Volg hier de derde etappe van de PostNord Danmark Rundt 2021
donderdag 12 augustus 2021 om 12:15

Volg hier de derde etappe van de PostNord Danmark Rundt 2021

De Ronde van Denemarken gaat op de derde dag verder met de koninginnenrit. De start is in Tønder en de finisht ligt bijna 220 kilometer later in Velje, waar een lastige plaatselijke ronde is uitgestippeld. Het lijkt erop dat Dylan Groenewegen zijn leiderstrui gaat kwijtraken. Wie neemt de blauwe trui over? Volg het hier op WielerFlits.

Deze langste rit in de PostNord Danmark Rundt is ook de koninginnenetappe: 219 kilometer met 2100 hoogtemeters liegen er niet om. De renners zullen vandaag voornamelijk in de noordelijke richting rijden, met een gevreesde laatste tachtig kilometer. Voordien is het nog relatief vlak. Het lokale circuit van een zestal kilometer in Vejle is een klassieker in de PostNord Danmark Rundt geworden, dat al sinds 2004 veel toeschouwers trekt.

Het is tijdens deze vier passages dat de nodige verschillen worden uitgebouwd op het tweeluik Koldingvej (600 meter aan 6,4%) en de Kiddesvej (300 meter aan maximum 21%), die bijzonder kort op elkaar volgen. Vooral die aankomst op de Kiddesvej spreekt tot de verbeelding en leverde al winnaars als Wout van Aert, Mads Pedersen, Ivan Basso en Jakob Fuglsang op. Matti Breschel was er vier keer de sterkste.

De etappe begint om 12.30 uur en de finish wordt verwacht rond de klok van 17.35 uur. Op de online Eurosport Player zijn vanaf 15.30 uur live beelden te zien. Eurosport 1 schakelt twintig minuten later in.

Links
Voorbeschouwing: PostNord Danmark Rundt 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours etappe 2

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
79 Reacties
12-08-2021 17:11
Benieuwd naar het zegegebaar. Wordt weer een speciale.
12-08-2021 17:11
je weet dat hij dit gaat doen, maar dan niet in het wiel zitten. Blijft vreemd
    12-08-2021 17:11
    Vd sande zat op het wie en kon niet mee
    12-08-2021 17:15
    Ja, dat is niet degene die op het wiel zou moeten zitten. Dat is ook niet de sterkste in het groepje erachter
    12-08-2021 17:21
    Van Der Sande ziet er anders best sterk uit in de achtervolgende groep.
12-08-2021 17:11
Ik gok op een vingertje voor de mond op de streep..
    12-08-2021 17:13
    Dan hoop ik dat iemand hem direct van zijn fiets slaat als hij dat vingertje doet.
    12-08-2021 17:18
    Hahaha dat hoeft nu ook weer niet.
    12-08-2021 17:21
    Verder wel respect hoe hij vandaag rijdt hoor, hij heeft zich zeker niet verstopt, dus alle credits. Maar hoop dat hij het gewoon als een vent viert en niet als een verongelijkt voetballertje.
12-08-2021 17:13
Nick is goed, Lijkie leeft!
12-08-2021 17:14
Toch moet je respect voor zijn veerkracht hebben. Na die vierkante bocht heeft hij de rug gerecht, toch knap.
    12-08-2021 17:16
    Kracht zetten op de pedalen kan hij, volgens mij trekt niemand dat meer in twijfel. Het is echt wel een speciale. Ik zie hem echter geen grote ronde winnen.
    12-08-2021 17:17
    Ja hoor. Hij wint knap vandaag.
    12-08-2021 17:17
    Heeft het kopje er niet bij laten hangen nee. Credits voor Remco.
    12-08-2021 17:20
    Zeker, maar dit is natuurlijk niet de bedoeling. Van voor het peloton uitrijden leert hij niets.
    12-08-2021 17:27
    Rev klasse apart vandaag.
12-08-2021 17:16
Uiteindelijk denk ik gewoon dat dit het type wedstrijden is waar Evenepoel zich op moet focussen. Dit is zo veel meer zijn ding dan lange cols in grote rondes.
    12-08-2021 17:19
    Ik mag voor hem hopen dat het nog een niveautje hoger kan dan dit.
12-08-2021 17:17
Dit maakt het gedrag van Rev nog vervelender. Als je de sterkste bent moet je dat laten zien met de pedalen niet met gebaartjes.
    12-08-2021 17:19
    Dat heeft hij toch zojuist gedaan? (ik heb de beelden niet gezien, dus ook de eventuele gebaartjes niet)
    12-08-2021 17:19
    Dat gedrag keert zich nog wel eens een keer tegen hem. Had geluk vandaag dat er drie ploeggenoten meezaten, maar er was duidelijk irritatie bij andere renners over zijn gebaartjes. Als Morkov het gat niet dichtrijdt wint hij hier niet.
    12-08-2021 17:22
    A kijk, een tanteballenoomargument.

    Als een Vulkaan naar beneden zou gaan was het een hele hete kuil geweest.
    12-08-2021 17:25
    Tja van jou verwacht ik geen normale reactie RV.
12-08-2021 17:17
Ik deed ff de vaat en de lege flessen. Daarnet zat Evenepoel toch nog in het peloton met Steimle en nog een wolfje?

Nu isie head of the race?

Watskeburt?
12-08-2021 17:20
Al een minuut! Ze weten vast niet dat hij er nog voor rijdt. ;)
12-08-2021 17:21
Een lekker gemotiveerde DSMer in beeld...
    12-08-2021 17:24
    Als je goed keek zag je hem 'cooperation' mompelen.
12-08-2021 17:23
Die leek me gevallen
    12-08-2021 17:24
    Ah dat verklaart.
12-08-2021 17:26
Teunissen rijdt voor plek twee.
12-08-2021 17:28
Moet eerlijk zeggen dat Roosen met tegenvalt hier. Had ik toch wel verwacht in die achtervolgende groep achter de achtervolgers.
12-08-2021 17:28
Teunissen laat plek 2 aan Lijk
    12-08-2021 17:29
    Plek 2 in het AK dan.
12-08-2021 17:29
Laat Remco 10x een bocht missen en de slag missen en hij wint nog. 15km solo en al 1,5 minuut weggereden. En ondertussen is de grote favoriet die hem in de afdaling er af reed waar? Remco zit al zijn beentjes los te schudden. Man man. De Kannibaal van Schepdael doet weer een nummertje.
    12-08-2021 17:35
    Met dank aan zijn ploeg ja. Het schromelijk overdrijven bij de Belgen hier is weer begonnen…
12-08-2021 17:30
Het peloton gedubbeld, speciaal ..
12-08-2021 17:31
In die kleine rondjes komt het er altijd wel uit bij Evenepoel. Knap dit.
    12-08-2021 17:32
    Jammer van het ‘arrogante’ gebaartje alleen imo.
12-08-2021 17:32
Het vingertje is daar, puntje voor Reiger.
    12-08-2021 17:34
    [i]edit wf: niet doen[/i]
    12-08-2021 17:39
    Het is een heel erg misplaatst gebaar als je weer op een dergelijke manier de bocht uitvliegt en dankzij je ploeg terug in de wedstrijd komt. Zijn zege is zoals ik eerst al schreef verdiend, maar laat hem alsjeblieft normaal zijn overwinning vieren. Dit zou hij niet nodig moeten hebben.
12-08-2021 17:33
Van de Sande toch ook erg sterk vandaag
12-08-2021 17:33
Op zulke gebaartjes moet eigenlijk een boete komen te staan, want is geen reclame voor de sport.
    12-08-2021 17:40
    Vind ik een prima idee. Merlier in de Tour was ook al zo sneu.
12-08-2021 17:34
Lijkie goed hoor, van mij mag hij terug naar TJV.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.