Volg hier de derde etappe in Parijs-Nice 2016
woensdag 9 maart 2016 om 12:50 Volg in Google

Volg hier de derde etappe in Parijs-Nice 2016

Na een tumultueuze sprint en met Michael Matthews nog altijd in de leiderstrui, vertrekt het peloton in Parijs-Nice vandaag voor een etappe met aankomst bergop. Op Mont Brouilly wacht de renners met klassementsambities een eerste test, al doemen onderweg nog eens zes klimmetjes op. Wie gaat er met winst vandoor?

Het startschot klinkt om 13.05 in Cusset. De streep is 168 kilometer later getrokken op Mont Brouilly, waar de organisatie tussen 17.04 en 17.27 de winnaar verwacht. Eurosport 2 en Sporza zenden vanaf een uur of vier de rit live uit, na de ploegentijdrit in Tirreno-Adriatico. De NOS zorgt op internet voor een livestream. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 3

Liveticker organisatie
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
152 Reacties
09-03-2016 13:46
@azh ben zit prima op mijn gemakje op school hoor
09-03-2016 13:48
Ik denk niet dat Sky en AG2r hier bijvoorbeeld tevreden mee zijn. Dus het komt niet alleen op TLJ en Giant aan.
09-03-2016 13:49
Sky zal heus wel controleren. Hebben met deze situatie geen schijn van kans om de rit of het eindklassement te winnen. Voor Orica is dit natuurlijk ideaal.
09-03-2016 13:49
@LL, als er met het noemen van "Slagter" wordt bedoeld dat winst hier voor hem mogelijk wordt geacht heb ik daar geen moeite mee. Hij heeft dat al een keer laten zien. Bovendien lijkt mij voor veel renners winst hier mogelijk.
Maar dat is in mijn ogen een gradatie anders dan behoren tot de duidelijke uitgesproken favorieten. Daar reken ik zelf Slagter niet bij.
En dat is inderdaad een cruciaal verschil.
09-03-2016 13:50
Simon yates mee. Lijkt me de winnaar vandaag en van PN
09-03-2016 13:55
@Martini
Want door in een kopgroep zitte die toch wel terug gepakt word te gaan zitte win je P-N?
09-03-2016 13:55
@martini151 Voorbarig om dat nu te stellen, nota bene AG2R met Bardet en Sky met Thomas zitten niet mee. Er moet nog 138km worden gereden.
09-03-2016 13:58
@ Samamba: inderdaad. Kan mij niet voorstellen dat Sky het er op aan laat komen.
09-03-2016 13:59
Sky heeft wel Swift mee. Maar ik verwacht ook niet dat deze kopgroep veel ruimte gaat krijgen.

Edit: en AG2R heeft Gougeard in de kopgroep.
09-03-2016 13:59
Martens en Curvers nu op 40 seconden, het peloton vier minuten erachter. Zal geen chasse patate zijn toch?
09-03-2016 13:59
Als het niet lukt voor Yates vandaag (en die kans is levensgroot) dan kan ie het GC normaliter op zijn buik schrijven. OG zet alle ballen op Bling.
09-03-2016 13:59
@tado

Bekijk de samenstelling dan nog maar eens goed
09-03-2016 14:01
Het feit dat Yates mee is maakt net dat deze kopgroep echt niet zal slagen. Enkele ploegen zullen er sowieso wel alles aan doen om deze terug te halen. Orica zit hierdoor wel in een zetel. Daarnaast zullen mannen als Herrada, Trofimov en co als het er op aan komt ook gwn mooi in het wiel blijven zitten van Yates en geen meter kop doen.
09-03-2016 14:01
@kharma Stront in de ogen inderdaad, maar dan nog. Sky kennende zullen ze de koers willen controleren. Martens en Curvers overigens nu ook bij de kopgroep.
09-03-2016 14:02
Sky gaat toch echt niet op Swift gokken en AG2r niet op Gougeard. Dat zijn dus zelfs 2 renners die vooraan lekker in het wiel gaan hangen en de kopgroep alleen maar vertragen. En ook BMC zal Burghadt opdracht geven niet teveel te doen, die willen met Porte kans op de eindzege houden.
09-03-2016 14:05
Peloton lijkt het gaatje op 4 minuten te houden.
09-03-2016 14:06
Wie rijdt er in het peloton?
09-03-2016 14:06
Deze groep blijft natuurlijk niet voorop, dat zou van alle ploegen behalve Orica te dom voor woorden zijn met Yates vooraan. Maar van Orica is het wel slim, Yates hoeft voorin geen trap te doen op zich en Orica achterin ook niet.
09-03-2016 14:08
Ploegen die niet vooraan zitten:
* Katusha (Spilak)
* Lotto Soudal (Wellens)
* Cofidis (Jeannesson?)
* Dimension Data (Pauwels?)
* IAM (Denifl?)
* Fortuneo (Sørensen?)

Vooral die eerste twee ploegen hebben alle redenen om te knechten, te samen met AG2R en Sky.
09-03-2016 14:09
De samenwerking is zo'n grote kopgroep waar een van de favorieten voor de eindzege in zit zal zeker niet goed samenwerken, dus die wordt vast nog wel bijgehaald.
09-03-2016 14:10
De voorsprong is al met een minuut geslonken. Wie rijdt er?
09-03-2016 14:12
@TaDo: Ik denk dat Lotto-Soudal meer voor Gallopin rijdt dan voor Wellens, maar inderdaad hebben die ook niemand mee. Spilak heeft al veel verloren, de andere teams zullen denk ik weinig doen.
09-03-2016 14:12
Uhhh. Het sneeuwt bij de finish.

Kunnen we nog een weer-alert naar Tom Boonen sturen?
09-03-2016 14:14
@TaDo
Het hangt er natuurlijk ook vanaf wie er in de kopgroep mee zit. Giant met Curvers in de kopgroep heeft natuurlijk ook alle reden om te achtervolgen.
Katusha zal na het verlies van Spilak in de eerste ritten toch vooral voor ritzeges gaan.
09-03-2016 14:15
Opgave Boonen! Sneeuwvlokjes zijn er teveel aan

Om te reageren moet je ingelogd zijn.