Volg hier de derde etappe van Tirreno-Adriatico 2021
vrijdag 12 maart 2021 om 10:45 Volg in Google

Volg hier de derde etappe van Tirreno-Adriatico 2021

Na de ritzege van Julian Alaphilippe, voor Mathieu van der Poel en Wout van Aert, krijgen de renners in Tirreno-Adriatico opnieuw een heuvelachtige etappe voorgeschoteld naar Gualdo Tadino. Zien we opnieuw een gevecht tussen ‘De Grote Drie’? Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de tweede etappe!

Ook op dag drie is het parcours allerminst vlak, maar dit keer is de finale wel een stuk eenvoudiger. Vanuit Monticiano gaat het in oostwaartse richting over het Italiaanse schiereiland richting Gualdo Tadino. De route trekt aanvankelijk over de nodige heuvels, maar na de Poggio della Croce na ongeveer 140 kilometers worden de wegen iets vlakker.

Na een kort knikje richting Umbertide blijft het langzaam maar vervelend op- en aflopen, voor een dertigtal kilometer, richting de rode vod in Gualdo Tadino. Die laatste kilometer stelt overigens niet al te veel voor, maar met een gemiddelde van zo’n 3% is het toch zaak om de sprint tot in de perfectie te timen, als het tenminste tot een groepsspurt komt.

De renners vertrekken om 11.00 uur vanuit Monticiano en finishen tussen 15.58 en 16.29 uur in Gualdo Tadino. De live-uitzending van Eurosport 1, dat exclusief de rechten in handen heeft, begint rond de klok van 13.30 uur.

Links
Voorbeschouwing: Tirreno-Adriatico 2021

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Nederlanders in Tirreno-Adriatico
Belgen in Tirreno-Adriatico

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Race center)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
115 Reacties
12-03-2021 11:00
Dit lijkt me dan weer typisch iets voor Wout. Ik vlak Mathieu niet uit maar lijkt me niet selectief genoeg.
    12-03-2021 11:05
    Als Jumbo Visma en Alpecin-Fenix de gehele achtervolging op zich moeten nemen zie ik nog wel kans voor een sterke vluchtgroep.
12-03-2021 11:16
Lijkt me ook niet zwaar genoeg voor Mathieu inderdaad, verbaast me dat hijzelf wel zegt vandaag een herkansing te verwachten.
12-03-2021 11:33
Ziet er inderdaad als niet al te lastig uit. De vraag is denk ik wat er op de Poggio della Croce zal gebeuren. Daar kun je een verschil maken, maar als het daarna weer stil valt, heeft zelfs Ewan hier een goede kans.
    12-03-2021 11:40
    Denk dat Ewan toch tekort gaat komen ten opzichte van WvA en MvdP op deze sprint. Al heeft hij het vaker bewezen dat hij het kan, kan me nog een overwinning herinneren op de Hatta Dam van Ewan.
    12-03-2021 11:50
    Van 3 procent zal Ewan niet echt schrikken. Hij kan prima uit de voeten op een omhoog lopende weg. Als hij veel moeite heeft moeten doen om bij te blijven of terug te komen, is het natuurlijk een ander verhaal.
    12-03-2021 12:01
    Ja dat bedoel ik vooral, het is toch continu op en af vandaag, denk dat WvA en MvdP daar beter tegen kunnen en hij daarom in het nadeel is in de sprint. Dat Ewan dit kan staat buiten kijf.
12-03-2021 11:48
Weet iemand waarom Ewan (4e in de puntenstand) de puntentrui aan doet, ipv Mathieu of alaphilippe, die 2e en 3e staan?
    12-03-2021 11:51
    Omdat die al kampioenstruien dragen wellicht?
    12-03-2021 12:00
    @Josi, Bedankt! Ging er van uit dat een klassementstrui altijd voorang heeft op een kampioenen trui, maar dat zal dan enkel zijn als je eerste in het klassement staat.
    12-03-2021 12:09
    Klopt, als je eerste staat in een klassement ben je wel 'verplicht' om die trui te dragen.
    12-03-2021 13:21
    Goede regel trouwens dat een kampioenentrui voor gaat op een 2e stek in een klassement. Al was ik in de veronderstelling dat dat alleen voor het wk (en wellicht ek) zou gelden. Eigenlijk is het natuurlijk vreemd dat de nummer 4 hem aankrijgt, maar dat heeft natuurlijk weer te maken met de sponsor van dat klassement, die op die trui staat.

    Voor sommige renners wellicht ook wel jammer. Zij zijn misschien landskampioen maar zouden dan bijvoorbeeld geen groene trui mogen dragen in de tour, terwijl je die ook wel eens mee naar huis wilt nemen.
12-03-2021 12:09
Ik verwacht wel degelijk weer een Flip-MvdP-WvA spurt
12-03-2021 12:12
Ik zou de groep toch niet te ver laten weglopen als ik TJV was, Affini, Martens en van Hooydonck moeten nu toch prima werk kunnen leveren
    12-03-2021 12:51
    Niet alles alleen doen. Andere ploegen hebben ook belangen. Zo niet, laat de overwinning maar aan de renners in de kopgroep
    12-03-2021 13:02
    Normaal zou ik zeggen niet alles alleen doen, echter heeft WvA vandaag grote kans om weer bij de top 3 te zitten aldus belangrijke boni secondes. Morgen een groep laten wegrijden die ongevaarlijk is en tempo drukken, een Ineos/UAE neemt dan de kop over. Daarnaast zijn voor morgen vooral Foss en Gesink belangrijk en misschien iets minder mate Roosen. Van Affini en Martens hoef je morgen niet veel te verwachten dus vandaag knallen.
    12-03-2021 13:20
    Eens, vandaag mogen Affini en Martens aan de slag om de vluchters niet te veel ruimte te geven.
    Morgen wordt de hulp van Gesink en Foss heel belangrijk. Want Ineos, Sky en Astana gaan er aan trekken.
    12-03-2021 14:08
    @Kelderfan Je hebt ook knechten voor de laatste kilometers nodig. JV zou 'gek' zijn als ze weer alles alleen opknappen en dan te horen van de flitsers dat er geen JV renners in de finale aanwezig zijn.
12-03-2021 12:23
Niki Terpstra (Total Direct Energie)
Guillaume Boivin (Israel Start-Up Nation)
Davide Bais (Eolo)
Tobias Ludvigsson (Groupama-FDJ)
Mark Padoen (Bahrein-Victorious) met 7.30 voorsprong
12-03-2021 13:26
Bijna 9 minuten. Dat gaan ze niet zomaar dichtrijden.
    12-03-2021 13:31
    Ja ze moeten niet meer te lang wachten in het peloton anders is het klaar voor vandaag.
12-03-2021 13:41
Terpstra ftw!
12-03-2021 13:43
Jumbo Visma heeft geen zin om het werk alleen te doen zo te zien. Benieuwd hoe lang het duurt voordat een andere ploeg laat zien interesse te hebben. Zo toch wel op gang moeten gaan komen dadelijk.
12-03-2021 13:53
Hoe meer er gepraat wordt over de grote drie, hoe meer de andere ploegen denken: Doe het maar dan.
12-03-2021 13:54
Met deze twee man op kop gaan ze het in ieder geval niet dicht rijden.
    12-03-2021 13:58
    Toch in geen tijd toch al weer meer dan een minuut minder. Was blijkbaar vanwege waaieralertheid. Nog altijd weinig tempo lijkt het.
12-03-2021 13:59
Anderhalve minuut er al bijna af nu, nog 7.40
12-03-2021 14:00
Ewan al even los op een heuveltje..
12-03-2021 14:01
Van Bilsen zou wel eens een probleem kunnen hebben. Maakt na een tikje op zijn bil een totaal onverantwoord manoeuvre midden in het peloton.
12-03-2021 14:02
VDP begint nu al met positioneren. Op plekje nummer 2 van het peloton.
12-03-2021 14:04
Haha... VDP met nog 100 km te gaan.
    12-03-2021 14:05
    Rare gast. Caleb is klaar.
    12-03-2021 14:05
    Slecht verkend zo te zien. Ze komen over een paar minuten pas op een opener stuk.
12-03-2021 14:05
Waaiers? VDP gaat gas geven.
12-03-2021 14:05
MvdP verveelt zich weer...
12-03-2021 14:07
TJV goed van voren om WVA heen. Die gaan de mogelijke slag niet missen.
12-03-2021 14:07
Ewan niet fit lijkt me
12-03-2021 14:07
Ze zullen toch volwassen moeten worden bij Alpecin. Of je pakt een kopgroep terug of je doet niet mee.
    12-03-2021 14:08
    Haha.. Ja. Niemand zit te wachten op een ploeg die chaos maakt.
12-03-2021 14:08
Lijkt niet lastig genoeg voor waaiers. Leuke poging niettemin.
12-03-2021 14:08
Leuk man. [i]Gaz geben ![/i]
12-03-2021 14:09
Interessant met die klim straks. Zullen toch al aardig wat knechten af liggen dan.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.