Volg hier de proloog van Parijs-Nice 2015
zondag 8 maart 2015 om 13:20 Volg in Google

Volg hier de proloog van Parijs-Nice 2015

Vandaag gaat Parijs-Nice van start. In en om Maurepas is een 6,7 kilometer lang parcours uitgetekend voor een vlakke proloog. De Koers naar de Zon wordt een strijd tussen de ‘nieuwe generatie’ klassementsrenners. Wie kan er vandaag al een mentale tik uitdelen aan de concurrentie? Maar nog belangrijker is de vraag: Wie wordt de eerste drager van de gele trui? Volg de proloog hier op WielerFlits.

Om 13.35 uur is Daniel McLay van Bretangne-Séché Environnement de eerste die van het startblok schiet. Om 16.14 uur is thuisrijder Jean-Christophe Péraud (AG2R La Mondiale) de laatste.

Vanaf 14.10 uur gaat Sporza (Eén) live verslag doen van de proloog. Michel Wuyts en José De Cauwer doen commentaar. Eurosport komt in Nederland om 16.45 uur met een samenvatting.

Links:
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours proloog
Starttijden proloog

Voorbeschouwing (WielerFlits)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker
(Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
212 Reacties
08-03-2015 15:04
Slagter, wow. Dat had ik niet verwacht.
08-03-2015 15:04
Dit bericht is verwijderd
08-03-2015 15:05
Slagter was er niet klaar voor zei ie? Kinderachtig ventje ;)
08-03-2015 15:07
Slagter houdt toch wat leuke namen achter zich al, met Van Baarle, Machado en Zoidl bijvoorbeeld.

Trouwens erg benieuwd of Taaramae zijn vorm hier doortrekt en ook iets opvallends gaat laten zien. Dillier, Taaramae, Porte, Demare en Boom interessant namen voor de komende 20 minuten.
08-03-2015 15:07
Uitstekende prestatie van de Nederlander Tom-Jelte Slagter, die vorig jaar twee ritzeges op zak stak. Hij nestelt zich, na Dennis en Sanchez, op de derde plaats.
08-03-2015 15:11
Slagter heeft weleens eerder prima prologen gereden, maar nog nooit zo'n vlakke. Goed nieuws na toch een moeilijke winter!

Wellens 11e.
08-03-2015 15:14
heeft iemand een internetstreampje? nl commentaar? sporza.be is alleen in belgie te bekijken
08-03-2015 15:15
Ik vind dat nieuwe truitje van fdj best wel mooi, in tegenstelling tot De Cauwer en Wuyts.
08-03-2015 15:15
Deel mijn mening met José. Vind dat FDJ-truitje ook niet echt geslaagd (al staan we daar volgens mij alleen in).
08-03-2015 15:17
Daan als je Hola installeert dan kan je wel sporza livestream bekijken.
08-03-2015 15:17
@knaljaas
Ik ook :p lekker fris, mooie kleuren, niets mis mee toch?
08-03-2015 15:18
Klimmetje is een kolfje naar de hand van Dumoulin, pakte vorig jaar nog 20 sec op 4 km, weekje rust kan goed doen en hij durft een bocht door, ben benieuwd.
08-03-2015 15:18
Wuyts moet De Cauwer niet de hele tijd overschreeuwen.
08-03-2015 15:19
Taaramae inderdaad prima sterk met een zesde plek. Dillier valt me erg tegen met een 16e.
08-03-2015 15:21
Demare geen top-10;)

@Guushovd
Wuyts is een paar jaar geleden teveel in zichzelf gaan geloven.
08-03-2015 15:21
Toch wennen, zo'n Plaza in Lamprekleuren.
08-03-2015 15:21
Plaza ook weer uit de anonimiteit!
08-03-2015 15:22
Wat Slagter gedaan heeft is toch wel straf hoor, eerste wedstrijd van het seizoen en hij laat echt wel wat namen achter zich!
08-03-2015 15:24
Langeveld ook verrassend goed zeg
08-03-2015 15:24
Dankje Bram!
08-03-2015 15:25
Is Slagter niet altijd goed in eerste wedstrijd van het seizoen? Vorig jaar P-N en jaar ervoor TDU.
08-03-2015 15:25
@Purito
Mee eens.

Langeveld ook goed! Nederlanders gaan lekker.
08-03-2015 15:27
Als dit de tijden van Langeveld en Slagter zijn belooft dat wat voor Talansky..!
08-03-2015 15:28
Garmin over de breedte trouwens erg sterk met Langeveld, Slagter, Van Baarle en King. Belooft veel goeds voor Talansky.
Edit: en bedankt Lynda :)
08-03-2015 15:28
Smeets deed niet anders bij Nelissen en Ria, dan toch maar Wuyts.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.