Volg hier de Ronde van Vlaanderen 2017
zondag 2 april 2017 om 10:15 Volg in Google

Volg hier de Ronde van Vlaanderen 2017

Eindelijk is daar de Hoogmis: de Ronde van Vlaanderen. Na weken van voorbereiding is dit het moment waarop iedereen wil pieken. De renners wacht 260 kilometer door het Vlaamse land. Als de koers weer vroeg opengebroken wordt, zou dat zomaar eens kunnen gebeuren op de Muur van Geraardsbergen, 95 kilometer voor het einde. Wie volgt Peter Sagan op? Volg het verloop van de wedstrijd hier op WielerFlits.

Om 10.30 uur klinkt het startschot in Antwerpen, dat na meerdere jaren Brugge aflost als beginplaats van de Ronde. Aan het vertrek staan liefst 23 Nederlanders, verdeeld over negen ploegen. Krijgen we een opvolger voor Adrie van der Poel? De finish in Oudenaarde wordt verwacht tussen 16.35 en 17.25 uur.

Om 9.30 uur is de voorbeschouwing van Sporza (één) reeds begonnen. Na een korte onderbreking gaat de live-uitzending bij de Belg vanaf 13.35 uur verder tot de finish. De NOS zal de Ronde gedeeltelijk uitzenden in de middaguitzending van 13.30 uur. Eurosport 1 komt even na half twee met live-beelden.

Voorbeschouwing: Ronde van Vlaanderen 2017 (WielerFlits)

Links
Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (Twitter organisatie)

Livestream (NOS.nl, vanaf 13.30 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
408 Reacties
02-04-2017 17:08
Die auto ernaast als de wind vol van de zijkant komt.. Schandalig! Blijft echt zonde van de val, maar verdiende overwinning!
02-04-2017 17:09
Gilbert ziet sterretjes.
02-04-2017 17:09
Greg is wel een vechtjas, dat moet je hem geven.
02-04-2017 17:09
Op 2 km een second of 8 verloren, marge was dus ruim genoeg zo blijkt.
02-04-2017 17:10
Nee, die val heeft echt de koers onthoofd. Want waar ik eerder zei dat het niets afdeed aan het huzarenstukje van Gilbert, moet ik dat toch terugnemen... Met Naesen en Sagan bij Van Avermaet was het nooit gelukt.

Maar, het is Gilbert meer dan gegund natuurlijk!
02-04-2017 17:10
Zonde hoe zo een val dan de wedstijd kan beïnvloeden. Ach, ik moet nu niet gaan doen alsof dit niet vaker is voorgekomen. Kruijswijk :(
02-04-2017 17:10
Nu zou het netjes zijn van terpstra om niet te sprinten.
02-04-2017 17:11
Dit had Gilbert niet gehouden zonder die val. Maar hulde voor zijn huzarenstukje, wat een legende!
02-04-2017 17:11
@puffin
Dat weten we nooit maar dan had de achtervolging er ook anders uit gezien, dan waren ze wellicht gaan pokeren.
02-04-2017 17:11
toch een beetje een tegenvallende editie aan het worden. Knappe solo, dat wel.
02-04-2017 17:11
Zonder die val had Gilbert het wellicht niet gered. Maar wat maakt het uit, dit wordt een oververdiende zege... En wat is de reden van die val van Sagan? Misschien vermoeidheid...

Respect voor Phil!
02-04-2017 17:12
@LyndaLid: We begrijpen je, het is moeilijk om je ongelijk toe te geven.
02-04-2017 17:12
Lombardij, Luik, Ronde. Geweldig.
02-04-2017 17:12
Benieuwd of Terpstra nog kan sprinten na een half uur zijn poten stijf te hebben gehouden.
02-04-2017 17:12
zonder die val ging Gilbert het zékér halen, nu sagan achterop is denken de anderen, nu toch voluit, maken we een kans zonder dat we Sagan naar voor brengen.
02-04-2017 17:12
Vanmarcke mag lekker knechten voor van Baarle volgende week.
02-04-2017 17:12
Hahaha juist de val heeft de koers beslist. Precies of Sagan en Naesen samen die laatste dertig seconden zomaar hadden toegeknald, man toch.
02-04-2017 17:12
GILBERT!HEERLIJK DIT!
02-04-2017 17:12
Als als als, dit soort dingen gebeuren in het wielrennen, doet niets af aan dit mooie stukje fietsen van Gilbert.
02-04-2017 17:13
@Wheely
Klopt. Het zal altijd 'wat als..' blijven, en 'als' telt nu eenmaal niet.
Recht blijven is ook een onderdeel van het fietsen. Maar wel erg jammer voor de spanning.
02-04-2017 17:13
Mooiste overwinning uit zijn carrière!
02-04-2017 17:13
Waanzinnig sterk, echt alleen Boonen in Roubaix deed zoiets eerder.

Geniale solo, niemand kan het hem misgunnen lijkt me.
02-04-2017 17:13
@Michael: lol idd, zelden iemand gezien die zo vaak zn eigen mening bijstuurt om achter te kunnen zeggen "ik had toch maar gelijk he", redelijk hilarisch.
02-04-2017 17:13
Van Baarle vierde. Prachtig.
02-04-2017 17:13
DQ?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.