Volg hier de openingsrit van de Baloise Belgium Tour 2021
woensdag 9 juni 2021 om 12:15

Volg hier de openingsrit van de Baloise Belgium Tour 2021

De Baloise Belgium Tour begint vandaag aan haar negentigste uitgave! De rittenkoers wordt geopend met een venijnige etappe die door de Vlaamse Ardennen voert. Volg hier op WielerFlits het verloop van de etappe!

Het peloton vertrekt woensdag in Beveren, en na een vlakke aanloop zet het snel koers naar de Vlaamse Ardennen. Na 128 kilometer passeren we een eerste maal de finish in Maarkedal,  het dorp waar ex-mountainbiker Filip Meirhaeghe schepen is en dat voor het eerst een aankomst in de Baloise Belgium Tour krijgt. In en om Maarkedal worden drie lokale rondes van 15,5 kilometer afgelegd.

Berg Ten Houte (1,1 km aan 5,8 %) wordt er de scherprechter, maar ook de minder bekende Ellestraat, waarvan de voet aan de overkant van de Eikenberg ligt, kan een rol van betekenis spelen in volle finale. Met de Fortstraat (de zijkant van de Taaienberg) telt de lokale omloop nog een derde kuitenbijter. Op veertien kilometer van de aankomst ligt de Gouden Kilometer. Hier zijn in één kilometer drie keer drie, twee en één seconden bonificatie te winnen, die hun invloed kunnen hebben op het klassement. Na 175,3 kilometer wordt gefinisht.

Het startschot klinkt om 12.40  uur, de finish wordt tussen 16.49 en 17.12 uur. De Baloise Belgium Tour is elke dag live te volgen op SporzaRTBF (Tipik) en Eurosport. De uitzending begint vandaag om 14.45 uur.

Links
Voorbeschouwing: Baloise Belgium Tour 2021

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
114 Reacties
09-06-2021 12:22
Hup Eekhoff
09-06-2021 12:54
Met de volgende kop opent Sporza de berichtgeving vandaag over de rit:

'Baloise Belgium Tour opent met pittige Vlaamse Ardennen-rit, toont Remco Evenepoel zich?'

Het is toch echt verworden tot de website van de fanclub van Remco.
    09-06-2021 13:06
    Als MvdP elke wedstrijd wint waar hij start, WvA altijd kán winnen, Pogacar de beste is en Roglic heel vervelend ook vaak winnaar, kun je van REV toch alleen maar continue zegetochten verwachten?
    09-06-2021 13:48
    Vervelend wel ja. Er doen 100 Belgen mee...
    09-06-2021 14:00
    @Elvs, precies mijn punt!
    09-06-2021 14:15
    Het stoort me ook enorm dat ze op voorhand zo aan het pleiten waren om deze jongen niet te veel druk op te leggen, zie ook wat er gebeurde met VDB. En nu moet zijn naam genoemd worden bij elk ding waar hij ook maar iets mee te maken heeft + maken ze tijdens de giro 4 artikels per dag over hem.
    09-06-2021 16:17
    Dat kom je hier niet tegen.
09-06-2021 13:04
Goeie foto in de header ;)
09-06-2021 13:17
Schippie in de kopgroep, kan ie weer stunten in deze ronde?
    09-06-2021 14:03
    Dat stunten lukt één keer. Het was goed dat hij in zijn eerste jaren de vroege vlucht koos, nu mag hij weleens vaker proberen te winnen in plaats van reclamebord spelen.
    09-06-2021 14:10
    Mijn idee.

    Van Schip heeft toch gewoon het niveau om met de betere in het peloton hier mee te gaan?
    09-06-2021 15:04
    Misschien vindt hij het net als bv Thomas de Gendt gewoon super leuk om in de vlucht van de dag te fietsen. Sowieso lijkt Schippie mij qua WT wel het best te matchen met Lotto Soudal
    09-06-2021 15:17
    Van Schip heeft zich dit jaar vooral toegelegd op de baan natuurlijk, kan me voorstellen dat ie daarom op de weg minder uit de verf komt.
    09-06-2021 15:50
    Geen Bananeberg, helaas.
09-06-2021 15:06
Zullen ze bij Sporza weten dat Nizzolo mee doet?
    09-06-2021 15:52
    De Berg Ten Houte topt op 1km voor de finish. Is niet voor de sprinters.
09-06-2021 15:08
Hoor ik Renaat nu zeggen dat er tot 300 meter voor de finish een nogal steile afdaling is?
09-06-2021 15:17
Zouden Van Schip en Havik elkaar steeds afwisselen met een handwissel in de kopgroep?
09-06-2021 15:18
Is dat nou een arm in een mitella op de broek van Nizzolo?
09-06-2021 15:21
Tom Wirtgen (Bingoal-WB)
Robbe Ghys and Arne Marit (Sport Vlaanderen-Baloise)
Thijs Aerts (Baloise-Trek Lions)
Gianni Marchand and Julien Van den Brande (Tarteletto-Isorex)
Youri Havik and Jan-Willem van Schip (Beat Cycling)
09-06-2021 15:43
Nizzolo andere helm op dan in de Giro, zo te zien.
09-06-2021 15:46
Smalle aankomst met een bocht direct na de streep. Toch maar goed dat ze die veilige boarding daar hebben.
09-06-2021 15:56
Bol er op 40km vanaf. Net terug van hoogte waarschijnlijk.
    09-06-2021 16:00
    onlangs ziek geweest had ik ergens gelezen
09-06-2021 16:01
Nizzolo lek
09-06-2021 16:06
Van Poppel ook op de afspraak, net als Schelling. Al lijkt Ide wel flink af te zien.
09-06-2021 16:07
Weinig TJV te herkennen
09-06-2021 16:08
Terpstra toch echt vergane glorie.
09-06-2021 16:08
Aanval Remco! Ide mee
09-06-2021 16:09
Ewan toch zeer sterk.
09-06-2021 16:09
Ewan net nog kopwerk gedaan toch? Of zag ik dat verkeerd.
09-06-2021 16:09
Ewan in Sanremo-modus.
09-06-2021 16:12
Oei. Campenaerts en Evenepoel samen is een sterk duo. Vraag me af of ze die nog terughalen
    09-06-2021 16:14
    Hoef je je toch eigenlijk niet meer af te vragen? Typische Evenepoel aanval. Je ziet iedereen kijken, en niemand dat gaatje kunnen dichten.
    09-06-2021 16:14
    Wellicht hebben Lotto en Alcepin nog genoeg man in het pelotonnetje, maar zelfs dan lijken de beste gevlogen
    09-06-2021 16:15
    @Joop

    Het was meer dat niemand op dat moment wilde, omdat je weet dat je het hele peloton dan mee neemt en ze vervolgens allemaal over je heen knallen. Goed moment hoe dan ook.
    09-06-2021 16:15
    Zullen heel snel moeten reageren. Met veel mannetjes volle bak. Anders is het gedaan.
09-06-2021 16:18
Al heb ik het idee dat Remco niet heel hard gaat. Voorsprong voor de vroege vlucht blijft namelijk gelijk.
09-06-2021 16:18
Remco nog geen moment van kop gegaan sinds zijn aanval. Campenaerts speelt het slim of kan hij niet beter?
09-06-2021 16:19
Beetje een Brabantse Pijl rondje dit. Geeft toch altijd wel aardige koers, ondanks dat het niet verschrikkelijk zwaar is.
09-06-2021 16:20
Evenepoel heeft bewijsdrang zo te zien :)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.