Volg hier de derde etappe van Parijs-Nice 2015
woensdag 11 maart 2015 om 11:20 Volg in Google

Volg hier de derde etappe van Parijs-Nice 2015

Voordat de renners in Parijs-Nice morgen het Centraal Massief intrekken, staat er vandaag eerst nog een zo goed als vlakke etappe op het programma. Tussen Saint-Amand-Montrond en Saint-Pourçain-sur-Sioule (179 km) moeten slechts drie cols van derde categorie worden bedwongen en de laatste daarvan ligt op ruim tachtig kilometer van de finish.

Michal Kwiatkowski rijdt na het winnen van de proloog nog altijd in de gele trui. Als best geklasseerde sprinter kan John Degenkolb proberen met bonificatieseconden de Pool van de troon te stoten. De slotkilometer van de derde etappe loopt ligt bergop en is daarom wat lastiger dan de voorbije dagen.

De renners gaan om 11.30 uur van start en finishen naar verwachting tussen 15.30 en 16.00 uur. Vanaf twee uur is de etappe live te volgen op Sporza en Eurosport.

Links:

Website organisatie

Deelnemerslijst

Liveticker organisatie

Liveticker Sporza

Profile

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
57 Reacties
11-03-2015 12:10
Ik zie Greipel zijn tweede overwinning pakken. Met Kristoff dichtbij.
11-03-2015 12:12
Demare, Swift en Rojas gaan zorgen voor een verrassend podium. Demare zat gister overigens perfect gepositioneerd achter Greipel.
11-03-2015 12:12
Nu Wiggins weer teruggezakt is zal het lastig worden voor Duchesne om er nog bij te komen..
11-03-2015 12:14
http://www.eclecticsite.be/calc/vertkalStijging.htm
11-03-2015 12:19
Volgens inrng klopt het profiel niet http://inrng.com/2015/03/paris-nice-stage-3-preview-saint-pourcain/
11-03-2015 12:23
Vachon en Gilbert met 3.20 op Jungels en Steegmans en 4.15 op peloton met nog 150 km te gaan.

--> Jungels en Steegmans terug in het peloton. Peloton op 4.45
11-03-2015 12:31
@Wielermuis, goeie link, kennelijk heeft de beste man daar zelf gelopen met zijn hoogtemeter. "The Finish: the profile’s wrong. The road does rise but then it flattens out to the line. That rise matters, it’s 350m at 7% and it’ll sting before a 300 metre flat run to the line. "
11-03-2015 12:49
@wielermuis,

dat is inderdaad stukje pittiger, een sprinter die alleen op het profiel kijkt kan zicht daar lelijk in vergissen door te vroeg op (bijna) kop te komen,

@andere,
had me inderdaad vergist met de rekensom, thnx voor de verbetering
11-03-2015 13:31
Ze passeren op 20 kilometer al eens aan de aankomst, dus iedereen heeft de mogelijkheid goed in te schatten waar ze aan kunnen gaan.
11-03-2015 13:37
Grootste kanshebbers zijn toch Kristoff, Degenkolb, Bouhanni en Hofland. Laatste 500 meter gaan omhoog maar eigenlijk iets te weinig. Misschien dat Gilbert nog iets kan laten zien.
11-03-2015 13:42
@ TeamNL

Gilbert rijdt voorop. En je vergeet Matthews op zo'n aankomst.
11-03-2015 13:42
Voeckler aangesloten bij de 2 koplopers. Toch knap om solo 2 minuten dicht te rijden (edit eerder 1 minuut)
Peloton rijdt wederom zeer traag. En Voeckler weet dat we om 14uur on air gaan. Dus weer TV tijd voor Titi
11-03-2015 14:01
Heeft iemand misschien een goede stream met LIVE beelden?
11-03-2015 14:06
@Raymundez

http://sporza.be/cm/sporza/matchcenter/mc_wielrennen/Comp_Parijs-Nice_2015/1.2259323
11-03-2015 14:30
@Raymundez

[url]http://www.procyclinglive.com/livestream[/url] (voor als je niet in België woont)
11-03-2015 14:59
Toch wel wat nervositeit vooraan het peloton.
11-03-2015 15:04
Thnx Snoep de Hond en Cyclingfan!
11-03-2015 15:10
@snoep de hond
Je kunt Hola installeren op chrome en dan kun je op alle sites, ook belgische!!
11-03-2015 15:14
@raymundez, installeer Hola zodat je ook op sporza.be live kunt kijken ;)
11-03-2015 15:17
Niet doen! Zodra je die zooi hebt geïnstalleerd werkt Sproza nog steeds niet, maar sta je wel open voor de gehele oost-europese en/of zuid-amerikaanse internetpiraterij.
11-03-2015 15:20
Dit parcours biedt best wat mogelijkheden voor wat aanvallen in de laatste tien kilometer.
11-03-2015 15:20
Aldus onze IT-specialist
11-03-2015 15:21
@fustviking, hoezowerkt ie niet?
11-03-2015 15:23
@Daan
Bedankt voor de tip :D
11-03-2015 15:28
Bij mij werkt Hola prima in Chrome... heb er al veel plezier van gehad.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.