Volg hier de koninginnenetappe in de Ronde van Zwitserland 2016
vrijdag 17 juni 2016 om 11:00 Volg in Google

Volg hier de koninginnenetappe in de Ronde van Zwitserland 2016

Met Wilco Kelderman in de leiderstrui begint het peloton vandaag aan de koninginnenetappe van de Ronde van Zwitserland. Net als vorig jaar ligt de finishlijn van de zwaarste etappe getrokken pal naast de Rettenbachgletsjer, een wereldberoemde plek in het alpineskiën. De slotklim is ruim twaalf kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 10,7 procent.

Voordat de slotklim wordt bereikt, moet eerst nog 211 kilometer worden afgelegd. Het peloton gaat daarbij ook nog over de Hochtannbergpass. Kandidaten voor de ritzege moeten duidelijk over goede klimmersbenen beschikken. Kan Wilco Kelderman standhouden?

De wedstrijd begint om 11:16 en eindigt naar verwachting tussen 17:01 en 17:40. Eurosport zendt de wedstrijd vanaf 15:49 uit. In België kan de koers vanaf 15:55 gevolgd worden via Play Sports.

Links
Voorbeschouwing Ronde van Zwiterland 2016 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 7

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livedata van renners (Velon)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
302 Reacties
17-06-2016 17:20
Wat rijdt Mamykin trouwens sterk rond!
17-06-2016 17:20
Jammer voor Kelderman. De tweede dag na een val is doorgaans de zwaarste, daar kan het iets mee te maken hebben.

Wel vreemd dat de gasten die gisteren losten hier niet gelijk mentaal zwak of iets dergelijks werden genoemd, maar goed, dat zijn we inmiddels gewend op Wielerflits (eigenlijk in heel Nederland).
17-06-2016 17:20
Joinjoal. Hij stond in de leiderstrui en was een van de beste klimmers tot nu toe. Dan is het realistisch om te denken dat hij die vorm kan doortrekken.
17-06-2016 17:21
"Pak gewoon die ritzeges"

Dat is natuurlijk easy-peanuts mevrouw Been. :)
17-06-2016 17:21
Zullen we eerst zijn verhaal afwachten voordat we gaan oordelen over Kelderman?
17-06-2016 17:21
Jammer nu op eigen tempo verder. Het is niet anders. Maar dit gebeurt wel vaker als hij in een goede positie zit. Als hij zelf positief is en zegt dat hij er alles aan gaat doen en kansen ziet ga ik me meestal zorgen maken . Hij komt tekort, ik weet niet precies wat. Kan hij niet met druk omgaan of is hij gewoon niet goed genoeg om mee te kunnen als het echt moet.
17-06-2016 17:21
@raketvuist. Is de tour al gereden dan? en moet Kelderman in de top 3 eindigen van je, want kan je dan vertellen dat je verwachtingen niet gerealiseerd gaan worden
17-06-2016 17:22
Jammer dat Gesink er niet meer bij is, dat was voor Kelderman ook wel prettig geweest.
17-06-2016 17:22
Als Kelderman moet lossen als Kyrienka alleen nog maar tempo rijdt, dan is er meer aan de hand dan alleen de druk of de steile berg.
17-06-2016 17:22
Van garderen die aanvalt. :O
17-06-2016 17:22
Zou me niks verbazen als ie ziek is geworden met dat hondenweer.
17-06-2016 17:23
TJ valt aan!
17-06-2016 17:23
Jantje lacht Jantje huilt in de gloria-stemming. Niet bijzonder verrassend toch?

@RV Goed plan. Prima concessie. Voor de commentatrice. De Marcella Mesker van het vrouwenwielrennen.

On: TJvG gaat
17-06-2016 17:23
@CJJelle
Man, wat reageer jij telkens aangebrand. En nee, tuurlijk gaat Kelderman geen top 3 rijden. Ook geen top 5. Ook geen top 10. Hij moet gewoon aanvallen. Dat verwacht ik. Maar waarschijnlijk gaan we hem voor plek 12 zien harken.
17-06-2016 17:23
grootverzet, hij komt te kort voor jouw eigen verwachtingen bedoel je. want hoor hem nooit zeggen dat hij wel eventjes wint
17-06-2016 17:23
Kan ook iemand melden hoe groot het gaatje is? Volgens mij zit hij er niet heel ver achter.
17-06-2016 17:23
Kelderman niet sterk genoeg in het hooggebergte. Jammer, maar al vaker gezien. Had zich misschien in deze lange rit wat meer in denbuik van het peleton moeten verschuilen?
17-06-2016 17:24
@Tendam.
Kelderman wordt mentaal zwak genoemd, omdat het niet de eerste keer is dat hem dit overkomt. Het lijkt wel of hij nooit durft te knokken als hij eraf ligt.
17-06-2016 17:26
1 minuut 30 voor Wilco
Bye bye
Zwaai zwaai
17-06-2016 17:26
Speciaal voor Cap aangepast. Geniet ervan verder :)
17-06-2016 17:26
Volgens Sporza verliest Kelderman al 1,5 minuut.
17-06-2016 17:26
Tjah, als je twee dagen beter klimt dan verwacht dan schep je natuurlijk ook wel verwachtingen.
17-06-2016 17:27
@nickdt - op basis waarvan zeg je dat? 'het lijkt of hij nooit durft…' ? Op basis van wat hij zegt? Zijn gezichtsuitdrukking? Niet iedereen trekt Voeckler achtige bekken als hij afziet.
17-06-2016 17:27
Kelderman is nog vrij jong en heeft mijns inziens nog niet de echt wil om te winnen. Maar hij komt er wel, want talent heeft hij zeer zeker!
17-06-2016 17:28
Ja hoor WF staat weer vol op het orgel. Na fantastische prestaties de afgelopen week wordt Kelderman weer genadeloos afgefikt: 'mentaal zwak', 'kan geen pijn lijden', 'faalt weer', 'geisoleerd', 'Tour klassement op zijn buik schrijven'.
Gisteren verloren oa Thomas, Costa en van Garderen > 1 minuut, vandaag is het Kelderman, soit, balen maar dat is wielrennen: balanceren op het randje, en soms val je er een dag af.

Kan iemand overigens Been uitzetten? want nu moet ik zonder geluid kijken...

Reacties zijn gesloten.