Volg hier de proloog van Parijs-Nice 2015
zondag 8 maart 2015 om 13:20 Volg in Google

Volg hier de proloog van Parijs-Nice 2015

Vandaag gaat Parijs-Nice van start. In en om Maurepas is een 6,7 kilometer lang parcours uitgetekend voor een vlakke proloog. De Koers naar de Zon wordt een strijd tussen de ‘nieuwe generatie’ klassementsrenners. Wie kan er vandaag al een mentale tik uitdelen aan de concurrentie? Maar nog belangrijker is de vraag: Wie wordt de eerste drager van de gele trui? Volg de proloog hier op WielerFlits.

Om 13.35 uur is Daniel McLay van Bretangne-Séché Environnement de eerste die van het startblok schiet. Om 16.14 uur is thuisrijder Jean-Christophe Péraud (AG2R La Mondiale) de laatste.

Vanaf 14.10 uur gaat Sporza (Eén) live verslag doen van de proloog. Michel Wuyts en José De Cauwer doen commentaar. Eurosport komt in Nederland om 16.45 uur met een samenvatting.

Links:
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours proloog
Starttijden proloog

Voorbeschouwing (WielerFlits)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker
(Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
212 Reacties
08-03-2015 15:44
Die mannen van Cannondale-Garmin rijden echt heel erg sterk zeg. Bauer nu 5e.
08-03-2015 15:44
En hop, weer een Garmin.
08-03-2015 15:44
Verwacht dat sowieso Wiggins en Kwiatkowski nog onder de tijd van Dennis gaan.
08-03-2015 15:44
En de HELE top 10 is Australië, Nederland en Spanje haha.
08-03-2015 15:44
Lijkt me toch moeilijk om op basis van die beelden te zeggen of iemand rap gaat. Kan zo lijken door de grote versnelling...
08-03-2015 15:45
Martin trapt een ongelofelijke zware versnelling, ik meen 56 /11
08-03-2015 15:46
Beeld bedroog dus niet, Martin inderdaad te traag.
08-03-2015 15:47
Dit is ook gewoon te kort voor Martin, dus niet een echte verrassing.
08-03-2015 15:47
martin 2e tijd
08-03-2015 15:47
Soow valt tegen
08-03-2015 15:47
Zeer benieuwd naar Dumoulin nu.
08-03-2015 15:48
[quote] Martin en Kwiatek gaan zeker 20 seconden verliezen.. [/quote]

[quote]Voilaaa! Martin op 10 seconden van Dennis! Wie heeft er weer gelijk? SPORZY!![/quote]

Houd je mond eens.
08-03-2015 15:48
Rohan Dennis gaat hier gewoon winnen.
08-03-2015 15:49
Is de startrichting zuidelijk dan is de aanwakkerende wind niet int voordeel, tegenwind klimmen kost dubbel zoveel kracht. Niet de 1e keer dat om 14 uur toptijden worden gereden.
08-03-2015 15:49
Martin heeft in zijn carriere ooit maar 1 proloog gewonnen, dus zo verrassend is dit niet..
08-03-2015 15:49
Thomas Dekker is ook gestart zie ik
08-03-2015 15:49
Jammer dat Dumoulin ziek is geweest. Reed tijdens de Eneco Tour 20 seconde sneller dan Dennis in een ritje van 9,6 km.
08-03-2015 15:49
Benieuwd wat Gilbert hier kan. Hij kan dit ook wel en lijkt me al in goede vorm.
08-03-2015 15:50
@purito: Idd. Ik vind het gezien de afstand best wel goed voor Martin.

Off-topic: @Sporzy: hoe oud ben jij eigenlijk?
08-03-2015 15:50
Ik verwacht wel wat van Gilbert! Beste belg worden vandaag moet lukken.
08-03-2015 15:51
@sporzy
Zeg anders gewoon: ik ben anti-Etixx. ;)
08-03-2015 15:53
Gilbert inderdaad altijd goed in dit soort tijdritjes als ie in vorm is. Top 10 zou wel heel knap zijn.
08-03-2015 15:53
Wat hoop ik nu trouwens dat Kwiatkowski wint, is er in ieder geval iemand weer even stil.
08-03-2015 15:54
@Knaljaas
Het is een reïncarnatie van _cycling en Sporty, dus hij heeft in zijn vorige levens vast wel wat levenservaring opgebouwd.
08-03-2015 15:54
[quote]Jammer dat Dumoulin ziek is geweest. Reed tijdens de Eneco Tour 20 seconde sneller dan Dennis in een ritje van 9,6 km.[/quote]

Ik heb wel het idee dat Dennis heel snel, heel veel progressie heeft geboekt.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.