Volg hier de derde etappe in het Critérium du Dauphiné 2015
dinsdag 9 juni 2015 om 13:00 Volg in Google

Volg hier de derde etappe in het Critérium du Dauphiné 2015

35 jaar geleden stond er voor het laatst een ploegentijdrit op het programma in het Critérium du Dauphiné. Vandaag moet er in de Franse rittenkoers 24,5 kilometer per team worden afgelegd. Voor veel ploegen is dit een generale repetitie voor de ploegentijdrit in de Tour de France volgende maand.

De eerste ploeg die vandaag van start gaat is FDJ om kwart over één. Precies een uur later is Sky van leider Peter Kennaugh de laatste formatie de vertrekt. LottoNL-Jumbo rijdt om kwart voor twee van het startpodium.

De rit tegen de klok per ploeg wordt vanaf half twee uitgezonden op Eurosport.


PROFIL dau

Links:

Voorbeschouwing: Critérium du Dauphiné 2015 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours
Startvolgorde

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
86 Reacties
09-06-2015 13:08
BMC voor de winst!! Hopen dat tlj de schade beperkt houd..
09-06-2015 13:25
Modolo niet gestart
(mededeling: wegens persoonlijke redenen / gezondheid naast familie lid)
09-06-2015 13:27
Ik verwacht toch etix voor de winst
09-06-2015 13:28
Zou best eens een verraderlijk parcours kunnen zijn. Nergens klimmen, toch wat hoogteverschil, dus loop waarschijnlijk voor geen meter.
09-06-2015 13:31
Ja, op dit profiel lijkt het niets voor te stellen, maar er moet nog best wat geklommen worden.
09-06-2015 13:31
Beste wielervrienden,

Jullie moeten de tijd is nemen om dit te lezen. het betreft her een weergave van de blog van een prof-wielrenner die anoniem wenst te blijven maar het stemt tot nadenken na de afgelopen Giro. De link http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/Giro/1.2362691 . er staat ook een link bij naar de volledige blog. Zeer interessante lectuur. Wel benieuwd wie de bewuste renner is! Waar is overigens het doping-topic te vinden?
09-06-2015 13:32
Etixx de te kloppen ploeg. Uitdagers Astana Movistar BMC en Sky. Onderaan een strijd tussen FDJ Cofidis Europcar en Tinkofski
09-06-2015 13:37
@Matisz op het forum is er een topic over de secret pro, daar kan je hierover verder discusseren
09-06-2015 13:41
Velits er al af bij Etixx, dat is vroeg
09-06-2015 13:42
Velits gaat er al af bij Etixx met nog 20 km te gaan, men is ook even de weg kwijt daar nu.
09-06-2015 13:44
@ matisz: dat is off topic, maar toch bedankt voor de link!
09-06-2015 13:44
Terpstra nu er ook af!
09-06-2015 13:45
Terpstra eraf??
09-06-2015 13:45
Terpstra ook eraf bij Etixx, benieuwd of ze zo hard gaan...

TLJ nu aan de start!

Fdj trouwens al meer dan een minuut op bmc na 14 km
09-06-2015 13:45
bmc voor de winst IAM en Bora in de top 5, denk ik
09-06-2015 13:45
LottoNL-Jumbo vertrekt nu. Redelijk ploegke voor dit werk.
09-06-2015 13:45
Gaat zo lastig worden voor Etixx
09-06-2015 13:47
Ik heb wel vaker wat gelezen over de secret pro, maar me er nooit echt in verdiept. Toch zou het met al die informatie wel redelijk te deduceren moeten zijn wie het is of in welke hoek je hem moet zoeken. Uit dit bericht kun je dus afleiden dat het een renner is die de giro heeft uitgereden en voor wie het een teleurstellende giro was.
09-06-2015 13:49
Astana na 14 km maar 4 seconden langzamer dan BMC, nummers 1 en 2 aldaar.
09-06-2015 13:49
@ Legende

Ik ben het met je eens. Hij geeft toch wel vrij veel informatie weg voor een secret pro. Hij heeft de Giro uitgereden en is van de generatie Wiggins.

[b]Edit redactie: Hier graag on-topic over de TTT in de Dauphiné. Voor de Secret Pro is een apart forumtopic.[/b]
09-06-2015 13:51
@matisz ik ben een veel sporter (elke dag) en heb wel enig verstand van hoe verbetering werkt maar wat een bepaalde renner liet zien op een berg en de manier waarop was niet alleen ongeloofwaardig maar werkte bij mij op de lachspieren en ik heb de TV uitgezet.
09-06-2015 13:52
ja en in een vorige blog meldde de zogenaamde secret pro nog dat hij de Giro niet reed. ik geloof er allemaal niets van.
09-06-2015 13:52
Oei oei Terpstra! Duidelijk nog ver van zijn goed vormpeil.
09-06-2015 13:52
BMC snelste eindtijd nu, net onder het half uur: 29.58
09-06-2015 13:53
Niki valt toch wel erg tegen

Om te reageren moet je ingelogd zijn.