Volg hier de derde etappe in Parijs-Nice 2016
woensdag 9 maart 2016 om 12:50 Volg in Google

Volg hier de derde etappe in Parijs-Nice 2016

Na een tumultueuze sprint en met Michael Matthews nog altijd in de leiderstrui, vertrekt het peloton in Parijs-Nice vandaag voor een etappe met aankomst bergop. Op Mont Brouilly wacht de renners met klassementsambities een eerste test, al doemen onderweg nog eens zes klimmetjes op. Wie gaat er met winst vandoor?

Het startschot klinkt om 13.05 in Cusset. De streep is 168 kilometer later getrokken op Mont Brouilly, waar de organisatie tussen 17.04 en 17.27 de winnaar verwacht. Eurosport 2 en Sporza zenden vanaf een uur of vier de rit live uit, na de ploegentijdrit in Tirreno-Adriatico. De NOS zorgt op internet voor een livestream. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 3

Liveticker organisatie
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
152 Reacties
09-03-2016 15:53
Ja sorry die logica van [i]"het is Maart dus je moet niet neutraliseren"[/i] vind ik echt onzinnig.

De tijd van het jaar heeft er niets mee te maken. Het feit dat het kán sneeuwen, betekent niet dat erbij hoort! In de zomer kan het (was het dat niet in Californië?) 45 graden worden. Omdat het kán, want het is zomer, betekent dat niet dat er niets aan gedaan mag worden. Zodra het gevaarlijk te gevaarlijk wordt gewoon kappen.

Ik zou zelfs zeggen: juist in deze tijd van het jaar, voordat er renners zijn die zo hun seizoen om zeep helpen. Maar dat moet natuurlijk officiëel ook niet meegewogen worden, het moet gewoon per geval apart bekeken worden en bij te gevaarlijke situaties afgekapt worden.
09-03-2016 15:54
@Chaba Yates zit niet meer in de kopgroep.
09-03-2016 15:54
@ Kilco Welderman: Senna was ook heroisch. Totdat hij de Tamburello uitvloog...

Natuurlijk moet sport mooi en uitdagend blijven. Maar spelen met levens en flinke kans op ernstige blessures is absoluut de grens over.
09-03-2016 15:55
Yates gaat hier dus hele goede zaken doen. Beetje zoals in Catalonie een paar jaar geleden waar extreme omstandigheden de kopgroep ook in de kaart speelde.

Edit: geen Yates dus
09-03-2016 15:56
Thx Tado voor de info. helaas geen beeld hier op het werk :)
09-03-2016 15:57
Houden ze 3:30 met een ingekorte etappe?
09-03-2016 15:57
@ Chaba: NOS app downloaden. Daar kun je de stream pakken...
09-03-2016 15:58
ETAPPE GECANCELD!
09-03-2016 15:58
Etappe geannuleerd? Gio Lippens zegt wat nuttigs?
09-03-2016 15:59
@TaDo denk je echt dat het wordt hervat na hoe de situatie eerst was? Denk je dat ze weten wie er al gelost waren? Of wie er nog net tussen zwommen?
09-03-2016 15:59
iedereen nu in de wagen en straks herstart 30 km verder.
nog 43 km te gaan dan met kopgroep die 3'30 voorspong heeft op peloton
09-03-2016 15:59
Van de kopgroep Lutsenko als enige kort geplaatst. In principe dus nog niets aan de hand voor het AK.
09-03-2016 15:59
Etappe is al gecanceld!
09-03-2016 15:59
Jammer, baal als een stekker
09-03-2016 15:59
Volledige race is geannuleerd. Geen restart meer.

Te lezen op twitter van Trek.
09-03-2016 16:00
Aan de schreeuwerige hoofdletters te zien, zal dat wel meevallen
09-03-2016 16:00
Volledige annulering is wel erg jammer. Ligt de slotklim er echt zo slecht bij?
09-03-2016 16:00
Inderdaad: organisatie meldt het nu ook: volledig geannuleerd!
09-03-2016 16:02
Ik snap dat veiligheid voorop staat, maar ik baal hier toch wel enorm van. Dit werkt een renner als Matthews in de hand.
09-03-2016 16:03
Ik vinde de wegen hier toch prima eruit zien. Beetje nat, maar dat kan prima
09-03-2016 16:04
Mooi voor OricaGreenEdge. Morgen de koers controleren, goede sprinters haken af, Matthews voor zijn derde etappe en met de boni's op zak aanklampen in etappe 5.
09-03-2016 16:04
Bah...
09-03-2016 16:04
niet bevordelijk voor o.a. kelderman
09-03-2016 16:05
Hoezo @azh
09-03-2016 16:06
Erg zuur. Dit soort etappes is wat wielrennen mooi maakt. Straks fietsen we alleen nog met temperatuurtje van 20 graden en windkracht van minder dan 3.

Maar zonder gekheid er zijn ook renners die genieten van dit soort weer. Zo een de Gendt die rijdt even in zn eentje 3 minuten dicht op ed kopgroep. Die geniet er gewoon van.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.