Volg hier de klimtijdrit in de Ronde van Zwitserland 2021
zaterdag 12 juni 2021 om 12:05

Volg hier de klimtijdrit in de Ronde van Zwitserland 2021

De klassementsrenners hielden vrijdag hun kaarten tegen de borst in de Ronde van Zwitserland, maar vandaag gaat dat niet lukken. Er staat namelijk een klimtijdrit op het programma. Kan Richard Carapaz zijn leiderstrui behouden? Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

Het slotweekend begint met een loodzware tijdrit. De aankomstplaats van vrijdag, Disentis-Sedrun, is de startplaats van een chrono die 23,2 kilometer later finisht in Andermatt. En om van A naar B te komen moet je over de Oberalppass. Dat is een Alpencol van eerste categorie. Na een vlakke start loopt de weg vervolgens 9,5 kilometer omhoog aan een gemiddeld stijgingspercentage van 6,5%.

Na 11,9 kilometer bereiken de renners de top en ook het enige tussenpunt van deze tijdrit. Vervolgens wacht een snelle en, vlak voor het binnenrijden van Andermatt, technische afdaling. We tellen namelijk een negental haarspeldbochten. Een snel einde dus van deze individuele beproeving tegen de klok, waar mogelijk met minuten gesmeten gaat worden.

De Ronde van Zwitserland is dagelijks te zien via de online kanalen van Eurosport, GCN en Sporza. De uitzending begint vandaag om 15.40 uur. Om 12.29 uur vertrekt de eerste renner van het startpodium, de finish wordt rond 17.20 uur verwacht.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Zwitserland 2021
Starttijden klimtijdrit

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
224 Reacties
12-06-2021 16:31
Hopelijk doet Poels mee in het geweld van Bahrain.
    12-06-2021 16:36
    Dat zal wel niet, wij Nederlanders zijn daar te braaf voor haha
12-06-2021 16:33
Toch raar van die Mäder. In vorige tijdritten ver van de beste.
    12-06-2021 16:35
    Nog nooit bij de eerste 20 in een tijdrit.
    12-06-2021 16:38
    Dat klopt niet, maar nog nooit een hele goede klassering.

    Vuelta 2020 - 20e
    NK Zwitserland 2020 - 6e
    Vuelta a San Juan 2019 - 15e
    12-06-2021 16:38
    @Aart,
    Eens moet de eerste keer zijn. Maar neemt niet weg dat ik ook wel mijn verbazing heb, zeker als je de hele lijn ziet bij Bahrein.
    Als iets te mooi lijkt om waar te zijn....
12-06-2021 16:36
Mäder is gewoon een uitstekende klimmer die een Giro rit wint, op één haar na een bergop aankomst in Parijs Nice pakt, en nu bergop 9 (!) seconden harder rijdt dan een Tom Dumoulin die er 3 maanden uit is geweest en bovendien niet bergop heeft getraind in die tijd. Iedereen die dat buitengewoon bijzonder vindt snapt gewoon weinig van koers.
    12-06-2021 16:38
    We zullen zien hoe ver de AK kleppers er nog onderdoor gaan dadelijk dan.
    Ik denk dat Tom al verder is dan vele denken....iets met natuurtalent.
    Bij Bahrein hebben ze vele talenten de laatste tijd :P
    12-06-2021 16:41
    Mader pakt ook minuut op dennis om maar iets te zeggen… hier stinkt iets
    12-06-2021 16:43
    Stinkt erger dan Cobo en Horner.
    12-06-2021 16:43
    Want Dennis nam alle risico's. Die nam het niet helemaal 100 % serieus. Bovendien: die Mader is 61 KG, die trapt bergop gewoon 400 Watt, daar moet een Dennis al 470 Watt tegenover zetten. (6,5 Watt/KG is prima haalbaar voor zulke gasten)

    In de afdaling is het een kwestie van in de beugels hangen, daar wordt het verschil ook niet gemaakt.
12-06-2021 16:37
Kan het niet zijn dat daar iets verandert is? ze doen het aan het einde allemaal veel beter
12-06-2021 16:38
sorry ,maar ik heb de uitslagen van mader in de tijdritten bekeken van de laatste 3 jaar waarbij ik 1x een top 20 zie !!!voor mij is bahrein niet goed bezig na wat ik van caruso,colbrelli,padun en mader heb gezien,sorry hier geloof ik niet in!??????????????????
    12-06-2021 16:39
    [i]edit wf: doe normaal[/i]
    12-06-2021 16:46
    Rustig rustig straks krijgt hongerklopje een hongerklopje :)
    12-06-2021 16:47
    Vuelta 2020 – 20e
    NK Zwitserland 2020 – 6e
    Vuelta a San Juan 2019 – 15e
    12-06-2021 16:47
    Je punt duidelijk willen maken door Caps lock te gebruiken komt trouwens mooi overeen met een kind van 3 dat staat te schreeuwen voor een snoepje ....Niet doen joh
    12-06-2021 16:51
    @Miko, die capslock was meer als reactie op de 26 vraagtekens. Iedereen begint hier gelijk te schreeuwen over verdachte Mäder etc. Als je kijkt wie hij achter zich laat op het 1e tussenpunt moet je al aardig zoeken naar een renner die beter klimt dan Mäder.
    12-06-2021 16:53
    Hoe dan ook, die doping insinuaties bij gelijk welke renner dan ook hangen me flink de keel uit
    12-06-2021 16:58
    Marco er zijn soms ook mensen die graag valsspelen om te winnen. Of is ieder mens per definitie goed en onschuldig?
12-06-2021 16:38
Laten we nog ff wachten met voorbarige conclusies. Mäder klopt Tom, maar of dat ligt aan de knaltijd van Mäder of de huidige vorm van Tom weten we nog niet. Het is in ieder geval wel een atypische tijdrit waar klimmers beter mee uit de voeten zullen kunnen dan 30km vlak tegen de wind in boren. Ik verwacht geen top 10 voor Mäder.
    12-06-2021 16:39
    heel goed !
    12-06-2021 17:22
    Nou hij is 3e geworden…
12-06-2021 16:39
Mäder's eerdere prestaties in tijdritten dit jaar:

29ste
55ste
63ste
44ste

En dan nu specialisten als Dumoullin, Küng, Dennis, Kragh Andersen verslaan? Nee, dit vind ik toch wel erg raar hoor...
    12-06-2021 16:42
    Parcours bekeken?
    12-06-2021 16:42
    Ik krijg hier als liefhebber steeds meer moeite mee.... kijk ik ben geen fan van bahrein.. maar wielrennen kijken en steeds als de verkeerde wint of goed is doping insinueren vind ik meer afbraak aan de sport dan dat het ergens aan bijdraagt
    12-06-2021 16:42
    T'is dan ook maar 2km vlak he...
    12-06-2021 16:56
    Marco lekker met oogkleppen op naar het wielrennen kijken. Jij hebt ook nooit met verbazing naar Ricco gekeken?
    12-06-2021 17:19
    Marik, ik ben niet achterlijk... maar je kunt op een bepaald moment hopen dat UCI zijn werk doet... of je kijkt net als jij zinloos naar wielrennen want de winnaar gebruikt doping
12-06-2021 16:40
Dit bericht is verwijderd
    12-06-2021 16:41
    Ik zie hem hier eerst nog even heel kort eindigen... heeft zowel goede tijdritten, klimmen als afdalingen laten zien het verleden.
    12-06-2021 16:42
    Hij heeft tegen Marion gezegd dat ze nog even moet wachten, gaat vanavond naar huis toe :)
    12-06-2021 16:44
    Tony heeft beloofd bij de bevalling te zijn
    12-06-2021 16:44
    Dit bericht is verwijderd
12-06-2021 16:48
Cattaneo fietst NIET voor Bahrain
    12-06-2021 16:49
    Wel voor een ander schimmig team ;)
12-06-2021 16:55
Costa met de Fietswissel :)
12-06-2021 16:56
Pozzovivo met zijn anti aero houding de snelste tijd bovenop. Mmm...
    12-06-2021 16:57
    Pozzo is 1 meter lang, die is sowieso enorm aero ongeacht zn houding haha
    12-06-2021 16:57
    Dan moet hij stiekem ook wel voor Bahrain rijden, bedoel je?
    12-06-2021 16:57
    bergop rijden hoeft ook niet Aero
    12-06-2021 16:59
    Hij reed wel voor Bahrein in het verleden :)
    12-06-2021 17:00
    Hij is toch wel de anti-tijdrijder. Een soort Rasmussen.
12-06-2021 16:58
Poels op 5, blijkbaar een topafdaling.
12-06-2021 16:59
moest iemand nog vragen hebben waarom misschien de laatste allemaal beter rijden...

Ik zeg misschien.... het gaat daar steeds harder waaien

https://weather.com/weather/today/l/46.62,8.58?par=google
    12-06-2021 16:59
    De laatste zijn vooral de beste klimmers Marco.
    12-06-2021 17:01
    Dat weet ik.. maar wind in je rug is altijd handig
12-06-2021 16:59
Carapaz gaat hier gewoon winnen
    12-06-2021 17:29
    Net niet!!
    12-06-2021 17:36
    Bedoelde Uran
12-06-2021 17:01
Jezus Uran....
    12-06-2021 17:02
    Je zou inderdaad bijna zeggen dat het Jezus is ja, met zo'n tijd.
12-06-2021 17:02
Wow Uran Uran. Bizarre tijd van de Bahrain-renner
12-06-2021 17:02
tom weet ook weer waar hij staat.
    12-06-2021 17:06
    Er prima voor?
    12-06-2021 17:07
    Nog een lange weg te gaan
12-06-2021 17:04
Ben vooral benieuwd naar de daal-skills van al die klimmers. Normaliter gaan die een tikkeltje langzamer omlaag dan de wat zwaardere jongens. Tijd op de finish telt he ;)
12-06-2021 17:04
Dumoulin gaat na vandaag weer stoppen
    12-06-2021 17:06
    volgens mij was het van begin een laatste stuiptrekking.. die kerel wil gewoon niet meer een belabberd leven om dan een ritje te winnen
    12-06-2021 17:08
    Oke Marco.
    12-06-2021 17:30
    Sowieso. Tenzij hij vandaag nog zijn afscheid aankondigt.
12-06-2021 17:06
Flipje goed.
12-06-2021 17:08
Der Zug donnerte vorüber.
12-06-2021 17:10
Uran? What?
12-06-2021 17:10
Uran echt heel hard gereden dus. Niet normaal
12-06-2021 17:11
Uran, bizarre tijd, reed vroeger bij DQS ook hele snelle tijdritten.
    12-06-2021 17:13
    Ja, ik herinner me die Giro van 2014 nog.
12-06-2021 17:12
Lijkt mij ook dat de omstandigheden nu beter zijn. Al meende ik gehoord te hebben dat de wind op de top tegen stond ...
    12-06-2021 17:15
    De wind is Noord West.. dat is de hele rit schuin in de rug.... dat zei ik het gaat harder waaien

Om te reageren moet je ingelogd zijn.