Volg hier de koninginnenetappe in de Ronde van Zwitserland 2016
vrijdag 17 juni 2016 om 11:00 Volg in Google

Volg hier de koninginnenetappe in de Ronde van Zwitserland 2016

Met Wilco Kelderman in de leiderstrui begint het peloton vandaag aan de koninginnenetappe van de Ronde van Zwitserland. Net als vorig jaar ligt de finishlijn van de zwaarste etappe getrokken pal naast de Rettenbachgletsjer, een wereldberoemde plek in het alpineskiën. De slotklim is ruim twaalf kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 10,7 procent.

Voordat de slotklim wordt bereikt, moet eerst nog 211 kilometer worden afgelegd. Het peloton gaat daarbij ook nog over de Hochtannbergpass. Kandidaten voor de ritzege moeten duidelijk over goede klimmersbenen beschikken. Kan Wilco Kelderman standhouden?

De wedstrijd begint om 11:16 en eindigt naar verwachting tussen 17:01 en 17:40. Eurosport zendt de wedstrijd vanaf 15:49 uit. In België kan de koers vanaf 15:55 gevolgd worden via Play Sports.

Links
Voorbeschouwing Ronde van Zwiterland 2016 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 7

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livedata van renners (Velon)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
302 Reacties
17-06-2016 17:15
Mentaal is hij gewoon zwak. Daarom moet je hem straks in de Tour niet teveel druk opleggen.
17-06-2016 17:15
Jammer Kelderman. Volgende keer beter.
17-06-2016 17:15
pfffffff. wat een verschil met gisteren voor kelderman. ik gok nu op barguil
17-06-2016 17:15
Nou wielerflitsers kom maar door met de persoonlijke frustraties
17-06-2016 17:15
De Hollandse ziekte slaat weer toe.
17-06-2016 17:15
Kelderman is geen echte klimmer, proberen zijn tempo regelmatig te houden.
Hij is een veel betere tijdrijder dan Barquil, nog geen paniek.
17-06-2016 17:15
Maar ditmaal was het natuurlijk niet gerelateerd aan een afdaling @cap...
17-06-2016 17:15
Die kan het shaken.
17-06-2016 17:15
Kunnen alle zeikerds eens hun bek houden? Applaus voor het gepruts in de marge van Tolhoek en eeuwigdurend gezeik over TLJ, jullie zijn in de war.
17-06-2016 17:15
Wat een teleurstelling. Zal voor hemzelf ook wel zijn, maar daar put ik geen troost uit. Ook geen genot.
17-06-2016 17:16
Kelderman bevestigd wat we al wisten, had het graag anders gezien.
17-06-2016 17:16
Hij moet wel erg snel lossen.
Als je ziet wie er nog bij zit.
17-06-2016 17:17
Nou, klassement tour kan hij op zijn buik schrijven. Zo'n dag in de tour en je kunt het vergeten. Wat een aanfluiting..
17-06-2016 17:17
Kelderman faalt vandaag gewoon. Dat mag gewoon gezegd worden.
17-06-2016 17:18
Kelderman is mentaal niet sterk genoeg. Het lijkt alsof hij meteen knakt als hij slecht is en niet door de pijngrens heen kan.
17-06-2016 17:18
@ditisdavid zeker niet, het is alleen balen dat ze er elke keer zo hard doorheen zakken dat ze ook niet meekunnen met zegmaar de B-rijders. En dat is doorslaggevend want betekent nul hulp, nul recuparatie en dus veel verlies tegen een complete groep.

Deja vu dus.
17-06-2016 17:18
De meeste van jullie juichen vaak te vroeg.. Kijk realistisch naar wielrennen en je weet dan toch genoeg.. Vele hier bombarderen de Nederlanders gelijk tot winnaar na 1 goede dag.. Nu weer met Wilco ik zei het nog in een van de eerdere berichten er kan van alles gebeuren... Zo als dit lossen, jammer maar helaas
17-06-2016 17:19
ik heb nu al medelijden met kelderman na de liters azijn die hij nu hier over zich heen gaat krijgen. Zoveel negativiteit weer
17-06-2016 17:19
Brändle toch vooral heel dapper voor zo'n slechte klimmer. Niet echt verstandig met het oog op de tijdrit, dat dan weer wel.
17-06-2016 17:19
Je kan toch nog steeds genieten van de koers nu? Prachtklim. Wat een paar gefrustreerde figuren hier.

Aangepast..
17-06-2016 17:19
@muldriaen
Sterke analyse, waardevolle bijdrage.
Waarschijnlijk lijdt jij aan een teveel aan eigendunk. Ik ken je verder niet hoor. Het is maar een indruk gebaseerd op deze fabeltastische bijdrage van jou.
17-06-2016 17:19
Twee dagen ver boven verwachting klimmen zijn geen garantie dat dat voortaan altijd zo zal zijn, zoals ook een leiderstrui verliezen op zo'n klim geen absolute conclusies rechtvaardigt. Maar kom daar maar eens om op een plek als dit, bij een renner in dat shirt, vlak voor de Tour de France. Conclusie van de week: mooie vorm om voor ritten te gaan de komende maand.
17-06-2016 17:19
Hoe ver zit Kelderman er nou achter?
17-06-2016 17:20
Wat een flauwekul allemaal. Hij is vandaag gewoon niet goed genoeg. Jammer
17-06-2016 17:20
Zeikerds? Je mag toch wel verwachten dat de leider in de ronde nog bij deze relatief grote groep zit? Dit valt gewoon tegen...

Reacties zijn gesloten.