Volg hier de koninginnenrit in de Tour of California 2015
zaterdag 16 mei 2015 om 20:30 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Tour of California 2015

Vandaag staat de koninginnenrit in de Tour of California op het programma. De etappe is met 128,7 kilometer vrij kort, maar de aankomst ligt bovenop de pittige Mount Baldy. Wie beschikt over de beste klimmersbenen?

De slotklim is 7,6 kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 8,6 procent. Het is de derde keer dat de rittenkoers hier stop houdt. In 2011 won Levi Leipheimer en in 2012 was Robert Gesink de beste.

Het peloton gaat om 20:45 van start; de aankomst wordt rond 00:30 verwacht. Eurosport zendt de koers vanaf 22:34 rechtstreeks uit. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

Links:
Voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours (profiel)

Tourtracker

[poll id=”40″]

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
289 Reacties
17-05-2015 00:16
'Onzincoureurs'? Beetje respect voor de heren renners graag.
17-05-2015 00:16
Hopen dat hij nog herpakt. Alaphilippe is bizar..
17-05-2015 00:16
Zoals ik al zei... Alaphillipe schrijf maar op voor de komende 5 tours...
17-05-2015 00:16
Vergeet Pinot, vergeet Peraud, vergeet Barguil. Frankrijk heeft Alaphillipe!
17-05-2015 00:16
Hoe kan dit nou weer zeg
17-05-2015 00:16
Dit bericht is verwijderd
17-05-2015 00:17
Etixx heeft nóg betere doping dan Sky?
17-05-2015 00:17
AMGEN enuff said. :P
17-05-2015 00:17
Onzincoureurs ja. Alaflip is een onzincoureur. Dit kan niet, het kan gewoon niet. Nooit.
17-05-2015 00:17
Jammer, Robert wordt er door Sagan uitgereden op de klim
17-05-2015 00:17
Vorig jaar als adoptietalent. En nu dit. ik had dit ook niet verwacht van Julien..
17-05-2015 00:17
Gesink rijdt met Kennaugh, Zubeldia en Zoidl.
17-05-2015 00:17
Oke ik heb blijkbaar gemist dat er een nieuw topklimmer is opgestaan Julian Allaphillipe wtf man hoe is dit mogelijk
17-05-2015 00:18
Sagan in 5e positie. Alsof ik wielrennen in een alternatief universum kijk
17-05-2015 00:18
Alaphilippe!!!! Lefevere heeft dé toekomst v h wielrennen vastgelegd!!
17-05-2015 00:18
Daar gaat hij hoor, toekomstig tourwinnaar in actie
17-05-2015 00:18
Gesink met Kennaugh en 2x Trek in zijn wiel, ik kon niet zien hoever achter de koplopers.
17-05-2015 00:18
Onschuldig tot het tegendeel is bewezen, maar die heeft wel een bizar grote stap gezet.
17-05-2015 00:18
Gesink zag er weer beter uit.
17-05-2015 00:19
Lefevere slaapt al op beide oren: Kwiat kan weggaan, met Alaphilippe heb ik al iemand anders...
17-05-2015 00:19
Duidelijk te zien dat Gesink niet zijn vorm had van toen hij hier won. Toen meer kracht in de benen nu voornamelijk op een lichte versnelling en nauwelijks meters maken.
Maar, ja gewoon opbouwen richting de Tour en daar top zijn. Komt goed.
17-05-2015 00:19
wow alaphilipe
17-05-2015 00:19
Henao gaat m pakken
17-05-2015 00:19
Hij rijdt toch niet echt weg.
17-05-2015 00:20
Haha nou kom op we krijgen wel een spektakel. Gelukkig hebben amerikanen de ballen verstand van wielrennen en stellen ze hier geen vraagtekens bij.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.