Volg hier de Ronde van Vlaanderen 2015
zondag 5 april 2015 om 09:59 Volg in Google

Volg hier de Ronde van Vlaanderen 2015

Met de Ronde van Vlaanderen staat vandaag de hoogmis van het Vlaamse wielerjaar op het programma. Door het ontbreken van drievoudig winnaars Fabian Cancellara en Tom Boonen zullen veel renners deze 99e editie als de ideale kans zien om hun naam op de erelijst te krijgen. Wie komt er vanmiddag als winnaar over de streep in Oudenaarde? Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

Het startschot op de Grote Markt van Brugge wordt gegeven om 10.15 uur. Bij een gemiddelde snelheid van 45 km/u is de finish al om 16.22 uur. Volgens het langzaamste tijdschema (39 km/u) is de aankomst voorzien om kwart over vijf. Er moeten in totaal 264,2 kilometer worden afgelegd.

Ook de vrouwen rijden vandaag hun Ronde van Vlaanderen. Zij starten om 11 uur in Oudenaarde en finishen daar ongeveer vier uur later, na een afstand van 145 kilometer.

Op Sporza is de voorbeschouwing al om half 10 begonnen. De NOS begint de uitzending om 13.15 uur.

Links

Website organisatie
Startlijst
Parcours

Voorbeschouwing WielerFlits
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
537 Reacties
05-04-2015 12:12
De enigen die een discussie aanwakkeren zijn die genen die als "3e partij" nog even doorgaan op het "akkefietje" (dat er eigenlijk niet eens was) tussen Xistnc en Pantzer. Zo escaleert iets snel onnodig de pan uit.

Ik snap het allemaal wel, het is erg verleidelijk en ik doe er zelf nu net zo hard aan mee natuurlijk, maar blijf wel reeel. Het gaat nu van klagen over sporza naar klagen over klagen over sporza naar klagen over klagen over klagen over sporza naar... Efin jullie snappen mn punt. Let it be.
05-04-2015 12:12
@xistnc

wat een ontzettende hoop bullshit produceer jij in die laatste post. Ik klaag nooit over commentators, iets wat volgens mij ook niet meer mocht in de gewone topics. Hier vooral lezen hoe erg welke commentator dan ook uit zijn nek lult vervuilt dit forum. Dat heeft niets met eierdopjes of nationaliteiten te maken.
05-04-2015 12:13
Dit bericht is verwijderd
05-04-2015 12:15
Het wordt een saaie ronde. Door het ontbreken van Cancellara gaat iedereen naar elkaar kijken en durft niemand een 'dood-of-de-gladiolen' risico te nemen. Pas bij de laatste Kwaremont of misschien zelfs de Pater gaan renners durven aanvallen.
Hopelijk heb ik ongelijk.
05-04-2015 12:22
Niks beters te dan de zeuren en klagen? Ik ga zelf nog ff een kort ritje maken. Het is prachtig weer.
05-04-2015 12:22
[url=https://twitter.com/daniellloyd1/status/584623586083741696] Brammeier had vooraf al zijn zinnen gezet op de biersprint [/url] :)
05-04-2015 12:23
Haha het cynisme van Xistnc wordt op paaszondag duidelijk niet gepruimd. Erger me er ook weleens aan, maar ff dimmen jongens, er zijn genoeg trollen waar je je terecht aan kan ergeren :)
05-04-2015 12:25
Wat LyndaLid zegt; ga even naar de wc het zuur eruit pissen. Het is een prachtige dag en een fantastische dag voor Vlaanderen's mooiste! Veel plezier allen
05-04-2015 12:25
@Dirk

Met Cancellara was het toch niet anders? Hij had zijn vaste punt om te gaan en dan was het aanhaken of niet aanhaken. Nu heb je op zn minst nog een kans(je) dat er iets gebeurd. Eerlijk gezegd zijn de meeste koersen eigenlijk doodsaai tot vlak voor het einde. Slechts in enkele gevallen speelt het weer of een renner die het op zn heupen krijgt ver voor de finale een belangrijke rol.


Dat was dan wel weer een voordeel van doping, meer kans op spectakel!
05-04-2015 12:33
Vandaag begint het wielerseizoen. Het is eindelijk tijd om echte wielrenners aan het werk te zien. Alles wat voor de Ronde heeft afgespeeld, stelt niks voor. Dit is waar het om draait. Mijn persoonlijke favorieten: Van Avermaet en Thomas
05-04-2015 12:34
@ nasibal

Nee maar juist doordat er veel renners wisten dat ze Cancellara niet konden volgen werd er geanticipeerd. Denk Roelandts en Van Avermaet. Dat is nu helemaal weg. Ik denk dat er veel mensen zijn die denken dat ze Vanmarcke, Thomas en co eerder kunnen volgen dan Cancellara. Daardoor zal er inderdaad nog meer afgewacht worden. Althans, dat vrees ik. Ik ga iig nog ff een kort rondje fietsen, hopelijk zonder iets te missen:).
05-04-2015 12:36
@breekink

er zijn toch al een paar wedstrijden geweest die zowat elke wielrenner graag op zijn palmares heeft staan, zelfs een monument...
05-04-2015 12:43
Dat het Sky treintje het peloton op een lint trekt is vrij normaal, dat er nog niemand gevallen is, is redelijk bijzonder...
05-04-2015 12:43
@ breekink

Ik dat elke wielrenner en wielerliefhebber dit totaal met je oneens is. Alsof bijvoorbeeld San Remo, Parijs-Nice, de Tirreno niet meetellen..
05-04-2015 12:44
Nog geen valpartijen geweest, inderdaad :). Straf en houden zo!
05-04-2015 12:44
Die konden mij weinig interesseren. Het is voor de sport te hopen dat er weer een Belg wint. Ik als Nederlander weet zelfs dat er geen Nederlander in Vlaanderen hoort te winnen. Maar de kans is klein dat er een Nederlander zal winnen. 20 euro ingezet op Van Avermaet. En nu duimen.
05-04-2015 12:45
Lyndalid,

Daar heb je een punt natuurlijk. Ik zou zelf met dit heerlijke weer overigens ook nog wel wat kilometertjes willen maken voor de AGR toertocht, maar zit helaas met eem verzwikte enkel op de bank. Ach, de RVV (integraal ;) ) kijken is ook geen straf
05-04-2015 12:52
Ik hoop zo dat Boom wint.... dat zou een verrassing zijn zeg!
05-04-2015 12:55
koersUpdate°: Sky mengt het peloton en houdt de vluchters op 6 minuten.
05-04-2015 12:57
http://sporza.be/cm/sporza/matchcenter/mc_wielrennen/Comp_voorjaar_2015/1.2288132

Prachtig filmpje van hoe de renners naar de koers toe leven van Topsport Vlaanderen!
Hoogtepunt rond minuut 3! hahha
05-04-2015 13:00
Kopgroep zou beter wat rustig aan doen, meer dan 6 min krijgen ze toch niet.
05-04-2015 13:00
lol, we gaan door op de andere Belg.
05-04-2015 13:01
@8.6
Heel even maar voor het nieuwsbericht :p..
05-04-2015 13:07
Gaudin in de kopgroep, ben benieuwd hoe ver hij kan komen! Ook met oog op volgende week.
05-04-2015 13:09
Met al dat gelul over randzaken mis ik Daan wel op dit moment

Om te reageren moet je ingelogd zijn.