Volg hier de proloog van Parijs-Nice 2015
zondag 8 maart 2015 om 13:20 Volg in Google

Volg hier de proloog van Parijs-Nice 2015

Vandaag gaat Parijs-Nice van start. In en om Maurepas is een 6,7 kilometer lang parcours uitgetekend voor een vlakke proloog. De Koers naar de Zon wordt een strijd tussen de ‘nieuwe generatie’ klassementsrenners. Wie kan er vandaag al een mentale tik uitdelen aan de concurrentie? Maar nog belangrijker is de vraag: Wie wordt de eerste drager van de gele trui? Volg de proloog hier op WielerFlits.

Om 13.35 uur is Daniel McLay van Bretangne-Séché Environnement de eerste die van het startblok schiet. Om 16.14 uur is thuisrijder Jean-Christophe Péraud (AG2R La Mondiale) de laatste.

Vanaf 14.10 uur gaat Sporza (Eén) live verslag doen van de proloog. Michel Wuyts en José De Cauwer doen commentaar. Eurosport komt in Nederland om 16.45 uur met een samenvatting.

Links:
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours proloog
Starttijden proloog

Voorbeschouwing (WielerFlits)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker
(Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
212 Reacties
1 3 4 5 6 7 9
08-03-2015 15:29
Netjes gereden van Langeveld. Nederlanders toch wel goed in deze proloog. Hopelijk belooft dat nog wat voor zometeen met Kelderman en Dumoulin.
08-03-2015 15:33
Het is duidelijk armoede bij de Belgen....
08-03-2015 15:36
Porte derde tijd, 15 seconden van Dennis.
08-03-2015 15:36
Porte goed genoeg, maar had hem toch iets dichter verwacht.
08-03-2015 15:37
Dennis zijn tijd blijft staan hoor.. Martin en Kwiatek gaan zeker 20 seconden verliezen.. Wind is wat aangewakkerd!
08-03-2015 15:37
Porte valt niet mee. Ik had sneller verwacht
08-03-2015 15:38
Oei, Boom! Derde tijd, 1 honderdste achter LLS. Dus met de vorm zit het toch echt wel beter dan het gisteren deed vermoeden.
08-03-2015 15:38
Toch prima van Boom, gegeven het feit dat hij gisteren nog in Italië reed.
08-03-2015 15:38
Rabo 2 en 3 nu
08-03-2015 15:38
Boom 3de top!
08-03-2015 15:38
Prima tijd voor Porte, is niet van de prologen. Ik blijf erbij: die tijd van Dennis blijft echt niet staan.
08-03-2015 15:39
@LL
Ik las in de week ergens dat Boom van deze proloog een doel had gemaakt. Zijn plekje gisteren was dan ook bewust volgens mij.
08-03-2015 15:39
@LyndaLid

Wie kan er nog voorbij? Enkel Wiggens?
08-03-2015 15:39
@LL Ik denk dat hij gister voelde dat hij niet super was, toen ze werden teruggepakt en daarom zich niet al te veel uit de naad gewerkt heeft.
08-03-2015 15:39
Die start van Martin ziet er vreselijk traag uit... Maar dat zal vast maar zo lijken.
08-03-2015 15:40
Wat een boel ex-Rabello's in de top van het klassement!

Leuk hoor, dat die anti-QS troll zijn gang weer mag gaan. Jippie.
08-03-2015 15:40
Wiggins gaat ze allemaal kapot doen!
08-03-2015 15:40
Dus nu 3 nederlanders, 2 australiers en 4 spanjaarden bij de eerste 9...
08-03-2015 15:40
@ Sporzy

Nee. Wiggins, Thomas, Martin en Kwiatkowski. En een goede Dumoulin, Chavanel en Kelderman misschien zelfs. Ook Jungels en Van Garderen komen nog..

Maar hopen dat dat van Martin verbeeldt, want het ziet er niet snel uit.
08-03-2015 15:41
@LL
Hij won ooit een vergelijkbaar lange proloog in het Criterium International;)
08-03-2015 15:41
Wat een trage start van Martin, hij verliest daar al minstens 5 seconden!
08-03-2015 15:42
Die benen van Martin!
08-03-2015 15:42
Bardet mag gaan achtervolgen deze week.
08-03-2015 15:43
Bardet dus niet verbeterd t.o.v. Ruta del Sol.
08-03-2015 15:43
En zo meteen 1 Duitser die iedereen naar huis rijdt ;)
1 3 4 5 6 7 9

Om te reageren moet je ingelogd zijn.