Volg hier de koninginnenrit in de Tour of California 2015
zaterdag 16 mei 2015 om 20:30 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Tour of California 2015

Vandaag staat de koninginnenrit in de Tour of California op het programma. De etappe is met 128,7 kilometer vrij kort, maar de aankomst ligt bovenop de pittige Mount Baldy. Wie beschikt over de beste klimmersbenen?

De slotklim is 7,6 kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 8,6 procent. Het is de derde keer dat de rittenkoers hier stop houdt. In 2011 won Levi Leipheimer en in 2012 was Robert Gesink de beste.

Het peloton gaat om 20:45 van start; de aankomst wordt rond 00:30 verwacht. Eurosport zendt de koers vanaf 22:34 rechtstreeks uit. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

Links:
Voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours (profiel)

Tourtracker

[poll id=”40″]

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
289 Reacties
17-05-2015 00:29
Drie jaar geleden was het hier véél drukker :o
17-05-2015 00:30
@Baka
Dit is wel 7 kilometer aan een stevig percentage. Het lijkt me eerder dat de enorm zware koers vanaf 50 km voor de streep hem flink heeft geholpen t.o.v. de pure klimmers.
17-05-2015 00:30
Sagan wint hem de koers. Die gaat gewoon tussenspurten pakken.
17-05-2015 00:30
Wow! 3 seconden achterstand, dat wordt spannend morgen...
17-05-2015 00:31
Waardeloze regie!
17-05-2015 00:31
Wauw. Sagan beest. Hij moet het gaan doen morgen :)
17-05-2015 00:31
Wow!
17-05-2015 00:31
Grappig dat ik werd uitgelachen toen ik voorspelde dat de eindzege tussen Sagan, Henao en Alaphilippe zou gaan. Misschien moeten degenen die roepen dat dit allemaal niet kan de wielersport iets beter volgen...
17-05-2015 00:31
Gaat er morgen om spannen, Sagan nu 3 seconden achter Alaphilippe.
17-05-2015 00:31
Wat een regie, mis even de nrs 2 en 3 ofzo.
17-05-2015 00:32
Toch weer falen tLJ
17-05-2015 00:32
Dus Sagan verloor 2 jaar geleden 25 minuten op Gesink op dezelfde berg en fiets er nu overheen alsof het Kraantje Lek is. Dit is geen zuivere koffie.

Totaal ongeloofwaardig dit...
17-05-2015 00:32
Sagan heeft vandaag zijn pijngrens echt enorm verlegd zo te zien, hier is het kuchje van Mollema niks bij.
17-05-2015 00:32
Dit bericht is verwijderd
17-05-2015 00:33
de amerikanen zijn altijd alleen geïnteresseerd in de winnaar en de leider, de rest boeit hun niet.
17-05-2015 00:33
Maar zou Tinkov tegen Sagan verteld hebben dat hij te goed is om almaar in de bus te gaan zitten bij bergritten?
17-05-2015 00:33
Serieus, respect voor Sagan hoor.
17-05-2015 00:33
@hugenholz
Bij Sagan is het bergop natuurlijk vaker van niet willen dan niet kunnen. Waarom zou hij zich normaal hier het snot voor de ogen fietsen als er niks te winnen valt.
17-05-2015 00:33
Hee zubeldia. De meest onzichtbare klassementsrenner toch weer aardig goed.
17-05-2015 00:33
@talattuncalp
Heb exact hetzelfde gevoel, maar vind het best grappig.
Ala had ik wel niet zo sterk verwacht.
17-05-2015 00:34
@talantuncalp: het is totaal onlogisch wat hier gebeurd. En dat is gebaseerd op eerdere resultaten. Alaphilippe heeft nog nooit wat laten zien in het hooggebergte, bij de jeugd ook meer heuvelrenner dan klimmer..
Sagan heeft 1x een glimp laten zien in Zwitserland, voor de rest ook nooit goed geklommen. Gefeliciteerd met je gelijk, maar het was gebaseerd op niets.
17-05-2015 00:34
Lachwekkend die alaphilippe. Wint ff bijna alle drie ardennenkkassiekers en nu ook California in zijn tweede profjaar. het spijt me zeer maar ik geloof er niets vvan.
17-05-2015 00:34
Gesink 8e, Ten Dam 10e. Met name dat laatste begint ergens op te lijken. Jammer van de Gees, maar volgens mij ligt het 'droomplan' behoorlijk op schema.

Gesink nu 5e in het klassement, 1s achter Dombrowski en 1s voor Zubeldia.
17-05-2015 00:34
Wel mooi die emotie bij Alaphilippe op de streep en hoe kapot hij en Sagan waren na de streep :o Sagan laat ook nooit zien dat hij pijn heeft he
17-05-2015 00:34
Alaphillipe zit er net zo fris bij als Armstrong altijd na de koers en het is Amerika notabene.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.