Volg hier de derde etappe van Parijs-Nice 2015
woensdag 11 maart 2015 om 11:20 Volg in Google

Volg hier de derde etappe van Parijs-Nice 2015

Voordat de renners in Parijs-Nice morgen het Centraal Massief intrekken, staat er vandaag eerst nog een zo goed als vlakke etappe op het programma. Tussen Saint-Amand-Montrond en Saint-Pourçain-sur-Sioule (179 km) moeten slechts drie cols van derde categorie worden bedwongen en de laatste daarvan ligt op ruim tachtig kilometer van de finish.

Michal Kwiatkowski rijdt na het winnen van de proloog nog altijd in de gele trui. Als best geklasseerde sprinter kan John Degenkolb proberen met bonificatieseconden de Pool van de troon te stoten. De slotkilometer van de derde etappe loopt ligt bergop en is daarom wat lastiger dan de voorbije dagen.

De renners gaan om 11.30 uur van start en finishen naar verwachting tussen 15.30 en 16.00 uur. Vanaf twee uur is de etappe live te volgen op Sporza en Eurosport.

Links:

Website organisatie

Deelnemerslijst

Liveticker organisatie

Liveticker Sporza

Profile

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
57 Reacties
11-03-2015 11:23
Iets voor John?
11-03-2015 11:24
Zat zelf te denken aan Albasini en Tony Gallopin, maar Degenkolb moet dit ook wel aankunnen. Ben benieuwd wat Moreno hier kan.
11-03-2015 11:25
Coquard zie ik ook wel kans hebben!
11-03-2015 11:27
De slotkilometer van de derde etappe loopt [s]ligt[/s] [b]licht[/b] bergop
11-03-2015 11:28
Bergop is degenkolb wel goed op de kracht
11-03-2015 11:35
Misschien iets voor Tom Jelte Slagter?
11-03-2015 11:35
Misschien kan Hofland ook iet uitrichten en top 3 rijden, dit is toch meer een kolfje naar zijn hand dan zo'n echte vlakke massasprint. Matthews of Degenkolb zal de etappe wel winnen.
11-03-2015 11:48
heb even op het kaartje van de laatste km gekeken( zie website ASO), zoals ik het kan zien gaat het in de laatste +/-500 mtr +/-20mtr omhoog, zou dus een hellingsgraad van 2,5% zijn, verwacht niet dat een sprinter in een goede conditie daar moeite mee heeft.
11-03-2015 11:48
Laatste zin, tweede alinea. Ligt bergop moet zijn licht bergop.
11-03-2015 11:51
@Mackie, je berekening klopt niet. Ik zou het op basis van [url=http://www.letour.fr/PHOTOS/PNC/2015/300/PROFILKMS.jpg]de laatste kilometers[/url] inschatten op 20 tot 25 meter stijging in 500 meter, wat overeenkomt met 4% à 5%. Lijkt me een aankomst voor Degenkolb en Matthews.
11-03-2015 11:54
Hopen op Hofland, maar veel echte sprinters als Demare en Degenkolb moeten dat ook nog wel kunnen toch? Als het iets zwaarder zou zijn, was het wellicht iets voor Slachter geweest, maar ik denk dat dit niet moeilijk genoeg is.
11-03-2015 11:56
@Mackie, 20 hoogtemeters in 500m is 4%, maar ik ga er wel mee akkoord dat alle sprinters dit aankunnen
11-03-2015 11:57
Gilbert en Vachon hebben 45 seconden.
11-03-2015 11:58
16k weg, Phillipe Gilbert & Florian Vachon (BSE) twee minuten voor het peloton. gilbert wil conditie nog wat bijschaven zeker?
11-03-2015 11:59
@ah-ja

Hij gaat vooral voor de bergtrui denk ik.
11-03-2015 11:59
Duchesne en WIGGINS in achtervolging! :D
11-03-2015 11:59
Antoine Duchesne & Sir Bradley in de tegenaanval!
11-03-2015 12:01
Wiggins laat zich terug zakken.... hem laten de ploegen van het GC toch niet rijden.
11-03-2015 12:01
Wie weet gaat Boom het nog wel een keer proberen vandaag in de finale. Lijkt me wel een rit waar nog wat kan gebeuren.
11-03-2015 12:02
Gilbert rijdt attractief dit jaar. Beetje a la Van Avermaet. Plezier terug gevonden
11-03-2015 12:02
Nee, dit is niets voor Moreno en Slagteren sprinters zoals Greipel, Nizzolo, Coquard. Ik denk dat dit meer voor Matthews, Degenkolb, Kristoff, Rojas en mogelijk Bouhanni is. Bouhanni kan tegenwoordig ook aardig mee als het omhoog gaat. Swift moet dit ook goed aan kunnen
11-03-2015 12:03
edit; ik zit zelf fout. :p
11-03-2015 12:03
Rojas inderdaad.... Jaaa
11-03-2015 12:04
Benieuwd wat Hofland hier kan als het op een sprint aankomt. Zie het ook zomaar gebeuren dat de winnaar komt uit een ontsnapping die in de laatste paar kilometer wordt verricht.
11-03-2015 12:10
Heerlijk, discuzeuren we niet over waaiervorming dan gaat het wel over de hellingsgraad. ;)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.