woensdag 9 maart 2016 om 12:50
•
Volg in Google
Volg hier de derde etappe in Parijs-Nice 2016
Na een tumultueuze sprint en met Michael Matthews nog altijd in de leiderstrui, vertrekt het peloton in Parijs-Nice vandaag voor een etappe met aankomst bergop. Op Mont Brouilly wacht de renners met klassementsambities een eerste test, al doemen onderweg nog eens zes klimmetjes op. Wie gaat er met winst vandoor?
Het startschot klinkt om 13.05 in Cusset. De streep is 168 kilometer later getrokken op Mont Brouilly, waar de organisatie tussen 17.04 en 17.27 de winnaar verwacht. Eurosport 2 en Sporza zenden vanaf een uur of vier de rit live uit, na de ploegentijdrit in Tirreno-Adriatico. De NOS zorgt op internet voor een livestream. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.
Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 3
Liveticker organisatie
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Het achtervolgend 13tal wordt waarschijnlijk ingelopen, dan zijn Gouegard, Didier en Lutsenko nog voor het peloton uit.
Edit: Nu wel sneeuw op wegdek, dat verandert de boel meteen. Dan ben ik benieuwd, want dit is over de grens mij dunkt.
Nu kunnen de renners gezamenlijk het besluit nemen om te stoppen.
Het probleem op dit ogenblik is dat er renners voorop rijden en die
zullen zich niet meteen solidair zijn met het peleton.
Ik vind dat de organisatie het besluit moet nemen om te stoppen, ze
zullen zeker de berg van 2 categorie maar eenmaal beklimmen, want de
afdaling is levensgevaarlijk.
Dat hoort toch bij het fietsen begin maart in Europa. Voor het zelfde geld rijdt je in een vriendelijk voorjaarszonnetje maar kou en sneeuw behoort net zo goed tot de mogelijkheden. En zo gaat het al decennia in Parijs-Nice. Wat ik zie is het nog niet zo extreem als M-SR van een paar jaar geleden.
Matthews in de tweede groep in ieder geval lees ik!
Daarnaast is het weer beduidend heftiger dan 2 dagen geleden.
Ik ben overigens fan van dit soort omstandigheden, om naar te kijken dan. Maar als je zo'n protocol maakt, doe er dan iets mee.. Straks wordt het weer volledige willekeur, en dat is voor niets of niemand goed.
https://www.facebook.com/ProCyclingStats/?fref=ts
Edit: @antonpicken Niet nodig deze gefrustreerde reactie. Snel zeep pakken en de mond spoelen!