Volg hier de koninginnenetappe in de Ronde van Zwitserland 2016
vrijdag 17 juni 2016 om 11:00 Volg in Google

Volg hier de koninginnenetappe in de Ronde van Zwitserland 2016

Met Wilco Kelderman in de leiderstrui begint het peloton vandaag aan de koninginnenetappe van de Ronde van Zwitserland. Net als vorig jaar ligt de finishlijn van de zwaarste etappe getrokken pal naast de Rettenbachgletsjer, een wereldberoemde plek in het alpineskiën. De slotklim is ruim twaalf kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 10,7 procent.

Voordat de slotklim wordt bereikt, moet eerst nog 211 kilometer worden afgelegd. Het peloton gaat daarbij ook nog over de Hochtannbergpass. Kandidaten voor de ritzege moeten duidelijk over goede klimmersbenen beschikken. Kan Wilco Kelderman standhouden?

De wedstrijd begint om 11:16 en eindigt naar verwachting tussen 17:01 en 17:40. Eurosport zendt de wedstrijd vanaf 15:49 uit. In België kan de koers vanaf 15:55 gevolgd worden via Play Sports.

Links
Voorbeschouwing Ronde van Zwiterland 2016 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 7

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livedata van renners (Velon)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
302 Reacties
1 6 7 8 9 10 13
17-06-2016 17:09
Last van zijn val natuurlijk, logisch.
17-06-2016 17:10
Door Vasil oh oh oh
17-06-2016 17:10
Sjonge jonge, zou hij vergeten zijn om te eten?
17-06-2016 17:10
Weer een TLJ in de leiderstrui die hem gaat verliezen
17-06-2016 17:10
Aaiii dit is wel balen, en licht tegenvallend :(
17-06-2016 17:10
Die gaat minuten verliezen
17-06-2016 17:11
Offday, zo simpel is het. Jammer, maar beter nu dan in de Tour.
17-06-2016 17:11
Dit was te verwachten
17-06-2016 17:11
@ batchieboy

Ja weer een TLJ ja? Wat dacht je van weer een Nederlander...? Of telt Dumoulin niet mee?
17-06-2016 17:12
Kom op nu man
17-06-2016 17:12
Eigen tempo rijden is altijd beter dan opblazen
17-06-2016 17:12
dit worden minuten..
17-06-2016 17:12
Dat worden 7 lange kilometers.....Hopelijk vindt hij goed ritme/tempo
17-06-2016 17:12
Kelderman bevestigd opnieuw niet...
17-06-2016 17:12
Druk. druk. druk.
17-06-2016 17:13
Nou, wederom faalt Kelderman in een leiderstrui.
17-06-2016 17:13
Eigen tempo, kom aan!!
17-06-2016 17:13
Dit is niet raar. Hij gewoon te kort voor het echte klimwerk. Heel het seizoen al.
17-06-2016 17:14
Kelderman test vandaag de server van WF.
17-06-2016 17:14
Oftewel Kelderman kan beter de leiderstrui niet hebben
17-06-2016 17:14
Omg je voelt hem al aankomen, dejavu dejavu?

Dumoulin - geïsoleerd in de Vuelta en weg leiderstrui
Kruiswijk - geïsoleerd in de Giro en weg leiderstrui
Kelderman - geïsoleerd in Suisse en....?

Alsof de duvel ermee speelt.
17-06-2016 17:14
Jammer. Wel grappig dat bepaalde figuren direct vooraan staan. Je kan ze uittekenen.
17-06-2016 17:14
Zouden ze dan toch gelijk hebben met alles op Groenewegen
17-06-2016 17:14
Beter nu dan in de tour.
17-06-2016 17:15
De la Parte is in Oostenrijk, en hij gaat als de brandweer! ;)
1 6 7 8 9 10 13

Reacties zijn gesloten.