Volg hier de individuele tijdrit in de Vuelta a San Juan 2019
dinsdag 29 januari 2019 om 20:23 Volg in Google

Volg hier de individuele tijdrit in de Vuelta a San Juan 2019

Het klassement in de Vuelta a San Juan kan vandaag totaal op zijn kop komen te staan. De renners doen het in etappe drie namelijk solo, met een individuele tijdrit van 12 kilometer. Fernando Gaviria heeft momenteel de leiderstrui, maar de Colombiaan wordt op de voet gevolgd door de winnaar van etappe 2 Julian Alaphilippe. Volg de tijdrit op WielerFlits.

Het peloton keert vandaag terug in Pocito, de plaats waar ook de finish was van de eerste etappe. Deze keer dus niet om te sprinten, maar om het klassement te vormen in een tijdrit. Door de straten van het dorpje moeten de aanwezige klassementsrenners alert zijn, want een mindere dag kan hen op het parcours toch een minuut aan de broek geven. Veel tijdrijders pur sang staan er niet aan de start in de Vuelta a San Juan, dus renners als Julien Vermote en Iljo Keisse zullen hun kans schoon ruiken. En wat zullen de veranderingen na vandaag zijn in het algemeen klassement?

De eerste renner start om 20.26 uur (CET) met zijn 12 kilometer lange rit tegen de klok. De laatste renner moet ongeveer om 23.30 uur binnenkomen. Eurosport zendt de etappe uit in de online Player. Vanaf 23.00 uur is er beeld op Eurosport 1. Daarnaast is er een livestream van het Argentijnse Si San Juan beschikbaar.

Links
Voorbeschouwing: Vuelta a San Juan 2019

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours
Starttijden individuele tijdrit

Livestream (Si San Juan, ook in Nederland/België zichtbaar)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
97 Reacties
29-01-2019 23:16
Ik zou een moord doen voor zo'n talent met Nederlandse wortels. Lijkt mij heerlijk om de komende 10 jaar Belgische wielerfan te zijn.
    29-01-2019 23:17
    MvdP?
29-01-2019 23:16
En plots was iedere nederlander stil
....
    29-01-2019 23:17
    Reacties als dit is wel weer lekker generaliserend
    29-01-2019 23:21
    Hier is toch .be voor uitgevonden?
    29-01-2019 23:21
    Valt mee toe. De meeste Nederlandse wielerkenners hadden dit al zien aankomen. Misschien dat tante Riet uit Tiel hier verbaasd over was.
    29-01-2019 23:24
    Waarom maakt zoiets nou altijd onmiddellijk de Calimero in veel Belgen wakker?
29-01-2019 23:16
Conti verkloot even alles hahaha
29-01-2019 23:16
En terug op aarde
29-01-2019 23:16
Ai, dat is jammer. Conti nipt sneller
29-01-2019 23:17
Conti 8 tienden sneller :)
29-01-2019 23:17
Conti nu 1e
29-01-2019 23:17
Sagan en Ala zullen er ook nog wel onder gaan..
    29-01-2019 23:18
    Betwijfel of Sagan voluit gaat.

    Edit: wel dus, maar gaat iets tekort komen afgaande op de tussentijd.
29-01-2019 23:18
Vreemde uitslag aan het worden dit.
29-01-2019 23:19
Nog steeds geen overwinning, wat nou toptalent :-)
29-01-2019 23:21
Conti, de nieuwe Merckx!
29-01-2019 23:21
Conti vorig jaar in de world tour 12de, 48ste, 49ste en 150ste in ITT, om even wat perspectief te geven
    29-01-2019 23:23
    Tijdrit op een wegfiets beperkt wel het voordeel van de specialisten natuurlijk, kennelijk ligt het hem wel goed.
29-01-2019 23:22
Geen overwinning - maar serieus indrukwekkend van Evenepoel.
29-01-2019 23:22
voorlopig dan. evengoed prima start loopbaan.
29-01-2019 23:23
rene Koppert won zn eerste koers als prof. De proloog van ronde van romandie.
29-01-2019 23:24
Spannend. Wordt de kop "Evenepoel tweede achter Italiaan" of "Evenepoel derde achter Franse ploeggenoot en Italiaan"?
    29-01-2019 23:30
    Goed voor Evenepoel dat Alaphilippe er ook onder gaat. Liever zo verliezen dan met 0.8 seconden.
29-01-2019 23:30
Het is m dus niet gelukt. 0-3
29-01-2019 23:32
Alaphilippe gaat flink tijd moeten verliezen op Alto Colorado wil hij niet de eindzege pakken en dan kan QS Evenepoel nog uitspelen. Straffe tijd, is hij ooit zo goed geweest in zijn eerste wedstrijd van het jaar?
    29-01-2019 23:35
    Lijkt echt heel vroeg in een heel goede vorm! Ofwel nog beter tegen de waalse pijl en LBL, ofwel weer heel ver over zijn piek tegen dan!
29-01-2019 23:32
nou,mooi dan
29-01-2019 23:33
Al die ongelooflijk kinderachtige reacties hier van: nog altijd zijn eerste zege niet en blablabla.... Kom op zeg!!!! Deze prestatie is gewoon ronduit indrukwekkend, voor een kerel van 19 jaar die 3 dagen prof is. Evenepoel is een waan-zinnig talent en daar mag wel net iets meer respect voor getoond worden door sommigen! Goed voor hem dat Alaphilippe er ook nog onder duikt inderdaad, dat maakt het verlies iets 'draaglijker'. Sowieso zal deze jonge knaap wel tevreden zijn met zijn prestatie (en terecht)!
    29-01-2019 23:40
    Rustig maar, volgens mij mis je de ironie/humor van dit soort reacties. Iedere wielerkenner ziet hier dat Evenepoel het grootste talent is van de afgelopen 20 jaar. Omdat hij nog sneller lijkt door te breken dan je zou verwachten maken sommigen hier een grapje over.
29-01-2019 23:33
Het is nog even tot Luik Bastenaken Luik inderdaad ...
29-01-2019 23:40
Derde in tijdrit en vierde algemeen klassement is een overtuigende start. Gaat leuk worden.Wie hier zuur over doet houdt niet van wielrennen denk ik.
30-01-2019 00:00
Lefevere vloekt. Dan doet hij zo zijn best om zijn groeibriljant in alle rust ervaring te laten opdoen buiten Europa en zodoende alle druk zoveel mogelijk bij hem weg te houden. Flikt het menneke hem zoiets ;-)
30-01-2019 07:37
Schitterend gereden door Remco.
Ben benieuwd in de rest van de ronde.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.