Volg hier de derde etappe van de PostNord Danmark Rundt 2021
donderdag 12 augustus 2021 om 12:15

Volg hier de derde etappe van de PostNord Danmark Rundt 2021

De Ronde van Denemarken gaat op de derde dag verder met de koninginnenrit. De start is in Tønder en de finisht ligt bijna 220 kilometer later in Velje, waar een lastige plaatselijke ronde is uitgestippeld. Het lijkt erop dat Dylan Groenewegen zijn leiderstrui gaat kwijtraken. Wie neemt de blauwe trui over? Volg het hier op WielerFlits.

Deze langste rit in de PostNord Danmark Rundt is ook de koninginnenetappe: 219 kilometer met 2100 hoogtemeters liegen er niet om. De renners zullen vandaag voornamelijk in de noordelijke richting rijden, met een gevreesde laatste tachtig kilometer. Voordien is het nog relatief vlak. Het lokale circuit van een zestal kilometer in Vejle is een klassieker in de PostNord Danmark Rundt geworden, dat al sinds 2004 veel toeschouwers trekt.

Het is tijdens deze vier passages dat de nodige verschillen worden uitgebouwd op het tweeluik Koldingvej (600 meter aan 6,4%) en de Kiddesvej (300 meter aan maximum 21%), die bijzonder kort op elkaar volgen. Vooral die aankomst op de Kiddesvej spreekt tot de verbeelding en leverde al winnaars als Wout van Aert, Mads Pedersen, Ivan Basso en Jakob Fuglsang op. Matti Breschel was er vier keer de sterkste.

De etappe begint om 12.30 uur en de finish wordt verwacht rond de klok van 17.35 uur. Op de online Eurosport Player zijn vanaf 15.30 uur live beelden te zien. Eurosport 1 schakelt twintig minuten later in.

Links
Voorbeschouwing: PostNord Danmark Rundt 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours etappe 2

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
79 Reacties
12-08-2021 13:16
TJV, nu niet eigenwijs zijn en alles op Teunissen zetten.
    12-08-2021 14:25
    Moeten ze dat nu wel, of juist niet doen?
    12-08-2021 16:18
    Ah ja haha ik snap de verwarring. Ik vind dus dat ze voor Teunissen moeten gaan.
12-08-2021 14:00
Eenzame Pool op kop, zou die een banaan in zijn achterzak hebben?
12-08-2021 16:27
Teunissen lijkt me niet goed genoeg vandaag. Deze is voor Evenepoel denk ik
12-08-2021 16:35
Die Evenepoel is toch wel irritanter dan ik had gehoopt..
12-08-2021 16:36
Evenepoel moet niet zeuren. Is de sterkste en heeft 2 ploeggenoten.
12-08-2021 16:37
Waarom rijden de wolfjes niet door vooraan, als ze daar met 3 man zitten op 7 of 8? En maar gebaren.
12-08-2021 16:37
Ik zet m net aan en heb nu al 5 maal binnen 10 minuten verongelijkte gebaartjes gezien van REV. Wat een irritant joch! Kan echt de stenen uit de straat rijden maar snapt niets van tactiek. Demarreert eerst snoeihard en is dan beledigt dat er niet meteen wordt overgenomen.
12-08-2021 16:48
Wat een stuurman die Evenepoel.....
12-08-2021 16:48
Oh Oh Evenepoel
12-08-2021 16:48
Oh oh oh … Evenepoel gaat weer veldrijden
12-08-2021 16:49
Mijn hemel...

Jan: "Kijk nou eens wat een gat SKA trekt in één bocht. Dat is 20 meter".
Bobbie: "In de afdaling. Op Evenepoel".
En in het volgende beeld mist REV de bocht. Amai. Hopelijk valt het mee, maar het helpt niet.
12-08-2021 16:50
Je kon er gewoon op wachten. Ik zat alleen maar op Remco te letten want het was een rete lastige afdaling en SKA ging als een gek naar beneden. En ja hoor.... Hopen dat het zonder erg is.
12-08-2021 16:51
Hij zit alweer in de achtervolgende groep. Maar het begint nu toch wel echt een dingetje te worden.
12-08-2021 16:51
Evenepoel moet toch echt eens beter gaan sturen
12-08-2021 16:51
Hij werd zojuist onder druk gezet in een smalle natte afdaling en schiet zo weer rechtdoor een erf op. Dit wordt onderhand toch wel een levensgroot probleem hoor.
Vooral eentje waar de concurrentie in de toekomst gretig gebruik (of misbruik) van gaat maken.
    12-08-2021 16:55
    Geen misbruik. Dat is de zwakke plek van je concurrent benutten
    12-08-2021 17:02
    Je hebt gelijk
12-08-2021 16:54
Het is toch wel een beetje een terugkerend item onderhand. Moet mentaal toch ook zijn weerslag hebben, alhoewel niet elke Klassementsrenner een stuurmanskunstenaar is gaan ze hem hier otch op proberen te pakken
    12-08-2021 17:03
    De meeste klassementsrenners zijn toch wel OK in een afdaling (sommigen zelfs erg goed), REV rijdt elke bocht vierkant, dat gaf ik ook gisteren al aan in een comment onder een artikel. Als hij dat niet verbetert wint hij nooit een grote ronde en zeker de Tour niet met de laatste jaren relatief veel finishes onderaan een berg.
12-08-2021 17:06
Toch knap dichtgereden door DQS
12-08-2021 17:07
Mooi parccours hoor.
12-08-2021 17:08
Daar gaat REV hoor!
    12-08-2021 17:09
    Ongelofelijk dom dat trek daar ook op kop gaat rijden
    12-08-2021 17:11
    Stelletje stomkopppen zijn het.
    12-08-2021 17:12
    Mwoah kan het begrijpen als je een paar 'frisse' mannen achter de hand hebt. Maar dan alsnog wachten op het moment dat Evenepoel gaat... dat is écht onbegrijpelijk.
12-08-2021 17:08
t is gedaan...
12-08-2021 17:08
Daar gaat REV. En dan vliegt ie er weer vanaf in de afdaling.
12-08-2021 17:09
Zoals verwacht, gewoon de sterkste hier aanwezig
    12-08-2021 17:12
    Ook wel goed geholpen door Morkov natuurlijk
12-08-2021 17:09
Verder is de kleine prins toch prima in orde. Die zien ze niet meer terug.
12-08-2021 17:09
Alle frustratie van zich af fietsen.
12-08-2021 17:10
Met vier man van Trek daarachter zou de achtervolging toch moeten lukken. Al dachten we dat in San Sebastian ook.

Edit: ah, daar zijn er drie van achtergelaten. Dan is het boeken-toe. Tosh werd los uit het wiel gereden, Mads en Mike hebben er net een ontsnapping opzitten en met Anton en Nick gaan ze de oorlog ook niet winnen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.