Volg hier de derde etappe van de Ronde van Romandië 2021
vrijdag 30 april 2021 om 13:00

Volg hier de derde etappe van de Ronde van Romandië 2021

Na de eerste seizoenszege van Sonny Colbrelli gaat de Ronde van Romandië vandaag verder met een niet te onderschatten etappe rondom Estavayer. Het venijn zit hem in de staart, met twee korte klimmetjes in de diepe finale. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de derde etappe van de ronde!

Het venijn van de derde etappe rondom Estavayer, een fusiegemeente die in 2017 het levenslicht zag, zit hem in de staart. Eerst wordt een grote ronde verreden van 65 kilometer ten zuiden van het stadje met een middeleeuws centrum. Daarin liggen onder meer de klim van Surpierre (2,1 km aan 6,7%) en een tussensprint.

Daarna gaat het weer naar start-finish, waarna een kleine lokale omloop van ruim 34 kilometer verreden worden. Die plaatselijke ronde rondom wordt drie keer afgelegd. Alle ogen in die ronde zijn gericht op twee klimmetjes. Eerst de korte Châbles (1,8 km aan 5,1%) die kort gevolgd wordt door Les Granges (2,5 km aan 7,9%).

In volle finale wordt in de laatste vijftien kilometer dus eerst Châbles beklommen en daarna Les Granges. De top van de laatste klim ligt op negen kilometer van de finish. Het wordt met andere woorden een snelle finale, want vanaf de top gaat het bijna alleen maar in dalende lijn naar de meet aan de oevers van het meer van Neuchâtel.

Om 13.15 uur beginnen de renners aan de etappe, terwijl de finish wordt verwacht tussen 17.15 en 17.35 uur. Eurosport 1 is er ook vandaag weer live bij vanaf 15.30 uur.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Romandië 2021

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Deze Nederlanders starten in de Ronde van Romandië
Deze Belgen starten in de Ronde van Romandië

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
120 Reacties
30-04-2021 13:10
Ziet eruit als een leuke rit voor een late aanval van iemand die met lef durft te dalen. Iemand in dit peloton met het profiel: Nibali, Allaphillipe, Fraile, Bilbao, Mohoric?
    30-04-2021 13:13
    Gisteren en eergisteren gekeken? Wordt wss weer een sprint joh
    30-04-2021 13:15
    Vrees het ook. INEOS zit wel lekker zo. Heb de indruk dat andere jaren het parcours toch wat leuker/zwaarder was. Dit wordt gewoon weer sprinten.
    30-04-2021 13:28
    Ok :( toch zet ik mijn hoop in op Hirschi en andere jonge honden (van Wilder, Arensman, oid)
30-04-2021 13:14
Bevin niet van start vandaag.
30-04-2021 13:16
Dit gaat niet in een sprint eindigen, zeker niet als INEOS gaat rammelen.
    30-04-2021 13:27
    Dat roep je nu al iedere dag, maar Ineos heeft nog geen enkele keer 'gerammeld' en ik zie ook geen enkele reden waarom ze dat gaan doen. Vandaag gaat weer een groepje weg en Bora en Bahrein gaat controleren.
    30-04-2021 13:39
    Waarom zouden ze gaan rammelen dan? ;)
    30-04-2021 13:43
    Geinig jean! :D
30-04-2021 13:24
Nog maar eentje voor Colbrelli!
30-04-2021 13:35
Bekijk allen eens goed de weersomstandigheden en laatste 15 kilometer. Colbrelli en Sagan maken geen schijn van kans. In plaats van hier wat te roepen, doe research.

Woods, Hirschi, Thomas, Ulissi, Masnada, Izagirre, ...
    30-04-2021 13:36
    In een groepje met Kelderman en de INEOS-koplieden
    30-04-2021 13:40
    Covi en Smith hebben ook kans.
    30-04-2021 13:42
    Ik hoop dat je gelijk hebt Munz.
    30-04-2021 13:43
    Wat heeft het weer ermee te maken Munz?
    30-04-2021 13:54
    Dikke vrouw, met slechte weersomstandigheden zijn aanvallers in het voordeel. Allereerst omdat die vaak iets meer risico durven te nemen in de afdaling en in bochten. Daarbij komt ook dat de motivatie om te koersen bij renners die op achterstand rijden vaak lager is.
    30-04-2021 14:44
    Akkoord tvm maar om nu te zeggen dat sagan en cobrelli geen kans maken..
30-04-2021 13:42
Vooralsnog geen kopgroep die weg mag.
30-04-2021 13:47
Ik hoop ook op een late uitval van renners als Woods, Hirschi, Masnada. Voor hun toch de laatste kans op een ritzege deze ronde.
30-04-2021 13:54
Drie Zwitsers en een Brit kiezen het hazenpad.
30-04-2021 13:59
Wat een suf rondje tot nu toe.
    30-04-2021 14:09
    Echt he. Dat je op de proppen komt met deze koers in zo'n mooi land. Vandaag sprintje, morgen wellicht wat speldenprikjes in de laatste 5km en dat was het dan wel weer
    30-04-2021 14:39
    Kueng en Bissegger gaan er in ieder geval voor. Ik hoop dat de vluchters het halen.
    30-04-2021 14:49
    @ Jean Dumas, gezien de weersomstandigheden geef ik ze een grote kans. Zijn renners met een aardige motor vooraan. Armee heeft meermaals hier de bollentrui opgehaald.

    Opvallend: de vier Zwitsers in de kopgroep zijn allen binnen een straal van pakweg 20 km van elkaar geboren.
30-04-2021 14:49
Kung en Goossens staan op 1.19 in het klassement, die laten ze niet vooruit blijven
    30-04-2021 14:50
    @Joop, Waarom niet? Morgen worden ze er weer afgereden bergop. Zeker in deze regen zie ik de kansen groeien voor de kopgroep. Het is bovendien met een perfect aantal om rond te draaien en genoeg te kunnen herstellen.

    Wie gaat achterin willen rijden? Ineos hoeft niet i.v.m. kansloze renners voor het eindklassement. Ze vinden een kleine voorsprong van een paar minuten prima. Bahrain wil rijden voor Colbrelli. Bora voor Sagan misschien, als hij er zin in heeft met dit weer. Bevin is namens Israël al niet meer in koers...
30-04-2021 14:51
Vergis je niet in Kung, die is in eigen land sterk
    30-04-2021 14:53
    Bergop morgen? Laat me niet lachen. Ineos durft Kung wel te laten rijden en pakweg 2 minuten voorsprong weggeven aan de meet. Die wordt morgen op meer dan 5 minuten gereden.
    30-04-2021 14:57
    Eens met tvm.
30-04-2021 14:53
Maar ja met 1.93 en 83 kilo zal hij inderdaad niet ver komen morgen
30-04-2021 14:57
Deze is voor de vluchters!
30-04-2021 15:18
Ik denk dat ze het nog wel dicht rijden als ze op de lokale ronde zijn, beetje afhankelijk hoe zwaar dat rondje is voor ze.
    30-04-2021 15:19
    Ik twijfel, want er zijn weinig ploegen die met zekerheid kunnen zeggen dat hun man de rest erop legt, en Bahrain heeft de buit al binnen.
    30-04-2021 15:30
    Pasqualon heeft nog geen etappe, dus Intermarché - Wanty - Gobert Matériaux zal alles uit de kast halen ?! Maar of ze daarmee Kung en Bissegger terugpakken? Ik denk het niet
30-04-2021 15:30
Morgen dus helse omstandigheden. Temperaturen onder 0 op de slotklim
    30-04-2021 15:36
    ooh jee, dan wordt er gedacht aan afgelasten?
    30-04-2021 15:42
    De start is 2 uur vervroegd maar het is nog maar de vraag of ze de sneeuw voorblijven.
    30-04-2021 15:45
    ik mag het hopen sven99
30-04-2021 15:35
Voorsprong alweer gezakt richting tweeëneenhalve minuut.
30-04-2021 15:44
Wat een pokkeweer :(
30-04-2021 15:45
bahrein en bora al in het tweede en derde wiel, ik neem aan die straks gaan rijden?
30-04-2021 15:46
De sterken in de vlucht zullen nu voluit moeten gaan. Froome gelost uit peloton trouwens, geen goed nieuws.
    30-04-2021 15:50
    arme Chris :(
    30-04-2021 15:50
    Is al geen nieuws meer wanneer Froome lost ....
    30-04-2021 16:01
    Je kan je toch bijna niet voorstellen dat hij hierna nog 2 seizoenen gaat blijven aanmodderen...
30-04-2021 15:51
In de tour de l'Ain was hij dus nog niet zo slecht vorig jaar...
30-04-2021 15:57
Op Engelse Eurosport zeggen ze overtuigd te zijn van Sagan vandaag.
30-04-2021 15:59
Froome ligt nog steeds goed op schema voor zijn 5e Tour!
    30-04-2021 16:01
    Een weekje achter op schema aldus eurosport, dus ipv de eerste bergetappe piekt hij nu in de 3e week !
    30-04-2021 16:07
    Stak hij nog een duimpje op richting camera?
30-04-2021 16:05
Armee deraf op 't klimmetje... dat weer hakt erin.
30-04-2021 16:07
Ganna gaat op de pedalen staan en er vliegt zo een halve minuut af.
30-04-2021 16:07
nog één en twintig, als kueng en bissegger er werk van willen maken is het hoog tijd voor ze
    30-04-2021 16:08
    Gaat niet lukken, 50 km nog.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.