Volg hier de koninginnenrit in de Tour of California 2015
zaterdag 16 mei 2015 om 20:30 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Tour of California 2015

Vandaag staat de koninginnenrit in de Tour of California op het programma. De etappe is met 128,7 kilometer vrij kort, maar de aankomst ligt bovenop de pittige Mount Baldy. Wie beschikt over de beste klimmersbenen?

De slotklim is 7,6 kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 8,6 procent. Het is de derde keer dat de rittenkoers hier stop houdt. In 2011 won Levi Leipheimer en in 2012 was Robert Gesink de beste.

Het peloton gaat om 20:45 van start; de aankomst wordt rond 00:30 verwacht. Eurosport zendt de koers vanaf 22:34 rechtstreeks uit. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

Links:
Voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours (profiel)

Tourtracker

[poll id=”40″]

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
289 Reacties
17-05-2015 00:20
Het word steeds ongeloofwaardiger deze sport gvd... die Julien en die Sagan... hoe kan dit??
17-05-2015 00:20
Henao lijkt terug te komen bij Alaphilippe, maar moet nog 11s wegrijden bij de Fransman om eindwinnaar te worden.
17-05-2015 00:21
Heeft trouwens een bergetappe gewonnen in de ronde van de toekomst gewonnen 2jaar geleden, weliswaar vanuit een ontsnapping. #context
17-05-2015 00:21
AMGEN sponsort denk ik persoonlijk de renners die ze graag zien winnen.
17-05-2015 00:21
@Henga.
Sagan geloof ik wel. Een leiderstrui geeft je vleugels.
17-05-2015 00:22
Sagan is een kind van de goden. Als hij traint is hij onmenselijk goed en kan hij alles.
17-05-2015 00:22
Sagan=Hulk.
Dat is onzin wat je zegt want wij zijn allemaal kinderen van goden. Adam en Eva. Just saying.
17-05-2015 00:23
Als Sagan ergens zijn kop voor wilt leggen... Hij heeft ook iets recht te zetten voor Tinkov. Als hij op 15-20s blijft hangen wint hij vlotjes deze ronde.
17-05-2015 00:23
De doping van alaphillippe is uitgewerkt. Misschien nog een in infusje voor de laatste kilometer? ;)
17-05-2015 00:23
@Nickdt dit geldt dan blijkbaar ook voor de jongerentrui van Ala
17-05-2015 00:23
Schrijf Alaphillipe en Sagan maar op voor Plateau de Beille.
17-05-2015 00:24
We zitten hier in een van de zwakste rondes van Californië ooit, en mensen zijn verbaasd dat Alaphilippe(type Valverde) zo goed rijdt. Natuurlijk rijdt hij bij Etixx, met de beste training, maar hij is ook een supertalent. Verdient alleen bewondering als je dit zonder knechten kunt doen.
17-05-2015 00:24
Sagan voor eindwinst?
17-05-2015 00:24
Dit bericht is verwijderd
17-05-2015 00:24
Lol, dopinginsinuaties omdat een renner die tweede in zowel de WP als LBL werd de eerste kilometers van een klim zoals de toppers rijdt...
17-05-2015 00:24
@nickdt
Nooit beeldspraak geleerd op school ;)
17-05-2015 00:26
Nou wie pakt de leiderstrui? Het zal er om spannen, ik denk net Alaphilippe.
17-05-2015 00:26
@Baka.
WP en LBL zijn heuvels, dit is een lange klim. Niet hetzelfde dus.
17-05-2015 00:26
Sagan gaat het halen!
Edit: hoewel...
17-05-2015 00:27
Jammer dat we niet wat meer overzicht krijgen, terwijl er bijvoorbeeld toch ook 2 Amerikanen niet al te ver achter liggen.

Sagan zou morgen nog wat boni's kunnen oprapen, daar moeten we straks rekening mee houden.
17-05-2015 00:28
Ik zou Sagan volgend jaar heuvelklassiekers ook laten rijden.
17-05-2015 00:28
@nickdt: 7 kilometer is niet zo lang voor een klim. En de insinuaties kwamen er al in de [I]eerste kilometers[/I] van de klim al, wanneer het ongeveer dezelfde lengte had als een langere klim in LBL.
17-05-2015 00:28
Leuk dat Boswell ook eens echt iets laat zien als prof.
17-05-2015 00:29
Gesink achter Sagan op deze klim. Welke conclusie moet je daar nou van trekken.
17-05-2015 00:29
En Van der Poel blijft steken in de modder. Hebben wij weer.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.