

Om 9.30 uur is de voorbeschouwing van Sporza (één) reeds begonnen. Na een korte onderbreking gaat de live-uitzending bij de Belg vanaf 13.35 uur verder tot de finish. De NOS zal de Ronde gedeeltelijk uitzenden in de middaguitzending van 13.30 uur. Eurosport 1 komt even na half twee met live-beelden.

Voorbeschouwing: Ronde van Vlaanderen 2017 (WielerFlits)

Links
Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (Twitter organisatie)

Livestream (NOS.nl, vanaf 13.30 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
408 Reacties
02-04-2017 16:58
Terpstra overtuigd van winst Gilbert? Lijkt wel een achtervolging.
02-04-2017 16:59
Ben benieuwd wat winst vandaag oplevert in het prestatiecontract wat Philippe heeft.
02-04-2017 16:59
Zowaar twee Nederlanders bij de eerste vier. Geweldig.
02-04-2017 16:59
[quote]LyndaLid


Omdat dit nooit kan, wat Gilbert hier wilt proberen. En tegelijkertijd heeft ie het hele numerieke verschil van Quickstep voorin ongedaan gemaakt.[/quote]

Weer 1 van de legendarische inzichten van LL. Iedere koers is het weer raak. Het blijft vermakelijk.
02-04-2017 17:00
Top 4 voor de Benelux.
Wanneer doet Luxemburg eens iets?
02-04-2017 17:01
@kingstown iemand die veel reageert heefr altijd risico ernaast te zitten. Het leek ook onmogelijk wat Gilbert wilde! Desalniettemin kan ik wel genieten van de reacties van lyndalid
02-04-2017 17:02
Sagan zelf het risico gezocht. Dit had nog een fantastische strijd kunnen worden.
02-04-2017 17:02
Ik hoor De Cauwer en Wuyts nu niet klagen dat er een auto naast rijdt? De ploegleider kan toch ook gewoon via de oortjes communiceren?
02-04-2017 17:02
Pippo komt weer terug! Die gun ik ook het podium enorm zou toch mooi zijn zo'n oude rot met nog 1 keer een enorme truc!
02-04-2017 17:03
Terpstra kan maar beter wat mee gaan rijden..
02-04-2017 17:03
[quote]Weer 1 van de legendarische inzichten van LL. Iedere koers is het weer raak. Het blijft vermakelijk.[/quote]

Weer 1 van de legendarische zure opmerkingen van oude boze man Kingstown. Iedere dag is het weer raak. Het blijft iets verdrietigs.
02-04-2017 17:04
Ik denk dat Sagan, van Avermaet, AG2R rennen er mogelijk van Baarle het gehaald zouden hebben als je ziet hoe snel de tijd er nu af gaat. Zo jammer die val.
02-04-2017 17:04
Terpstra wil de achtervolgers voorblijven, dat scheelt ook maar 20 seconden.
02-04-2017 17:04
Gilbert, typisch zo'n renner die alle grote monumenten kan pakken :D
02-04-2017 17:04
Terpstra gewoon de sterkste nu! Die komt echt van ver
02-04-2017 17:05
Terpstra gaat zo nog, Quick Step voor de dubbel!
02-04-2017 17:06
Oefff, hij gaat kapot.
02-04-2017 17:06
Zonder die valpartij waren Sagan, GvA en Naesen er zeker bijgekomen. Kijk hoe snel de voorsprong nu daalt door een gehavende van Avermaet en van Baarle.
02-04-2017 17:06
Zonder val had het erg spannend geworden. Die auto van Etixx mag wel eens normaal doen.
02-04-2017 17:06
Hij is er trouwens nog niet....

Zonder die val had ie het denk ik niet gered, want zelfs nu wordt het nog lastig.
02-04-2017 17:07
Goh, wat een veerkracht van Van Avermaet. Nu Van Baarle vol meewerkt gaan de seconden eraf.
02-04-2017 17:08
Zonder val had Gilbert het niet gered.
02-04-2017 17:08
Dit is echt doodgaan nu voor Phil, maar wat een nummer. Kilometers aftellen nu...
02-04-2017 17:08
Simpel: Gilbert gewonnen dankzij die valpartij van zijn achtervolgers. De grote drie zouden hem in dat laatste stuk hebben ingelopen.
Wel fijn dat Vanmarcke weg is bij TLJ. Anders had die ploeg weer het verwijt gekregen van slecht materiaal etc.
02-04-2017 17:08
Zou Gilbert het ook hebben gehaald zonder die valpartij?
Als het nu nog maar 35 seconde is...en GvA heeft wel zo'n 15-20 seconde verloren bij die valpartij. En dan zouden Sagan en Naesen er ook nog bijzitten. Ik vraag het me af.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.