Volg hier de koninginnenetappe in de Ronde van Zwitserland 2016
vrijdag 17 juni 2016 om 11:00 Volg in Google

Volg hier de koninginnenetappe in de Ronde van Zwitserland 2016

Met Wilco Kelderman in de leiderstrui begint het peloton vandaag aan de koninginnenetappe van de Ronde van Zwitserland. Net als vorig jaar ligt de finishlijn van de zwaarste etappe getrokken pal naast de Rettenbachgletsjer, een wereldberoemde plek in het alpineskiën. De slotklim is ruim twaalf kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 10,7 procent.

Voordat de slotklim wordt bereikt, moet eerst nog 211 kilometer worden afgelegd. Het peloton gaat daarbij ook nog over de Hochtannbergpass. Kandidaten voor de ritzege moeten duidelijk over goede klimmersbenen beschikken. Kan Wilco Kelderman standhouden?

De wedstrijd begint om 11:16 en eindigt naar verwachting tussen 17:01 en 17:40. Eurosport zendt de wedstrijd vanaf 15:49 uit. In België kan de koers vanaf 15:55 gevolgd worden via Play Sports.

Links
Voorbeschouwing Ronde van Zwiterland 2016 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 7

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livedata van renners (Velon)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
302 Reacties
1 5 6 7 8 9 13
17-06-2016 16:54
Zonder vrouwonvriendelijk te willen doen heb ik ze liever niet als commentator bij de mannenwedstrijden. Het meer toevoegen/uitzenden van vrouwenedities op de dag voor of in de ochtend van grote klassiekers en de gira donna elke dag uitgezonden inclusief vrouwelijke commentatoren dan weer geen probleem. Mooie spagaat tussen conservatief en vooruitstrevend vind ik dat.
17-06-2016 16:54
Wat rijdt Oomen, als knecht, een fantastische ronde zeg.
17-06-2016 16:58
Bouwman en Lindeman direct al weg, mag toch wel mager heten...
17-06-2016 16:58
Hahaha, Tolhoek steekt even een duim op naar de camera. Groetjes mam!
17-06-2016 16:59
En... dat gezeik op mensen die zeiken op het commentaar van Been, dat is nóg irritanter!
17-06-2016 16:59
Bouwman er nu af
17-06-2016 16:59
Oeh, Lau, dat was erg kort.
17-06-2016 17:00
LTD heeft zijn goede benen nog niet gevonden...
17-06-2016 17:00
LtD tjonge.
17-06-2016 17:01
Ik hoorde niet over welke renner het ging maar hoorde ''Roept om z'n mama'' over een renner die lost op Sporza. De belgen, heerlijk :)
17-06-2016 17:01
Je zou Scarponi maar als knecht hebben. Wat een renner
17-06-2016 17:03
Mamykin was dat ;)

Nederlandse overwinning vandaag ;)
17-06-2016 17:05
off topic; Groenewegen wint in ZLM toer.
17-06-2016 17:08
Allemaal gepijnigde koppies, Kelderman zakt ook wat naar achter en moet bijten, hopelijk belooft dat niets slechts.
17-06-2016 17:08
@rv
Gaat om de beleving, hebben vrouwen ook en zeker Marcella Mesker, Visser of die gouden medaille loopster in Barcelona. Weten wat winnen is, daar gaat t om. Veel mannen hebben blijkbaar nog altijd moeite dat vrouwen naast huishouden ook nog verstand van sport kunnen hebben.
17-06-2016 17:08
Kelderman lijkt het moeilijk te hebben
17-06-2016 17:09
Oei Kelderman
17-06-2016 17:09
Kelderman aiii
17-06-2016 17:09
Kelderman gelost
17-06-2016 17:09
Aiiiii
17-06-2016 17:09
Ach, we winnen gewoon nooit wat als Nederlander.

Leer er maar mee leven ;)
17-06-2016 17:09
Kelderman lost..
17-06-2016 17:09
Helaas, ik dacht het al.
17-06-2016 17:09
Kelderman lost
17-06-2016 17:09
Zucht, achter Atapuma van IAM. :(
1 5 6 7 8 9 13

Reacties zijn gesloten.