Volg hier de derde etappe in het Critérium du Dauphiné 2015
dinsdag 9 juni 2015 om 13:00 Volg in Google

Volg hier de derde etappe in het Critérium du Dauphiné 2015

35 jaar geleden stond er voor het laatst een ploegentijdrit op het programma in het Critérium du Dauphiné. Vandaag moet er in de Franse rittenkoers 24,5 kilometer per team worden afgelegd. Voor veel ploegen is dit een generale repetitie voor de ploegentijdrit in de Tour de France volgende maand.

De eerste ploeg die vandaag van start gaat is FDJ om kwart over één. Precies een uur later is Sky van leider Peter Kennaugh de laatste formatie de vertrekt. LottoNL-Jumbo rijdt om kwart voor twee van het startpodium.

De rit tegen de klok per ploeg wordt vanaf half twee uitgezonden op Eurosport.


PROFIL dau

Links:

Voorbeschouwing: Critérium du Dauphiné 2015 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours
Startvolgorde

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
86 Reacties
09-06-2015 14:32
Ze worden gewoon elfde hoor. Dat laatste stuk hebben ze slecht gereden.
09-06-2015 14:33
José Been op Eurosport.... :|
09-06-2015 14:35
Karsten vind ik wel prettig om naar te luisteren.
09-06-2015 14:37
@hunneman! Super dat jij het allemaal al weet. Dan zet ik de tv uit
09-06-2015 14:38
Ik hoop voor Contador dat ze bij Tinkoff wat andere mannen opstellen in de Tour
09-06-2015 14:45
@ Hunneman: Bora reed nog een paar tienden trager dan TLJ. Maar die hebben dan ook wel héél slecht gereden
09-06-2015 14:46
sky valt tegen: 5e op 34''
09-06-2015 14:46
Bora wordt nu boven TLJ gezet...
09-06-2015 14:47
De tour ploeg van TLJ zal nog een flinke boost krijgen met Gesink, VanMarcke, Ten Dam en Kruijswijk voor de TTT. Zeker Gesink en VanMarcke kunnen dat werk goed aan en in het verleden heeft een Ten Dam ook nooit verzaakt in de TTT. Aangevuld met Kelderman, van Emden, Tankink heb je toch al een sterke basis staan.

Dus in dat perspectief hebben ze het gewoon sterk gedaan. Bianchi doet zijn werk goed!
09-06-2015 14:55
@speedy mark
In de Tour zijn de andere ploegen ook sterker natuurlijk. Top-10 zou ook daar weer een uitstekende prestatie zijn, echte grote motoren a la Boom of Luis Leon hebben ze niet meer.
09-06-2015 14:59
De ploeg van Sky hier is toch ook absoluut niet slecht, in verhouding is het verschil tussen sky en TLJ nu denk groter dan in de tour voor de TTT. Als je in de tour ook maar 20 sec op hun verliest doe je het niet slecht.
TLJ zal zeker niet voor de winst meerijden, maar verlies beperken en top 8-10 zou prima zijn.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.