Volg hier de derde etappe van Tirreno-Adriatico 2021
vrijdag 12 maart 2021 om 10:45 Volg in Google

Volg hier de derde etappe van Tirreno-Adriatico 2021

Na de ritzege van Julian Alaphilippe, voor Mathieu van der Poel en Wout van Aert, krijgen de renners in Tirreno-Adriatico opnieuw een heuvelachtige etappe voorgeschoteld naar Gualdo Tadino. Zien we opnieuw een gevecht tussen ‘De Grote Drie’? Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de tweede etappe!

Ook op dag drie is het parcours allerminst vlak, maar dit keer is de finale wel een stuk eenvoudiger. Vanuit Monticiano gaat het in oostwaartse richting over het Italiaanse schiereiland richting Gualdo Tadino. De route trekt aanvankelijk over de nodige heuvels, maar na de Poggio della Croce na ongeveer 140 kilometers worden de wegen iets vlakker.

Na een kort knikje richting Umbertide blijft het langzaam maar vervelend op- en aflopen, voor een dertigtal kilometer, richting de rode vod in Gualdo Tadino. Die laatste kilometer stelt overigens niet al te veel voor, maar met een gemiddelde van zo’n 3% is het toch zaak om de sprint tot in de perfectie te timen, als het tenminste tot een groepsspurt komt.

De renners vertrekken om 11.00 uur vanuit Monticiano en finishen tussen 15.58 en 16.29 uur in Gualdo Tadino. De live-uitzending van Eurosport 1, dat exclusief de rechten in handen heeft, begint rond de klok van 13.30 uur.

Links
Voorbeschouwing: Tirreno-Adriatico 2021

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Nederlanders in Tirreno-Adriatico
Belgen in Tirreno-Adriatico

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Race center)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
115 Reacties
12-03-2021 14:10
Ewan stapt af.
12-03-2021 14:11
Caleb stapt af. Goed voor de boni kansen voor Van Aert.
    12-03-2021 14:13
    Of een ploeg minder die helpt om vluchters terug te pakken.
    12-03-2021 14:26
    Bedoelde meer voor de (verwachte) sprintetappe die nog komt. Zeker met wegvallen van Caleb zullen er toch ploegen zijn die daar voor hun kans op een sprint willen gaan.
12-03-2021 14:11
Ewan stapt af.
12-03-2021 14:17
Zitten er nog meer Jumbo's in de groep?
    12-03-2021 14:19
    Meer dan? Volgens mij is het peloton nagenoeg compleet nu.
    12-03-2021 14:20
    edit: zag het niet goed idd, zit op mijn werk via de telefoon mee te gluren af en toe :)
12-03-2021 14:28
JV nog steeds weinig trek om het werk te doen zo te zien. Laten AFC op kop en nemen niet over.
12-03-2021 14:29
Was er iets aan de hand? Ik schakel in en zie een rustig peloton met een motor ervoor met een oranje vlag. Of was dat toeval?
12-03-2021 14:35
Vraag me af of Xandro Meurisse blij is met z'n rol van op kop rijden.
Het is net een man die naam gemaakt heeft in ontsnappingen en ereplaatsen in finales van behoorlijk niveau.
Is het een uitzondering? Hoeveel koersen gaat hij rijden dat hij geen rekening moet houden met Merlier, VDP of Philipsen?

Misschien iets voor Nico Dick om dat uit te vlooien.
    12-03-2021 14:46
    Hoe vaak is dat al aan de orde geweest dan. Dit is de eerste keer dat dat me opvalt...
    12-03-2021 15:27
    Xandro Meurisse. OK. Ik denk dat je die vraag beter op WF.be kunt stellen.
12-03-2021 14:40
Ivanov of Gesink was het Jeroen
12-03-2021 14:48
Die Terpstra zit toch zo mooi op de fiets he.
    12-03-2021 15:36
    ja, geweldig.
12-03-2021 14:54
Ze laten het weer oplopen, vreemd. Je zadelt jezelf nu weer met extra werk op.
12-03-2021 14:55
JV is wel echt aan het bluffen nog steeds. Wellicht met idee: Wij hebben al een rit, als VDP zo graag wil winnen moet AFC het werk maar doen. Gang er weer helemaal uit.
    12-03-2021 14:56
    Was ook ff eet- en plaspauze natuurlijk.
12-03-2021 15:00
Denk dat het weer flip vs matje vs wout gaat worden. Na 220 km 3/4% is toch net iets teveel voor de echte spurters ben ik bang.
12-03-2021 15:06
Met één mannetje van AFC gaat dit natuurlijk nooit dicht. Benieuwd.
12-03-2021 15:06
Nou het is nog maar de vraag of ze dit nog dicht gaan rijden. zit niet veel tempo in
12-03-2021 15:07
Als DQS niet ook gaat helpen is het te laat, denk ik.
    12-03-2021 15:16
    Ze lezen mee
12-03-2021 15:19
Loopt inderdaad maar zeer langzaam terug. Wel fijn Terpstra weer eens in de frontlinie.
12-03-2021 15:20
Zou het Niki echt gunnen een mooie overwinning!
    12-03-2021 15:29
    Absoluut hup Niki!
12-03-2021 15:34
Die Ballerini heeft ook een mooie manier van rijden. Barstendbommetje. Benieuwd welke keus DQS gaat maken.
12-03-2021 15:38
Puike wissel!
12-03-2021 15:47
In de categorie "zijstraatje": Het valt mij in deze koers op dat bij aardig wat frames de bekabeling buitenlangs het frame in loopt. Echter, in de particuliere verkoop zijn de kabels via het stuur weggewerkt. Het verhaal van MvdP is mij bekend. Maar de redenen bij de overigen? Zie bijvoorbeeld het Merida Bahrein frame in de kopgroep.
    12-03-2021 15:50
    De Merida Scultura waar ze op rijden heeft sowieso geen volledige integratie van kabels, daarbij lopen ze altijd nog een stukje buitenom.

    Dat zie je sowieso nog bij vrij veel klimfietsen hoor. Daarbij is het ietsje lastiger om de kabels binnendoor te verwerken.
    12-03-2021 20:31
    Heldere uitleg!
12-03-2021 16:05
Wordt het Wout?
    12-03-2021 16:10
    Hebben in elk geval minder werk hoeven doen dan DQS en AFC. Kan meetellen om er een minder explosieve sprint (dus aan hogere snelheid) van te maken?
    12-03-2021 16:12
    En met zijn vorm is niets mis mee. Wel mooi om Flip, Wout en Thieu de degens weer te zien kruisen.
12-03-2021 16:10
Hij rijdt toch goed, die Niki. Ziet er ook pisst uit. Das goed.
    12-03-2021 16:21
    200 km in de aanval. Prima training voor de klassiekers.
12-03-2021 16:15
Adrie won dag op dag 37 jaar geleden in de Tirreno?
Dan is de winnaar van vandaag bekend.
12-03-2021 16:16
Viviani heeft niet de beste banden gemonteerd.
12-03-2021 16:16
Italië gaat grotendeels weer in lockdown, gaat dat problemen opleveren de komende dagen?
    12-03-2021 16:17
    Meen dat dat alleen geldt voor het Paasweekend.
    12-03-2021 16:19
    Renners zullen in hun bubbel zitten. Zelf de hoop nog niet opgegeven eind juni Piemonte te bezoeken. Maar wordt lastig.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.