Volg hier de klimtijdrit in de Ronde van Zwitserland 2021
zaterdag 12 juni 2021 om 12:05

Volg hier de klimtijdrit in de Ronde van Zwitserland 2021

De klassementsrenners hielden vrijdag hun kaarten tegen de borst in de Ronde van Zwitserland, maar vandaag gaat dat niet lukken. Er staat namelijk een klimtijdrit op het programma. Kan Richard Carapaz zijn leiderstrui behouden? Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

Het slotweekend begint met een loodzware tijdrit. De aankomstplaats van vrijdag, Disentis-Sedrun, is de startplaats van een chrono die 23,2 kilometer later finisht in Andermatt. En om van A naar B te komen moet je over de Oberalppass. Dat is een Alpencol van eerste categorie. Na een vlakke start loopt de weg vervolgens 9,5 kilometer omhoog aan een gemiddeld stijgingspercentage van 6,5%.

Na 11,9 kilometer bereiken de renners de top en ook het enige tussenpunt van deze tijdrit. Vervolgens wacht een snelle en, vlak voor het binnenrijden van Andermatt, technische afdaling. We tellen namelijk een negental haarspeldbochten. Een snel einde dus van deze individuele beproeving tegen de klok, waar mogelijk met minuten gesmeten gaat worden.

De Ronde van Zwitserland is dagelijks te zien via de online kanalen van Eurosport, GCN en Sporza. De uitzending begint vandaag om 15.40 uur. Om 12.29 uur vertrekt de eerste renner van het startpodium, de finish wordt rond 17.20 uur verwacht.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Zwitserland 2021
Starttijden klimtijdrit

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
224 Reacties
12-06-2021 16:02
Toch wel apart dat de regie Sivakov volgt en geen Dumoulin, Dennis of Kung :(
    12-06-2021 16:03
    En nu de hele voorbereiding van Marc Hirshi
12-06-2021 16:05
Tweede tijd voor Arensman op T1.
12-06-2021 16:06
Geen cameramotoren? Apart dat Dennis niet in de beugels lag ook.
12-06-2021 16:07
Dennis met een grote plaat de berg op, doet bijna pijn aan de knieen om te zien
12-06-2021 16:08
Interessante TT voor wat betreft materiaalkeuze. Licht en wendbaar, zwaarder en aero, of iets ertussenin. En ook voor de downhill en de versnellingskeuze.

Hopelijk in de interviews achteraf daar wat toelichting over van de renners zelf...
12-06-2021 16:08
Wel en geen tijdritfietsen gaan het verschil maken?
12-06-2021 16:09
Wat een bagger regie
    12-06-2021 16:10
    Helemaal mee eens
    12-06-2021 16:11
    Ik kan er geen touw aan vastknopen.

    Ze kunnen denk ik bijna geen motoren gebruiken, omdat het enkele reis is.
    12-06-2021 16:14
    Annabel het wordt niets zonder jou....
12-06-2021 16:13
Snelste tussentijd Dumoulin?
12-06-2021 16:13
Soweee, Dumoulin verreweg de snelste....

- Tijdmeting is aardig van slag. Eerst minuten sneller, nu een seconde of 5. Hoe dan ook: knap!
12-06-2021 16:13
Volgens pcs is Dumo 3 minuten sneller dan Kragh lol
    12-06-2021 16:14
    Dat kan natuurlijk niet kloppen
    12-06-2021 16:14
    Edit: 6 sec op tv
12-06-2021 16:14
Tom op tussenpunt 6 sec sneller dan SKA
12-06-2021 16:15
Dit bericht is verwijderd
12-06-2021 16:15
Toptijd Tom!
12-06-2021 16:15
En Kragh daalde op een klimfiets, Tom gaat uitbouwen.
12-06-2021 16:15
6 seconden sneller dan Kragh, netjes. Tom trapt serieuze wattages als ie dit op een TT fiets doet.
12-06-2021 16:15
Kragh op de normale fiets, en Tom op de tijdritfiets, nu even kijken of die nog winst gaat pakken op de afdaling,
12-06-2021 16:16
Mäder nog veul sneller
12-06-2021 16:17
Mij lijkt opzetstuurtje en vol achterwiel de beste van beide werelden.
    12-06-2021 16:26
    Abb stuurtje volle wiel beste combo bpof deze rit geloof ik
12-06-2021 16:18
Dennis op tussenpunt al 20 sec langzamer, ook Kung is lekker onderweg
12-06-2021 16:18
Gino Mader kan ook tijdrijden dus.
    12-06-2021 16:19
    Vrij voorbarige conclusie, met dit parcours draait het gewoon om klimvermogen tot aan het 1e tussenpunt.
    12-06-2021 16:19
    Moeten maar even afwachten, als die op een klimfiets rijd, dan moet ik het nog maar zien bij de finish
12-06-2021 16:18
Wow, wat doet Mader joh. Op wat voor fiets rijdt ie?
    12-06-2021 16:19
    Een snelle
    12-06-2021 16:19
    Bahrein he, die hebben het wiel opnieuw uitgevonden sinds deze maand haha
    12-06-2021 16:20
    Die van Padun geleend
    12-06-2021 16:20
    Mader ook gewoon tt fiets
    12-06-2021 16:23
    Ah ja das waar, blijft lichtelijk dubieus bij Bahrein
    12-06-2021 16:27
    Heeft een brommer geslikt
12-06-2021 16:19
Bahrein weer lekker bezig.
    12-06-2021 16:20
    Vandaag in Slovenie viel het gelukkig allemaal wel mee haha
12-06-2021 16:20
Dit bericht is verwijderd
12-06-2021 16:21
Hopelijk gaat die Mäder niet winnen....
12-06-2021 16:21
Kom op Tom, pak die Bahreinse crueslivreter.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.