Volg hier de proloog van Parijs-Nice 2015
zondag 8 maart 2015 om 13:20 Volg in Google

Volg hier de proloog van Parijs-Nice 2015

Vandaag gaat Parijs-Nice van start. In en om Maurepas is een 6,7 kilometer lang parcours uitgetekend voor een vlakke proloog. De Koers naar de Zon wordt een strijd tussen de ‘nieuwe generatie’ klassementsrenners. Wie kan er vandaag al een mentale tik uitdelen aan de concurrentie? Maar nog belangrijker is de vraag: Wie wordt de eerste drager van de gele trui? Volg de proloog hier op WielerFlits.

Om 13.35 uur is Daniel McLay van Bretangne-Séché Environnement de eerste die van het startblok schiet. Om 16.14 uur is thuisrijder Jean-Christophe Péraud (AG2R La Mondiale) de laatste.

Vanaf 14.10 uur gaat Sporza (Eén) live verslag doen van de proloog. Michel Wuyts en José De Cauwer doen commentaar. Eurosport komt in Nederland om 16.45 uur met een samenvatting.

Links:
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours proloog
Starttijden proloog

Voorbeschouwing (WielerFlits)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker
(Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
212 Reacties
08-03-2015 14:37
Dennis, koekoek!
08-03-2015 14:37
Voorlopige top-10:
Dennis 7:40
Machado 8:00
Nizzolo 8:02
Van Baarle 8:04
Erviti 8:06
Haussler 8:08
Alaphilippe 8:08
Pichon 8:09
Valls 8:11
Spilak 8:12
...
Van Emden 8:13
08-03-2015 14:37
Ik denk dat de winnaar gekend is! Rohan Dennis!!
08-03-2015 14:37
Mocht ie in vorm zijn is Démare trouwens ook een gevaarlijke voor top 10.

Edit: Haha, Dennis... Ok, succes Wiggins en co! Hij is natuurlijk wel pas de eerste echte klasbak die gereden heeft, zegt me nog niet alles.
08-03-2015 14:37
herstel: dat is een toptijd! :)
08-03-2015 14:39
1.DENNIS R. BMC in 7' 40''
2.MACHADO T. KAT in 8' 00'' at 0' 20''
3.NIZZOLO G. TFR in 8' 02'' at 0' 22''
4.V.BAARLE D. TCG in 8' 04'' at 0' 24''
5.KNEES C. SKY in 8' 05'' at 0' 25''
08-03-2015 14:39
@LL
Dan zijn er wel 50 gevaarlijk.

Hij is ooit eens 17e en 18e geworden in een proloog.
08-03-2015 14:40
Heerlijk op een hotel kamer in Thailand naar de liveticker en op wf kijken, bij een temp van 32 graden
08-03-2015 14:42
@ Purito

Inderdaad, maar werd bijvoorbeeld vorig jaar 12e in de Tirreno tijdrit. Zou me verbazen als ie het doet, ook omdat ie me niet echt goed lijkt, maar het zou kunnen :)
08-03-2015 14:43
Dat klimmetje is toch iets zwaarder dan dat het profiel doet vermoeden.
08-03-2015 14:46
Wachten op Dillier tot er weer iemand in de buurt zou kunnen komen?
08-03-2015 14:47
@LL
Als hij een goede tijdrit rijdt, eindigt hij waarschijnlijk in de buurt van Kristoff. Dat zal wel niet genoeg zijn voor top-10, met de kleppers die er nog aankomen.
08-03-2015 14:49
Zo, Kristoff gooit zich er met een zevende tijd toch ook even lekker in.

edit @ Purito

Haha, dat is dus inderdaad niet genoeg dan
08-03-2015 14:51
Ik verwacht dat Sanchez zich straks op de tweede plaats nestelt op een 10 à 15 seconden van Dennis.
08-03-2015 14:52
Tjallingi wel erg ver, terwijl hij met veel grinta bezig was.
08-03-2015 14:54
Lijkt me toch geen typische technische proloog, maar wel iets waar de grotere motoren het verschil kunnen maken.
08-03-2015 14:57
[quote]Purito - 8 maart 2015 om 14:52
Tjallingi wel erg ver, terwijl hij met veel grinta bezig was.[/quote]
Je kunt best met 'grinta' fietsen, maar als hij van de winter nauwelijks op die fiets heeft gezeten werkt het niet. Zijn focus zal wel weer vooral op P-R liggen en die piek iets later inplannen.
08-03-2015 14:59
Uitstekende prestatie van Fernandez. Interessante figuur voor de komende week.
08-03-2015 14:59
Klimmers lijken toch een licht voordeel te hebben als je de huidige top vier bekijkt.
08-03-2015 15:00
@Rhohan
Je hebt gelijk, ik was even vergeten dat Tjallingi veel problemen heeft gehad in de winter.
08-03-2015 15:00
Ja en wat te denken van Luis Leon, op slechts tien seconden. Dat zegt mij dat Dennis inderdaad niet gaat winnen hoor, ik verwacht Wiggins, Martin en Kwiatkowski er sowieso boven. En misschien Dumoulin, Chavanel en Thomas ook nog.
08-03-2015 15:00
@123p
Iets voor Wilco? ;)
08-03-2015 15:00
Kan niemand nog Dennis inhalen? Martin
08-03-2015 15:02
@ Didier

Luis Leon op slechts tien seconden. Dat zegt mij dat Dennis inderdaad niet gaat winnen hoor. Ik verwacht Wiggins, Martin en Kwiatkowski er sowieso boven. En misschien Dumoulin, Chavanel en Thomas ook nog.
08-03-2015 15:04
Slagter slechts op 18 seconden. Het vermoeden van LyndaLid lijkt gegrond.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.