Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van het Baskenland 2016
vrijdag 8 april 2016 om 12:45 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van het Baskenland 2016

Op de voorlaatste dag staat de koninginnenrit van deze Ronde van het Baskenland op het programma. Met opnieuw acht beklimmingen voor de boeg, is dit dé afspraak voor de klassementsmannen.

Maar liefst zes van de acht bergen zijn van de tweede categorie. De Alto del Usartza is bovendien van de eerste categorie. Die beklimming heeft haar top op twee kilometer van de streep in Arrate (Eibar). De steile Usartza (5,4 km lang aan 8,2% gemiddeld stijgingspercentage) belooft vuurwerk, waarbij de verschillen waarschijnlijk hoog oplopen. Worden de mannen hier van de jongens gescheiden?

Wilco Kelderman heeft in het algemeen klassement een voorsprong van vier tellen op Sergio Henao. Mikel Landa volgt op zeven tellen. Naast Kelderman staat er met Robert Gesink (negende op veertien seconden) nog een renner van LottoNL-Jumbo in de top tien. Kan Kelderman zijn leiderstrui behouden.

De start is om 13:00, de aankomst wordt verwacht tussen kwart voor en kwart over vijf. Eurosport start om 15:30 met de uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing Ronde van het Baskenland 2016 (WielerFlits)
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Officiële website
Parcours etappe 5

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
423 Reacties
08-04-2016 16:56
@Guushovd, stiekem wel een klein beetje eens.

@xistnc, Been begint nu zelfs over haar vakantie te blaten.

Movistar ook op kop nu. Nairo is wat van plan.
08-04-2016 16:57
We zijn te weinig verwend en daardoor snap ik frustraties wel. Maar Bekijk het ook van een andere kant. Tegen machtsblokken is het moeilijk fietsen. Kelderman heeft niet de luxe van luxe knechten vandaag en dan is je verlies zo veel mogelijk beperken al een hele prestatie. Het is niet helemaal strijden met gelijke wapens natuurlijk. Hij is al veel energie kwijt van het alleen zitten en misschien stress. Ik gun hem in de toekomst een ploeg als sky.
08-04-2016 16:57
Groep Kelderman komt dichter door werk Movistar/Tinkoff.
08-04-2016 16:57
Elrick, Dat is inderdaad exact hoe het werkt. Maar dat snap je over een paar jaar wel
08-04-2016 16:57
Die Rosa geeft me hier toch een visitekaartje af zeg, zo lang alleen op kop rijden, ongelofelijk.
08-04-2016 16:57
@Joachim.
Er bestaat één Giro, één Tour, één Vuelta, één Ronde en één Itzulia. In die orde moet je het al zoeken, alle Basken gebruiken het.
08-04-2016 16:59
[quote]Ik zie hier jongens met korte broeken rijden, dan moet een Nederlander (met al je ervaring met kou en regen) dit toch kunnen vermijden.[/quote]
Een renner die dit vaker is tegengekomen, zal nog nooit naar een oplossing hebben gezocht..
08-04-2016 17:00
'een Nederlander (met al je ervaring met kou en regen)'

Sorry hoor, maar dat is natuurlijke aanleg, net zoals welke benen er onder een wielrenner zitten.
08-04-2016 17:00
Nog 6,1 kilometer te gaan
08-04-2016 17:01
Ik schakel net in en lees wat reacties. Gesink bevangen door de kou en dat was zijn eigen schuld? Begrijp ik dat goed?
08-04-2016 17:01
@vlek, ach nee, we kunnen Gesink ook niks verwijten, dat is ook zo.
08-04-2016 17:02
Rosa echt sterk. Maandje in een dipje. Wellicht een outsider voor de Ardennen.
08-04-2016 17:02
[quote]@vlek, ach nee, we kunnen Gesink ook niks verwijten, dat is ook zo.[/quote]
De bewijslast zal toch echt bij degene liggen die nalatigheid denken te constateren.
08-04-2016 17:02
Ook al doe ik niet aan wielrennen, ik ben echt benieuwd wat voor type renner ik zou zijn als ik het wel zou doen
08-04-2016 17:03
wow, wat een laag niveau in het volgtopic vandaag.
08-04-2016 17:03
Jaa, Gesink had gewoon moeten zorgen dat er beter weer kwam
08-04-2016 17:03
@Rik,

Upload eens een foto.. ;)
08-04-2016 17:03
@Ciclismo92

Dat is precies wat ik zeg. Niet overdreven nationalistisch gaan zeiken als het even ietsje minder is.
08-04-2016 17:04
@Rik1994: probeer het.

Ik ben er nog steeds niet uit ... (al zal ik nooit een berggeit worden) :)
08-04-2016 17:04
@nasibal hahaha dat gaat me te ver, denk klassementsrenner. aardig licht maar ook niet klein
08-04-2016 17:05
Heb 1x binnen op de baan gereden maar schrok van te voren al van de dunne bandjes en steile hellingen, ging toen in de 2e ronde op mn smoel en toen gelijk gestopt
08-04-2016 17:05
5 km te gaan, Rosa ver vooruit, groepje landa 23 sec voor favorieten groep
08-04-2016 17:05
Kelderman lijkt nu goed
08-04-2016 17:06
Etixx werkt nu ook mee, voor wie?
08-04-2016 17:06
@Vlek
Klopt, maar het overkomt hem toch op een voor TLJ zeer belangrijk moment. Mag je dan geen kritiek leveren? Met alle moderne kleding zijn de oplossingen gewoon voor handen. En zo koud is het in het Baskenland nu ook niet.

Reacties zijn gesloten.