Volg hier de koninginnenrit in de Tour of California 2015
zaterdag 16 mei 2015 om 20:30 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Tour of California 2015

Vandaag staat de koninginnenrit in de Tour of California op het programma. De etappe is met 128,7 kilometer vrij kort, maar de aankomst ligt bovenop de pittige Mount Baldy. Wie beschikt over de beste klimmersbenen?

De slotklim is 7,6 kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 8,6 procent. Het is de derde keer dat de rittenkoers hier stop houdt. In 2011 won Levi Leipheimer en in 2012 was Robert Gesink de beste.

Het peloton gaat om 20:45 van start; de aankomst wordt rond 00:30 verwacht. Eurosport zendt de koers vanaf 22:34 rechtstreeks uit. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

Links:
Voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours (profiel)

Tourtracker

[poll id=”40″]

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
289 Reacties
1 6 7 8 9 10 12
17-05-2015 00:12
Gesink gelost...
17-05-2015 00:12
Ai zonde van Gesink kom op Robert! Eigen tempo omhoog
17-05-2015 00:12
Gesink weg
17-05-2015 00:12
Gesink lost, wordt nu aangevallen door allaphilipe
17-05-2015 00:12
Henao en Ala weg
17-05-2015 00:13
Sagan toont na 2 jaar eindelijk opnieuw dat hij door de goden is gemaakt!
Edit: hij lost, maar toch dikke prestatie
17-05-2015 00:13
Lollerphilippe
17-05-2015 00:13
De heuvelsprinters gaan het doen!
17-05-2015 00:13
Gesink, eigen tempo. Dan kan je nog ver komen.
17-05-2015 00:13
K
U
T
17-05-2015 00:13
Alaphilippe is me toch een renner. Heerlijk om hem op zo'n klim te zien geven.

Edit: Gaat ie gewoon naast Henao rijden :P, je moet maar durven
17-05-2015 00:13
Alaphillipe... Wtf.
17-05-2015 00:14
Gesink gaat vast nog wel wat mensen oprapen! Maar Henao zal (zoals verwacht) te sterk zijn.
17-05-2015 00:14
Nou gehoopt op het beste, en eraf gereden door een knecht van Sky :-( Sagan klimt gewoon beter zucht :-(
17-05-2015 00:14
Die Alaphillipe zeg, wat een renner. Jammer dat Gesink er er al af moet. Wel afvragen waar hij op uit komt
17-05-2015 00:14
Zelfs voormalig leuke koersen als de Tour of California worden verpest door onzincoureurs als Alaflip.
17-05-2015 00:15
Alaphilippe gaat niet gelost worden hier.
17-05-2015 00:15
Ook mooi strijdje tussen Boswell en Dombrowski. Wie eindigt beste Amerikaan op MT Baldy. Alaphillipe rijdt Henao eraf.
17-05-2015 00:15
Die Boswell reed me ook een partij sterk op kop zeg, manmanman...
17-05-2015 00:15
Met hoeveel en wie zijn ze nog?
17-05-2015 00:15
Oh Alaphilippe rijdt gewoon even bij Henao weg bergop...
17-05-2015 00:15
Ala weg, Henao lost
17-05-2015 00:15
Alaphilippe waaaaattt
17-05-2015 00:16
Dit bericht is verwijderd
17-05-2015 00:16
Haha Alaphillipe, solootje
1 6 7 8 9 10 12

Om te reageren moet je ingelogd zijn.