Volg hier de eerste etappe van de Ronde van Romandië 2021
woensdag 28 april 2021 om 12:50 Volg in Google

Volg hier de eerste etappe van de Ronde van Romandië 2021

Na de door INEOS Grenadiers gedomineerde proloog, is de Ronde van Romandië vandaag toe aan de eerste etappe. De renners vertrekken vanuit Aigle en finishen na een etappe met diverse nijdige hellingen in Martigny.

De combinatie Aigle-Martingy kennen we nog van het WK wielrennen 2020 dat vanwege de coronacrisis geschrapt werd. De Ronde van Romandië komt beide steden tegemoet door er een etappe van 168,1 kilometer te rijden. Vanuit het vertrek in Aigle – hoofdzetel van de UCI – gaat het in zuidelijke richting. Vroeg ligt daar al de klim van La Rasse (2,4 km aan 8,5%), maar dat is nog maar een opwarmertje.

Het peloton draait ter hoogte van Fully namelijk een plaatselijk parcours van bijna 35 kilometer op. In dit rondje liggen kort na elkaar de Produit-klim (2,6 km aan 7,2%) en de klim naar Chamosson (2,2 km aan 5,9%). Dit rondje wordt vier keer verreden.

De laatste beklimmingen van Produit en Chamosson liggen ruim 20 kilometer voor de finish in Martigny, dus wie de aanval niet schuwt zal nog een lang stuk moeten overbruggen richting de aankomst in de tweede stad van het kanton Wallis. In Martigny staat de finish gepland tussen 17.15 en 17.35 uur.

De uitzendrechten zijn in handen van Eurosport. Dagelijks komt de sportzender vanaf 15.30 uur op Eurosport 1 met livebeelden, met uitzondering van de afsluitende tijdrit. Houd ons tv-overzicht in de gaten voor het volledige uitzendschema.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Romandië 2021

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Deze Nederlanders starten in de Ronde van Romandië
Deze Belgen starten in de Ronde van Romandië

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
129 Reacties
28-04-2021 17:06
cort, sagan, smith, stewart of colbrelli dus
28-04-2021 17:06
Grmay jongen, rustig maar, niet zo hard eraan rammelen.
28-04-2021 17:06
de ethiopier gaat te hard...
28-04-2021 17:08
Sagan op zijn sloffen.
28-04-2021 17:08
Kung gaat
28-04-2021 17:09
Spijtig dat ze niet even een laatste lusje richting Champex-Lac maken, heerlijk klimmetje en Canadees-aandoend landschap daarboven.
    28-04-2021 17:12
    Ja, jammer. Mooi daar. Wordt niet lekker samen gedanst daar voorin.
28-04-2021 17:10
duoaanval van de quickies!
    28-04-2021 17:12
    Deze rit is altijd lastig te controleren. Misschien dat BORA nog gaat komen.
28-04-2021 17:10
Twee man van quickstep, dat moet goedkomen.
28-04-2021 17:12
Reichenbach op het vlakke? Dapper.
28-04-2021 17:13
mooi gat!
28-04-2021 17:13
Respect voor dcqs. Willen altijd koers maken!
28-04-2021 17:14
Heeft iemand Sagan zien zitten?
28-04-2021 17:16
FDJ en Bike Exchange gedragen zich als een procontinentaal ploegje ;)
28-04-2021 17:16
Mooi, en nog twee Boranen.
28-04-2021 17:16
Perfect stoorwerk van de twee niet-DQS'ers, spijtig voor de spanning in de finale
28-04-2021 17:17
vervelend wegje dit...
    28-04-2021 17:18
    Hier laat je het wel om weg te rijden idd.
28-04-2021 17:18
We missen Matthews, perfect voor hem.
28-04-2021 17:18
Klein peloton nog, man of 70?
28-04-2021 17:20
Colbrelli, Smith en Sagan er dus nog bij.
28-04-2021 17:21
Zit cort nielsen er ook nog?
28-04-2021 17:22
Jake stewart ook nog, netjes.
28-04-2021 17:22
Ja en Stewart en Pasaqualon ook nog
Israel nog met bevin denk ik
28-04-2021 17:23
Zou mooi zijn, die Cort piept er altijd wel tussendoor.
28-04-2021 17:24
Sagan zit al voorin.
28-04-2021 17:26
Sagan, goed gesprint

Om te reageren moet je ingelogd zijn.