Volg hier de klimtijdrit in de Ronde van Zwitserland 2021
zaterdag 12 juni 2021 om 12:05

Volg hier de klimtijdrit in de Ronde van Zwitserland 2021

De klassementsrenners hielden vrijdag hun kaarten tegen de borst in de Ronde van Zwitserland, maar vandaag gaat dat niet lukken. Er staat namelijk een klimtijdrit op het programma. Kan Richard Carapaz zijn leiderstrui behouden? Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

Het slotweekend begint met een loodzware tijdrit. De aankomstplaats van vrijdag, Disentis-Sedrun, is de startplaats van een chrono die 23,2 kilometer later finisht in Andermatt. En om van A naar B te komen moet je over de Oberalppass. Dat is een Alpencol van eerste categorie. Na een vlakke start loopt de weg vervolgens 9,5 kilometer omhoog aan een gemiddeld stijgingspercentage van 6,5%.

Na 11,9 kilometer bereiken de renners de top en ook het enige tussenpunt van deze tijdrit. Vervolgens wacht een snelle en, vlak voor het binnenrijden van Andermatt, technische afdaling. We tellen namelijk een negental haarspeldbochten. Een snel einde dus van deze individuele beproeving tegen de klok, waar mogelijk met minuten gesmeten gaat worden.

De Ronde van Zwitserland is dagelijks te zien via de online kanalen van Eurosport, GCN en Sporza. De uitzending begint vandaag om 15.40 uur. Om 12.29 uur vertrekt de eerste renner van het startpodium, de finish wordt rond 17.20 uur verwacht.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Zwitserland 2021
Starttijden klimtijdrit

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
224 Reacties
12-06-2021 16:21
Bahrein begint nu toch wel steeds vreemder te worden hoor. Padun had hier 4 minuten voor gelegen zeker...
    12-06-2021 16:26
    Ja dat Mader dit doet is wel echt lichtelijk bizar.
12-06-2021 16:22
Mäder gaat vierkant de bochten door.
    12-06-2021 16:23
    Ja de bochten gaan niet erg soepel bij Mader
    12-06-2021 16:25
    Die bora man moest zelfs een keer remmen om hem niet in te halen haha
    12-06-2021 16:28
    En nog de snelste haha! Niet te geloven toch?
12-06-2021 16:22
Best aardig van TD
12-06-2021 16:24
Achja. Denk dat ze nog veel harder dan Mader hier omhoog gaan rijden
12-06-2021 16:24
Tom snelste tijd ! 8 sec sneller
12-06-2021 16:24
dit gaat dik in orde zijn voor TD.
    12-06-2021 16:25
    Ja, tevreden denk ik?
12-06-2021 16:25
8 seconden sneller dan Kragh is toch niet zo bijzonder op dit parcours?

De commentator vindt het iig een geweldige tijd... Denk dat het wel meevalt eerlijk gezegd
12-06-2021 16:26
Mäder daalt als een natte krant. Maar haalt het wel
12-06-2021 16:26
Mader 2 sec sneller :(
12-06-2021 16:27
Burkhard maakte het verschil…
    12-06-2021 16:31
    Ja, daar lijkt het wel op. Vooral in die laatste kilometer kon Mäder nog even lekker jagen.
12-06-2021 16:27
Ik wist niet dat Mäder ook kon tijdrijden.
Tom is klaar voor de OS.
12-06-2021 16:27
Zelfs met zo'n belabberde afdaling verliest ie maar 7 seconden...
    12-06-2021 16:28
    Dan hebben ze goeie fietsen.
    12-06-2021 16:29
    Of Tom was niet zo snel
12-06-2021 16:27
Mag ik zeggen dat ik Bahrein steeds dubieuzer begin te vinden? Mader heeft nog nooit een deuk in een pakje boter gereden in een tijdrit.
    12-06-2021 16:28
    Ja ach, mag je eigenlijk niet zeggen,
    12-06-2021 16:28
    Mag ik dat zeggen Mart... eigenlijk niet
    12-06-2021 16:28
    Jij niet alleen. Caruso (als knecht) derde in Giro, Padun die letterlijk vliegt en nu deze weer.
    12-06-2021 16:29
    Van mij mag je dat zeggen.
    12-06-2021 16:30
    Maar heren... Van Aert wint ook wel eens bijna perrongeluk een bergetappe
    12-06-2021 16:36
    Jandepan Caruso was zelfs 2de
12-06-2021 16:28
Tja, wat moet je van Mäder denken? Staat toch niet echt te boek als een specialist.
    12-06-2021 16:29
    En daalt als een oma. Vierkant de bocht door.
12-06-2021 16:28
Ga nu toch mijn wenkbrouwen fronzen bij Bahrein....
12-06-2021 16:28
Pozzovivo zit als een voetballer op de fiets
12-06-2021 16:29
Hier gaan nog veel renners onder, alle goeie klimmers starten pas op het eind.
12-06-2021 16:29
Wat zal Tom nu denken 'ben ik nu alweer door iemand van zo'n arabische ploeg verslagen?'
    12-06-2021 16:30
    Iemand die als een mijnwerker op zijn fiets zit en daalt als een oud omaatje.
12-06-2021 16:29
Iedereen huilen over Bahrein en tijdrijden, alsof dit te vergelijken is met een tijdrit. Gewoon een berg op rammen en zo hard mogelijk in de afdaling.
    12-06-2021 16:30
    Natuurlijk is dit te vergelijken met een tijdrit. Het ís een tijdrit.
    12-06-2021 16:33
    Als dit geen tijdrit is, wat dan wel?
    12-06-2021 16:36
    Mäder is gewoon een uitstekende klimmer die een Giro rit wint, op één haar na een bergop aankomst in Parijs Nice pakt, en nu bergop 9 (!) seconden harder rijdt dan een Tom Dumoulin die er 3 maanden uit is geweest en bovendien niet bergop heeft getraind in die tijd. Iedereen die dat buitengewoon bijzonder vindt snapt gewoon weinig van koers.
12-06-2021 16:29
Dumoulin net terug en dan zo presteren. Bij Bahrain zou het dubieus genoemd worden
    12-06-2021 16:30
    Ware het niet dat Tom altijd al een goede tijdrijder is geweest ;)
    12-06-2021 16:34
    Ach Frits trolt graag. Niet op reageren.
    12-06-2021 16:37
    @Aart van Woud (serieus die nickname?)
    Het is slechts een spiegel
12-06-2021 16:30
Iedereen die Bahrein nu niet structureel op zn minst een beetje vreemde resultaten ziet boeken is niet goed bij zn hoofd.
12-06-2021 16:30
Kung veel sneller in de afdaling
12-06-2021 16:30
Dennis geloofde het wel in het tweede deel.. Toch wel erg tegenvallend.
    12-06-2021 16:33
    Toen hij merkte dat hij toch niet ging winnen, zal hij wel besloten hebben rustiger aan te doen. Hij moet morgen vol in de beugels als knecht.
12-06-2021 16:30
Ik ga echt ook zo'n Bahrein-tenuetje aanschaffen.
12-06-2021 16:30
Denk dat de afdaling iets is voor de mannen met "cohones". Zie veel rijders op de TT fiets niet in de beugel liggen waardoor het echte aerovoordeel verdwijnt. Meeste zitten toch het liefst met de vingers aan de remmen als ze 80 per uur gaan bergaf.

En Mader... echt wel een verrassing. Wie die gespeeld heeft voor een hoge klassering loopt binnen denk ik.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.