Volg hier de derde etappe in Parijs-Nice 2016
woensdag 9 maart 2016 om 12:50 Volg in Google

Volg hier de derde etappe in Parijs-Nice 2016

Na een tumultueuze sprint en met Michael Matthews nog altijd in de leiderstrui, vertrekt het peloton in Parijs-Nice vandaag voor een etappe met aankomst bergop. Op Mont Brouilly wacht de renners met klassementsambities een eerste test, al doemen onderweg nog eens zes klimmetjes op. Wie gaat er met winst vandoor?

Het startschot klinkt om 13.05 in Cusset. De streep is 168 kilometer later getrokken op Mont Brouilly, waar de organisatie tussen 17.04 en 17.27 de winnaar verwacht. Eurosport 2 en Sporza zenden vanaf een uur of vier de rit live uit, na de ploegentijdrit in Tirreno-Adriatico. De NOS zorgt op internet voor een livestream. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 3

Liveticker organisatie
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
152 Reacties
09-03-2016 15:27
Over die wegen gaan ze niet. Maak er maar een kruis over voor vandaag. of ze korte de etappe ferm in - afhankelijk van het weer dichter bij de finish
09-03-2016 15:28
Kunnen ze niet rechtstreeks naar de slotklim rijden? Omhoog kan wel natuurlijk.

Hoewel, wie gaat er op de trappers staan als het zo besneeuwd is? Lijkt me een groot voordeel voor Thomas en Dumoulin als dat niet kan.

Kortom, dit is eigenlijk gekkenwerk.
09-03-2016 15:34
Sneeuwschuivers op de Col de Echarmaux!
09-03-2016 15:34
Volgens Etixx crashen er steeds meer renners en geven er steeds meer op.
09-03-2016 15:35
Heerlijke koers, spektakel in ieder geval haha!
09-03-2016 15:37
Stel, een topper breekt nu z'n been op vijf plaatsen. Hoeveel mensen gaan dan roepen dat er geneutraliseerd had moeten worden?
09-03-2016 15:37
Gendt is in 1 ruk naar voren gereden!

Er wordt gekoerst - ik neem dus aan dat de koers doorgaat. Wat Etixx ook vertelt.
09-03-2016 15:38
Thomas De Gendt naar de koplopers gesprongen.
09-03-2016 15:39
Stel Dumoulin breekt nu zijn been...

Of een Vanmarcke ofzo, met de klassiekers op komst!

Als de berichten van Etixx kloppen is dit gewoon idioot. Maar ze koersen wel door, de renners zullen nooit stoppen.
09-03-2016 15:40
Beeld over 10'. Toch wel benieuwd
09-03-2016 15:41
Ergens beelden van deze koers? Ik kan op de televisie alleen de Tirreno-Adriatico vinden
09-03-2016 15:42
Precies wat LL zegt en een organisatie kan ook nooit de beslissing maken, want die zijn gekleurd en zullen alles op alles zetten om de race door te laten gaan. De UCI is onafhankelijk en et haar juryleden moeten ze snel een beslissing nemen. Als dit maar goed gaat...
09-03-2016 15:44
Etappe stilgelegd!
09-03-2016 15:44
Peloton al op 3'30". Beeld in 5'
09-03-2016 15:45
De renners worden per auto/bus verplaatst naar een stuk verder. Dat is iig iets.
09-03-2016 15:46
Hèhè, er wordt iets gedaan.
09-03-2016 15:46
Neutralisatie dus en daarna doen ze twee keer de Brouilly tweemaal, het zal sowieso een slijtageslag worden. Gelukkig hebben ze een beslissing gemaakt.
09-03-2016 15:48
Als de etappe is stilgelegd, betekent het dat de kopgroep was ingelopen.
09-03-2016 15:50
@nickdt Ik volg je niet, de wedstrijd is gewoon stil gelegd en waarschijnlijk wordt deze hervat naar de verhoudingen net voor het stilleggen.
09-03-2016 15:50
ik vind het toch jammer. Een heroische rit met de kans voor iemand om onsterfelijk te worden, dat is altijd mooi om te zien.
09-03-2016 15:50
Gelukkig doen ze iets. Eindelijk.

Mensen zoals mattje123... Tja.
09-03-2016 15:51
Begrijpelijk dat ze de koers hebben stilgelegd.
En nickdt: de vijf leiders houden gewoon hun 3:30 voorsprong.
09-03-2016 15:52
@TaDo
De weersomstandigheden waren eerder al extreem maar ze deden niets. Daarom ging ik er vanuit dat de kopgroep is ingelopen omdat ze wel ineens iets deden.
09-03-2016 15:52
Dat zou weleens in de kaart kunnen spelen van de kopgroep. wordt het toch nog de dag van Yates :)
09-03-2016 15:53
@Kilco Meen je dit nu echt? Koersen over besneeuwde wegen, met afdalingen tot aan 9%? Ik ben blij dat jij geen baan hebt in Aigle..

Om te reageren moet je ingelogd zijn.