Volg hier de koninginnenetappe in de Ronde van Zwitserland 2016
vrijdag 17 juni 2016 om 11:00 Volg in Google

Volg hier de koninginnenetappe in de Ronde van Zwitserland 2016

Met Wilco Kelderman in de leiderstrui begint het peloton vandaag aan de koninginnenetappe van de Ronde van Zwitserland. Net als vorig jaar ligt de finishlijn van de zwaarste etappe getrokken pal naast de Rettenbachgletsjer, een wereldberoemde plek in het alpineskiën. De slotklim is ruim twaalf kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 10,7 procent.

Voordat de slotklim wordt bereikt, moet eerst nog 211 kilometer worden afgelegd. Het peloton gaat daarbij ook nog over de Hochtannbergpass. Kandidaten voor de ritzege moeten duidelijk over goede klimmersbenen beschikken. Kan Wilco Kelderman standhouden?

De wedstrijd begint om 11:16 en eindigt naar verwachting tussen 17:01 en 17:40. Eurosport zendt de wedstrijd vanaf 15:49 uit. In België kan de koers vanaf 15:55 gevolgd worden via Play Sports.

Links
Voorbeschouwing Ronde van Zwiterland 2016 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 7

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livedata van renners (Velon)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
302 Reacties
17-06-2016 17:35
@ klootje; precies, met zo'n dag als hij dit seizoen een aantal maal heeft laten zien kan hij hele mooie dingen doen in de Tour de France. Vervelend dat hij in deze ronde niet opeens een klimzekerheid is gebleken, maar dat is wel een teleurstelling relatief aan een grote dosis hoopvolle verwachting.
17-06-2016 17:36
Overigens het mooiste stukje van de beklimming hier. Damn nature you scary
17-06-2016 17:37
@ raketvuist

Ff serieus wat verwacht jij precies van Kelderman in de Tour?
17-06-2016 17:39
Beste klim trouwens! Prachtig
17-06-2016 17:39
Hij zal echt niet naar huis gereden worden. Hij zal alleen een top tour gereden hebben als hij in de top 10 kan eindigen in zijn 2de tour. Voor de rest heeft hij talent en heeft Gesink ook de opdracht een klassement te rijden. Hij hoeft nog helemaal niet. Hij wordt vanzelf constanter naarmate hij ouder wordt.

Hoe denk je uberhaupt dat hij profwielrenner geworden is? Omdat hij hij snel tevreden was en het lekker liet lopen? Raketvuist de topsporter, wat een aanfluiting :)
17-06-2016 17:39
Ik vind het nog knap van Kelderman dat ie relatief weinig verliest ondanks zijn vroege lossen. Wat een mentaliteit zeg!
17-06-2016 17:39
@ddb
Dat hij aanvalt en mee kan doen om een etappezege
17-06-2016 17:39
Dit bericht is verwijderd
17-06-2016 17:39
Mooi van Garderen.
17-06-2016 17:40
TJ wint
Barguil geel
17-06-2016 17:40
Lekkere zwieper nog.
17-06-2016 17:40
Mooie overwinning van TJVG! Hij mag wisselvallig zijn, maar het is wel een klasserenner.
17-06-2016 17:42
@StonedCamel "Van Garderen verloor er gisteren 2 op een veel minder zware klim. Kelderman rijdt nu op 2 minuten."

In dat licht bezien valt het idd mee.
17-06-2016 17:42
Dit bericht is verwijderd
17-06-2016 17:42
@CJJelle
Wie zegt dat hij snel laat lopen en snel tevreden is? Ik niet hoor. Ik zeg niet dat hij niet wil, ik zeg alleen dat hij niet kan. Tijd voor een cursus begrijpend lezen? Wat een aanfluiting
17-06-2016 17:43
2 minuut 04 verloren, eigen tempo gereden, verlies valt nog mee
17-06-2016 17:43
Toch mooi hersteld van Kelderman! Laatste 4km niet veel tijd meer verloren op Van Garderen en ik denk status quo t.o.v. pakweg Thomas.
17-06-2016 17:43
Kelderman goed eigen tempo gereden, en uiteindelijk dus maar 2 minuten verloren op TJVG, 1 minuut op Thomas. Gisteren maar dan omgekeerd.

Is het voordeel van een steile slotklim als dit: eigen tempo rijden kan dan behoorlijk schade beperken.

Overigens rijdt die Pantano ook sterk, duidelijk nog geen contract :)
17-06-2016 17:44
Een leiderdtrui dragen is leuk, maar zegt verder niet zoveel. Ik en vele WFers met mij hopen op een eindoverwinning in een grote of bijna grote ronde. Dan mag je toch wel je teleurstelling uiten als het weer net niet lukt. Niets negatiefs over Kelderman, Kruijswijk of Dumoulin, hoor. Maar wel jammer dat ze de trui niet thuis kunnen brengen.
17-06-2016 17:44
Kelderman verliest twee minuten op TJ. Die heeft er echt wel voor geknokt hoor. En daar wordt ik blij van. Niet opgeven maar door knokken. Kelderman is een talent en komt er echt wel.
17-06-2016 17:45
Wat kan hij niet?
Hij kan inderdaad niet voldoen aan jouw verwachtingen, want ik vind dat hij wel kan.
Geen tour winnen wellicht, maar is in potentie (25 jaar) een echte klassementsrenner.
17-06-2016 17:46
Dit bericht is verwijderd
17-06-2016 17:47
teleurstelling hoort bij de sport (en zeker deze :p) maar de mensen die de sporters persoonlijk aanvallen vanachter hun pc'tje heb ik echt een bloedhekel aan
17-06-2016 17:48
@Dee
Hij was drie jaar geleden ook al een talent en werd toen al een toekomstig tourwinnaar genoemd. Heeft totaal geen progressie gemaakt, dus ik weet niet of het nog zo veel beter wordt.
17-06-2016 17:49
@CJJelle
Ik zie niemand hier Kelderman persoonlijk aanvallen. Alleen zijn prestaties worden bekritiseerd. Nogmaals, even beter lezen.

Reacties zijn gesloten.