Volg hier de derde etappe in Parijs-Nice 2016
woensdag 9 maart 2016 om 12:50 Volg in Google

Volg hier de derde etappe in Parijs-Nice 2016

Na een tumultueuze sprint en met Michael Matthews nog altijd in de leiderstrui, vertrekt het peloton in Parijs-Nice vandaag voor een etappe met aankomst bergop. Op Mont Brouilly wacht de renners met klassementsambities een eerste test, al doemen onderweg nog eens zes klimmetjes op. Wie gaat er met winst vandoor?

Het startschot klinkt om 13.05 in Cusset. De streep is 168 kilometer later getrokken op Mont Brouilly, waar de organisatie tussen 17.04 en 17.27 de winnaar verwacht. Eurosport 2 en Sporza zenden vanaf een uur of vier de rit live uit, na de ploegentijdrit in Tirreno-Adriatico. De NOS zorgt op internet voor een livestream. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 3

Liveticker organisatie
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
152 Reacties
09-03-2016 15:08
Zie op de liveticker serieus sneeuw liggen bij de bevoorrading. Dat lijkt me genoeg reden om te neutraliseren, koud is erg, glad in de bergen ook nog levensgevaarlijk.
09-03-2016 15:08
Goh, zou Boonen toch (weer!) een punt hebben? Dat zou niet goed zijn voor de gemoedstoestand van al die haters op dit forum de afgelopen dagen...
09-03-2016 15:09
De filmpjes en foto's die ik voorbij zie komen, geven allemaal een beeld van goed begaanbare wegen. Ik verwacht geen afgelaste koers.
Het achtervolgend 13tal wordt waarschijnlijk ingelopen, dan zijn Gouegard, Didier en Lutsenko nog voor het peloton uit.

Edit: Nu wel sneeuw op wegdek, dat verandert de boel meteen. Dan ben ik benieuwd, want dit is over de grens mij dunkt.
09-03-2016 15:09
Dit lijkt me toch bijna onverantwoord, wat een hondenweer zeg, herstel: zelfs de honden blijven binnen denk ik. Hoeveel zullen er vanavond, vannacht of morgen ziek afstappen? Jammer voor de koers
09-03-2016 15:15
Dit is nu een reden om de koers stil te leggen.
Nu kunnen de renners gezamenlijk het besluit nemen om te stoppen.
Het probleem op dit ogenblik is dat er renners voorop rijden en die
zullen zich niet meteen solidair zijn met het peleton.
Ik vind dat de organisatie het besluit moet nemen om te stoppen, ze
zullen zeker de berg van 2 categorie maar eenmaal beklimmen, want de
afdaling is levensgevaarlijk.
09-03-2016 15:16
@vinnievidefietsen
Dat hoort toch bij het fietsen begin maart in Europa. Voor het zelfde geld rijdt je in een vriendelijk voorjaarszonnetje maar kou en sneeuw behoort net zo goed tot de mogelijkheden. En zo gaat het al decennia in Parijs-Nice. Wat ik zie is het nog niet zo extreem als M-SR van een paar jaar geleden.
09-03-2016 15:16
Volgens Sporza oorlog in de koers: peloton gebroken, Matthews in 2e groep....
09-03-2016 15:16
Movistar knalt het uit elkaar?!

Matthews in de tweede groep in ieder geval lees ik!
09-03-2016 15:17
Peloton breekt in tweeën doordat Movistar oorlog maakt, Matthews in het tweede peloton.
09-03-2016 15:17
Ik denk dat we die beslissing aan de renners over moeten laten, zij zitten op de fiets en ervaren het weer, wij niet.
09-03-2016 15:17
Zin in wat beelden! Peloton gebroken, Matthews tweede groep, kan mooie koers worden
09-03-2016 15:18
@LL, haters? Hij had gewoon geen gelijk die etappe. Niemand vond dat in het peloton zelf. Dus waar je precies heen wilt met je comment, geen idee, maar je komt erg vervelend over zo.

Daarnaast is het weer beduidend heftiger dan 2 dagen geleden.
09-03-2016 15:18
Als er in gevaarlijke afdalingen sneeuw ligt is er een reden om te stoppen. Maar dat kun je alleen ter plekke beslissen. In de rit waar Boonen over aan het klagen vond op Boonen na geen enkele renner dat er sprake was van extreem weer, dus toen was stoppen onzinnig.
09-03-2016 15:19
Gezien het feit dat er strijd is neemt het peloton de beslissing om te koersen.
09-03-2016 15:22
Volgens mij was Boonen zijn punt niet dat die wedstrijd gestopt had moeten worden, maar dat dat nieuwe protocol niet eens erbij werd gehaald en er wederom niet eens besproken werd wat te doen. Daar had ie dus gewoon een punt, want het voldoet dacht ik aan de omstandigheden waarvoor dat protocol geschreven is.

Ik ben overigens fan van dit soort omstandigheden, om naar te kijken dan. Maar als je zo'n protocol maakt, doe er dan iets mee.. Straks wordt het weer volledige willekeur, en dat is voor niets of niemand goed.
09-03-2016 15:22
Vuillermoz kind van de rekening: valt letterlijk uit.
09-03-2016 15:23
Flinke val van Vuillermoz, met opgave als gevolg.
09-03-2016 15:23
Eenzijdige valpartij met vuillermoz
09-03-2016 15:23
Knetters, dit is best heavy: https://twitter.com/sporza/status/707571904266280960
09-03-2016 15:23
Matthews terug. Zolang het verantwoord is (lees: goed begaanbare wegen) vind ik dat de koers doorgaan mag hebben. Maar de foto's op Ticker Sporza belooft weinig goeds.
09-03-2016 15:24
Ondertussen is Matthews terug komen aansluiten in het eerste peloton
09-03-2016 15:25
De facebook van procyclingstats voorspelt niet veel goeds

https://www.facebook.com/ProCyclingStats/?fref=ts
09-03-2016 15:26
Achja gewoon lekker doorkoersen. Als je begin Maart in die regio gaat koersen weet je dat het risico gewoon behoorlijk aanwezig is op sneeuwval. Zeker als je ook nog eens het wat hoger op gaat zoeken. Wanneer je dit wil voorkomen als renner moet je gewoon niet meedoen aan deze koers. Of als ploeg niet meedoen. Maart is qua sneeuw ook niet voor niets de beste wintersportmaand, dus dat betekend gewoon dat normaal gesproken het sneeuwdek dan op zijn dikst is en er de meeste sneeuw is...
09-03-2016 15:26
wijhatentomboonen.nl
09-03-2016 15:27
Veel sneeuw rond de bevoorradingszone op de top Les Écharmeaux, dat is een kilometer of 20 op deze hoogte. Ik ben benieuwd wat ze doen.

Edit: @antonpicken Niet nodig deze gefrustreerde reactie. Snel zeep pakken en de mond spoelen!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.