Volg hier de derde etappe in Parijs-Nice 2016
woensdag 9 maart 2016 om 12:50 Volg in Google

Volg hier de derde etappe in Parijs-Nice 2016

Na een tumultueuze sprint en met Michael Matthews nog altijd in de leiderstrui, vertrekt het peloton in Parijs-Nice vandaag voor een etappe met aankomst bergop. Op Mont Brouilly wacht de renners met klassementsambities een eerste test, al doemen onderweg nog eens zes klimmetjes op. Wie gaat er met winst vandoor?

Het startschot klinkt om 13.05 in Cusset. De streep is 168 kilometer later getrokken op Mont Brouilly, waar de organisatie tussen 17.04 en 17.27 de winnaar verwacht. Eurosport 2 en Sporza zenden vanaf een uur of vier de rit live uit, na de ploegentijdrit in Tirreno-Adriatico. De NOS zorgt op internet voor een livestream. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 3

Liveticker organisatie
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
152 Reacties
09-03-2016 14:17
Verschil is nog maar 2:25, wordt er hard achtervolgd of is de samenwerking vooraan zo slecht?
09-03-2016 14:18
Vichot opgegeven, die zal toch veel meer hebben verwacht van deze ronde.
09-03-2016 14:23
Zuur voor Curvers en Martens als de vlucht snel wordt bijgehaald.
09-03-2016 14:23
Vichot dan waarschijnlijk ziek, was pas nog in goede doen in de Haut-Var.
09-03-2016 14:24
Martens is in elk geval vooraan aangesloten, TLJ heeft geen reden meer om op kop te rijden.
09-03-2016 14:24
Vichot eruit? Die leek nochtans weer goed in vorm!
09-03-2016 14:26
'Malade' staat er. Ziek dus.
09-03-2016 14:29
Zullen de komende twee dagen nog wel meer opgevers komen denk ik, met dit weer.
09-03-2016 14:30
Ah-ja, opgave Boonen? Waar zie je dat? Leek mij juist wel in goede doen. En heeft ritme nodig.
09-03-2016 14:30
Over sneeuw gesproken. De voorsprong van de kopgroep verdwijnt als sneeuw...
09-03-2016 14:31
Die opgave van Boonen is een geintje vanwege de sneeuw?
09-03-2016 14:33
Niet echt grappig... Maar de Kalende Kempenaar zeur tegenwoordig wel makkelijk over het weer.
09-03-2016 14:35
Boonen gewoon in koers, flauwe grap (werd je vroeger nog wel eens voor geroyeerd :)).
Verder heb ik veel gelachen bij het lezen van bovenstaande discussies. De eerste klim moet nog komen, en de kopgroep beslist meteen al het hele eindklassement...

Wees gerust, dat gaat reuze meevallen.
09-03-2016 14:35
Ik was ook al aan het zoeken naar berichten over tommeke.
09-03-2016 14:37
@Bertvd Een hele flauwe grap over Boonen, ik keek ook eerst op de ticker. Beter verwoorden mij dunkt.
[url=https://pbs.twimg.com/media/CdG9iEDW0AA6M-7.jpg]Deze[/url] en [url=https://pbs.twimg.com/media/CdHCTCbWIAEMlIh.jpg]deze[/url] foto voorspellen een onBoonen weer. Die eerste foto is gemaakt op 70 km dd finish vlak onder de top van Les Écharmeaux.
09-03-2016 14:51
Westra weer dus!
09-03-2016 14:56
Lotto, DD en Katusha rijden op kop van het peloton.
09-03-2016 14:57
Er zit wel een hele dikke knipoog in het bericht van ah-ja over opgave Boonen.
Iedereen die het nieuws een beetje volgt zal een glimlach toch niet hebben kunnen onderdrukken. Ik snap niet dat mensen dit serieus namen.
09-03-2016 14:59
@Samamba Bron?
09-03-2016 15:00
Excuses allemaal. Niet scherp. De omstandigheden zijn echt extreem vandaag. Zeer benieuwd naar het verloop straks.
09-03-2016 15:01
@TaDO: Twitter
09-03-2016 15:06
Dit gaat nog afgelast worden als het zo door gaat. Wegen zijn gewoon wit.
09-03-2016 15:06
@Samamba Twitter ok, maar een link zou vrij handig zijn.
09-03-2016 15:06
Hum. Als je de omstandigheden in de bevoorrading ziet (besneeuwd wegdek..) vraag je je wel af of de koers niet geneutraliseerd zal worden
09-03-2016 15:07
Teklehaimanot in ieder geval al afgestapt. Vast weinig ervaring met in de sneeuw fietsen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.